Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn til ansat i smba

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Aug 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer! 

Håber jeg har ramt den rigtige kategori.

Vi er to gutter som ønsker at oprette smba med kortvarige ansættelser af medarbejdere - korte opgaver.

Håber i kan fortælle mig om det er muligt/der er en metode til at udbetale løn til ansatte uden at anvende et online lønsystem og bank. Selvfølgelig hvor der samtidig afregnes skat og sociale omk, som feks am-bidrag etc.

Scenariet er at der vil blive betalt kontant for ydelserne selskabet udfører og ville være rart at afregne de ansatte derefter, kunne feks være midt på måneden. Det vil være ansatte på kontrakt og ikke eksterne konsulenter.

Så er det muligt? hvad er metoden i så fald? Eller er det blot for gammeldags og besværligt i en elektronisk tid?

På forhånd tak for svar og input.

vh Frederik Sørensen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:47
Ja det er muligt men besværligt. Med ansatte skal I indberette skat og am bidrag og indbetale dette. Hertil kræves elektronisk overførsel
Opret jer i feks danløn. Lidt besværligt først, i skal lave netsaftale via dem, men herefter lynende nemt
I kan gøre det kontant og indberette iskats eget systmem og blive opkrævet derfra, men BESVÆRLIGT
vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 16:53

Øhh - alt salg og vederlagsbetaling over 10.000 kr. SKAL i følge ny lov ske digitalt! Jeg spørger i øvrigt til, hvorfor betalinger skal gå uden om bank???? Sorry, jeg er ikke mistænkelig, men det kunne andre blive med sådan en konstruktion! Eks. SKAT! Ligeledes afregnes skatter og moms digitalt.

Alle nye lønsystemer kan i dag ligeledes gøres lige så fleksible, som I vel. Så hvorfor bøvlet?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:17

Enig jesper, men mon ikke selv over 10.000 løn efter skat kan udbetales kontant, hvis lønnen er korrekt indberettet til skat og virksomheden korrekt tilbageholder og indbetaler skat og am bidrag. Jeg vil tro man så stadigt må udbetale som man vil, da alt jo er indberettet, men uanset hvad, er det da tudebesværligt

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Fra  J. Møller Skrevet kl. 17:35

Hej Cookie,

Om det kan gøres på den måde, ved jeg ikke. Muligvis. Men hvad med kunderne? Trådstarter indikere at disse også skal betale kontant? Alt efter kundesegment, om det er erhverv eller privat, så kan der godt påløbe problemer der! Tror ikke alle hos erhvervssegmenter er lige begejstret for kontant betaling.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:42

Næh enig. Private køber vel ofte kontant og det går jo op til de nye 10.000 kr (kender ikke detaljer, men en butik må vel sælge et tv kontant også til 11.000 kr, men kender ikke regelen godt nok)

Jeg mener også elektronisk er nemmest ofte. I alle fald skal løn jo elektronisk indberettes og skat betales fra firma til skat med overførsel, så jeg støtter helt det elektroniske.
Kontant er noget med en der lige skal ned til bageren efter basser til kontoret, ellers er det for mig ret ubrugt
Vh

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Fra  J. Møller Skrevet kl. 17:50

Jeg må også indrømme ikke at kende loven helt, efter som mit liv også er fuldt digitalt. Dog ved jeg, at det nu er slut for malermester Madsen at modtager betaling kontant for arbejde over de 10.000 kr. Hvordan det forholder sig i Fona, der er mit hoved også stået af:)

Fra København K
Tilmeldt 2. Mar 10
Indlæg ialt: 112
Fra  Visma DataLøn A/S Skrevet kl. 11:00

Hej Frederik,

Hos Multidata kan vi hjælpe jer med alt omkring lønnen, så I ikke selv skal tænke på beregninger og overførsler til SKAT, AM-bidrag m.v. I betaler blot 146,00 kr. + moms pr. lønkørsel pr. medarbejder, så klarer vi det hele.

I vælger selv, om I vil udbetale lønnen kontant, eller om vi skal overføre lønnen direkte til lønmodtagers konto.

I er meget velkomne til at kontakte os i salgsafdelingen på tlf. 7227 9019.

Husk den store iværksættermesse i Øksnehallen den 14. og 15. september!! www.ivaerk.dk/

Med venlig hilsen

Tine H. Henriksen

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Fra  J. Møller Skrevet kl. 13:54

Multidata A/S:
I betaler blot 146,00 kr. + moms pr. lønkørsel pr. medarbejder

Tine, faldt lige ned af stolen! Dette er næsten 9 gange dyrere end det sted, hvor vi får håndteret vores løn! Synes det lyder ekstremt voldsomt?? 

Jeg hører gerne rundt omkring en pris på mellem 15 - 30 kr. pr. lønkørsel, alt efter hvem man brugte - aldrig 146. kr. 

Hold da op!

Godt messe - jeg er selv at finde derover, så kan du give en forklaring:)

Fra København K
Tilmeldt 2. Mar 10
Indlæg ialt: 112
Fra  Visma DataLøn A/S Skrevet kl. 14:43

Hej Jesper,

Dette er en outsourcing løsning, hvor man ikke får adgang til et lønsystem, og derfor ikke behøver sætte sig så meget ind i alt det omkring løn. Endvidere får man også adgang til gratis personalejuridisk rådgivning.

Hilsen

Tine

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)