Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

God forretningsidé ??

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 08
Indlæg ialt: 86
Skrevet kl. 18:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Faldt lige over den her artikel om at det offentlige vil kunne spare omkring 1 mia. kroner ved at mindske madspildet, da 35-50 % af de indkøbte råvarer bliver smidt ud igen.

http://jyllands-posten.dk/nyviden/article4813363.ece

Vil det være en god ide at starte en virksomhed som rådgiver det offentlig og hjælper med programmer som kan styre indkøbende for storkøkkener osv ?

Man kunne evt. tage sig betalt for no cure no pay princippet ?

Er det en god ide, og er der nogen der er friske på at arbejde videre med det hvis det falder i god jord ? :D

Mvh.

Rasmus 

Tilmeldt 19. Nov 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:04

Hej Rasmus. Grundlæggende er der altid penge i at spare penge, men om der er penge i netop den situation du nævner afhænger af rigtig mange forudsætninger. Herudover findes der jo allerede rådgivende virksomheder som kan tage sig af den slags opgaver, men det offentlige har åbenbart valgt ikke at rådføre sig med denne type virksomheder i den pågældende situation og det kan der være mange grunde til. Dermed ikke sagt at der ikke kan udvikles et rationaliseringskoncept som vil kunne spare det offenlige for penge. Din ide er i pricippet god nok og jeg er som udgangspunkt frisk på at arbejde videre, herunder i første omgang at tage en uforpligtende snak med dig over telefonen.

Tilmeldt 20. Feb 08
Skrevet kl. 19:12

Ja det er selvfølgelig rigtigt at de allerede har fravalgt rådgivning omkring dette. Jeg tænker bare at hvis man sørger for at det er nemt for dem og at de ikke risikere at det koster noget, hvad kunne argumentet så være for at sige nej ?

Og så skulle det måske være noget som kørte lidt automatisk, feks. et program som laver prognoser over hvor meget de får behov for at købe :)

Har du kendskab indenfor sådan noget ? :) 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:29

Jeg ville hellere have tæsk bagi af en gennemblødt søndagsudgave af Jyllands-Posten, end at handle med det offentlige!

Offentlige kunder har været de mest besværlige jeg har haft, og suverænt de sløveste til at betale regninger. Og så kan man også let bliver et offer for politiske beslutninger (som ikke altid er de mest fornuftige).

Det er desværre ikke altid nemt for iværksættere at have offentlige kunder. Gid det var...

Mvh Carsten

Tilmeldt 20. Feb 08
Skrevet kl. 19:42

Nu kan man argumentere for at en søndagsavis snart er så tynd at det ikke kan mærkes ;) heh

Men ej .. forstår helt klart godt din pointe ... tror du ikke man kan skrive sig ud af meget i kontrakten med hensyn til betaling og for sen betaling osv ? :) 

Tilmeldt 19. Nov 10
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 19:52

Jeg giver Carsten fuldstændig ret men det skal ikke få dig til at give op hvis du virkelig tror på ideen og kan få opbygget et godt koncept. Men der er ingen tvivl om at det er lettere at hæve skatterne smække et par afgifter på forbrugsvarer her og der i stedet for at rationalisere og spare på de offentlige udgifter. Jeg tror også godt jeg tør sige, selvom jeg tidligere har fået smæk herinde (dog ikke med en våd udgave af JP) at det nok ikke er gyldne dage for offentlige spareplaner med den siddende regering. Men husk "Winner's are looser's who never give up"!

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:54

Nej, jeg har endda prøvet at sende rykkere til en kommune (de var allerede 2 måneder for sent med betalingen), hvilket fik dem til at ringe og fortælle, meget sur og fornærmet, at de absolut ikke betalte rykkergebyrer. Det var imod deres politik. Så jeg ville se penge når de nåede til min faktura.

Jeg solgte en software løsning til det offentlige i over et halvt år, og besluttede derefter at det ville jeg ikke spilde min tid med længere.

Mvh Carsten

Tilmeldt 20. Feb 08
Skrevet kl. 19:59

Hmm .. Den politik tror jeg der er rigtig mange som gerne vil have "jeg betaler ikke rykkergebyrer eller renter"

Lige en tanke, kan man erklære en kommune konkurs eller tage udlæg eller lign. hvis de ikke betaler ?
Tænker ikke at du er den eneste der har oplevet det... og de burde da ikke kunne agere som de vil :/ heh

Ja OTR, Det er helt rigtig, det er sku altid nemmere for dem at hæve indtægter ... men vi bliver vidst hurtigt enige om om det reelt er det rigtige at gøre :) 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)