Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En overkommelig Air Taxi i Danmark

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja til helikopter hvis det er et selskab der har en godkendt AOC ellers er det ulovligt for en privat at lande indenfor byzonen på en ikke godkendt plads. Man skal dog altid have ejer af jordens tilladelse.

Også selv om I får en erhverspilot til at flyve for jer er det ikke lovligt.

Har sendt dig en besked, og du er meget velkommen til at ringe.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 06:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Ronni Plindstrup:
Nej, jeg mener ikke de små fly de trækker svævefly op med.

Og korrekt, de må ikke flyve med betalende passagerer (da de ikke er erhvervspiloter). Af samme grund jeg nævner det med at trække fra.

Men derfor er det stadig muligt, at bede en "ven" flyve en fra A til B og så afregne på Jydsk.

Og netop derfor siger jeg at idéen ikke holder i længden. Men HVIS det nu var noget man lige ville prøve, så ser jeg intet galt i det.

Der er forresten erhvervspiloter der gladeligt flyver næsten gratis, bare udgifterne dækkes. Endda med faktura. De ser det som hygge. Men så er der måske og også et par nysgerrige børn med på turen.

Mulighederne er mange, uden det behøver at koste en formue.

Fordi piloten har et CPL betyder ikke man må flyve med betalende passagerer. Hvis du mener at blive fløjet rundt af "sort" og kun betale for udgifter, så er det rigtigt der findes piloter der vil gøre dette. Men jeg så også denne tråd som et forsøg på at starte noget seriøst.

Tilmeldt 11. Jul 12
Indlæg ialt: 6
Fra  HSP Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmy Larsen:
Ja til helikopter hvis det er et selskab der har en godkendt AOC ellers er det ulovligt for en privat at lande indenfor byzonen på en ikke godkendt plads. Man skal dog altid have ejer af jordens tilladelse.

Også selv om I får en erhverspilot til at flyve for jer er det ikke lovligt.

Har sendt dig en besked, og du er meget velkommen til at ringe.

Så hvis jeg vil have den sat ned bag et gymnasie fx. så er det en skriftlig tilladelse fra Kommunen?

Jeg skal nok ringe hvis jeg får brug for det. Jeg overvejer både at anvende det som transport til arbejdsgøremål, men først og fremmest som "drengerøvsværdi". (:

Tilmeldt 3. Oct 10
Indlæg ialt: 1504
Skrevet kl. 09:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Remydk:
Så er prisen ca. 1.800-2.200 pr. time.

 

bliver vist ikke meget større en end CB-269/300 eller en R22 til den pris

Fra Roskilde
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Remydk:
Men jeg så også denne tråd som et forsøg på at starte noget seriøst.

Jeg er også seriøs I det jeg skriver og det opfatter jeg også det du skriver som.

Det var ligeså meget en oplysning om at man bør bruge et selskab som har en AOC og er godkendt af myndighederne til at udføre den form for transport.

/Jimmy

 

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)