Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dan-aktiv ringer konstant efter en med samme navn

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 219
Fra  EDB-Eksperten Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har fået et problem jeg håber i kan hjælpe med.

Jeg bliver ringet op hverdag af Dan-aktiv som søger en med samme navn som mig.

jeg har pænt forsøgt og forklare dem det ikke er mig der har den konto hos fona(eller ekspert kan ik lige huske hvilken det var).

Jeg har mindre pænt forsøgt at forklare dem hvad med at de tjekke op på adressen eller finde oplysningerne ud fra CPR i stedet for at ringe til den første og bedste de finder på de gule sider med samme navn som den de søger.

De har oplyst mig hans adresse og det er ikke min jeg bor i en helt anden del af landet. nu tror jeg jeg vil sige de skal oplyse mig "min" adresse og CPR nummer næste gang de ringer (i morgen kl 18-19).

jeg gør vel ikke noget forkert i at bede om "mine" oplysninger vel?

og hvad kan jeg ellers gøre for at få den til at holde op med at ringe? det slår aldrig fejl de ringer midt i maden jeg jeg kan sku godt blive lidt sur efter en hel dag på arbejde og de spader ringer midt i min mad :-(

hvad gør jeg? skal jeg/kan jeg puse advokat på dem og skal jeg virklig betale for det for at få mad ro :-S

Hilsen

En med et navn som en anden (Joachim Dahl)

Gratis hosting hos EDB Hosting. Linkkatalog www.Link-Eksperten.dk. Bærbare computere www.EDB-Eksperten.dk

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 19:30

Du kan skifte navn til Akut Nielsen Big Smile

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 19:45

Træls for dig Joachim

Min bror blev træt af at hedde Brian Christensen - og hedder nu Matrakiz Mayhem...

Jeg kalder ham nu alligevel stadig Brian... :P

Tilmeldt 14. Jun 12
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 19:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Næste gang de ringer, vil jeg klart bede dem på en pæn, men bestemt, måde at skrive en lille note i deres system, at de altså har fået fat på den forkerte person. Det kan ikke være rigtig at de skal blive ved med at ringe til dig. Hvis det så ikke virker, vil jeg true med at gå til politiet - for det dér virker mere eller mindre som en form for chikane.

Du kunne også prøve at kontakte dem, og evt. bede om at få lov til at snakke med chefen - det burde kunne lade sig gøre.

Tilmeldt 20. Feb 08
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 19:49

Mega træls ! 

Jeg ved at man kan gå i retten og få noget tilholdslign. noget som gør at de IKKE må ringe til dig ... Det er der flere som har til diverse aggressive bogklubber :) men det er måske også lidt meget at gøre ud af det :)

Fra Ballerup
Tilmeldt 13. May 10
Indlæg ialt: 350
Fra  Ulvenes Polering Skrevet kl. 19:52

Sig til dem at næste gang de ringer tager du det som om de skal have akut konsulent hjælp og at du takseres til 1500 eller hvad du siger af beløb så kan det være de stopper

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 20:05

Hvis de ringer med "synligt" nummer, kan du så ikke bare blokere det nummer på din fon?

Jeg har visse numre der ryger direkte til min telefonsvarer fordi de har generet mig ligesom ved dig

Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 20:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En fantastisk måde at håndtere det:

Danaktiv: Er det Joachim Dahl?

Dig: Ja det er mig - orv lige 2 sekunder, skal lige slukke for komfuret.

Og så bare lade telefonen ligge. På et eller andet tidspunkt, bliver de trætte af at vente, og lægger på. Den bedste måde at "håndtere" sådanne typer er at spilde deres tid - jo mere tid de spilder, desto dyrere bliver det for dem, desto hurtigere finder de ud af det nok er forkert :)

Min rekord ved en telefonsælger dog var fra Børsen på 5 min og 4 sekunder.

Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 219
Fra  EDB-Eksperten Skrevet kl. 20:32

Hej alle sammen og tak for jeres svar.

jo jeg kan godt se hvilket nummer de ringer fra og den skriver fint dan-aktiv med krak installeret på min phone. men det burde jo ikke være nødvendigt at blokere for deres nummer. 

nu vil jeg forsøge at en sidste gang pænt og roligt at forklare dem at der faktisk er mere end 1 joachim dahl i danmark (efter jeg har fået CPR og adresse på... ja skal vi sige mig :-P)

vis de så ikke fatter det vil jeg lige minde dem om at de faktisk har udleveret fortrolige oplysninger til en vildt fremmed person og jeg vil kontakte den oprindelige joachim og få ham til at mælde dem til politiet. 

jeg optager selvfølgelig hele samtalen på min telefon.

og er det faktisk ikke noget med at vis jeg beder dem om at slette mine oplysninger så SKAL de gøre det efter en eller anden lov. eller husker jeg forkert?

Gratis hosting hos EDB Hosting. Linkkatalog www.Link-Eksperten.dk. Bærbare computere www.EDB-Eksperten.dk

Tilmeldt 20. Feb 08
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 20:38

Hej Joachim

Det jeg ved er at du i hvert fald har krav på at få oplyst samtlige oplysninger de har på "dig".
Jeg mener også at du kan kræve at de sletter forkerte oplysninger "dit telefon nummer".

Dermed burde de ikke ringe igen, medmindre de finder dig på krak igen :) 

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)