Kim hvis din hjemmeside får for mange besøg er det hardware og ikke software eller PHP kode :-)
Sorry, men du kan altså ikke klare alt med hardware, det programmerede, hvad enten det er PHP eller htaccess spiller en utrolig stor rolle. En webserver kan være nok så god, men hvis det programmerede ikke spiller kan det være ligemeget med flere ram og hurtigere webserver.
Det burde du også vide, og det er ret så logisk når man tænker over det.
PS man skal da altid tænke sig om før man lave sin hjemmeside
Det havde du så først skrevet efter alt det andet, men det er fint. vi er enige så langt at HVIS hjemmesidens programmering spiller max, så er det hardware. Men der er på ingen måde nogen grund til at opgradere hardware hvis hjemmesiden ikke spiller max, da man så først bør se på det.
og en hjemmeside der tager brug af htaccess i overdrevet form vil på ingen måde spille max, og ja her tænker jeg også på 301 redirects via rewrites mm som du prøver at prakke på Jens. man skal se htaccess sådan, kan man ikke lave det på en ordentlig måde i PHP, skal man gøre det i htaccess. for overall performance bliver svækket jo mere su putter i din htaccess.
og det er igen ret så logisk, for htaccess bliver læst linje for linje ved hver request til serveren, hvilket vil sige at er der fx 50 requests hvilket ikke er unormalt for en hjemmeside, bliver filen læst linje for linje 50 gange. det svare til at du lige skulle læse manualen fra start til slut, hver gang du gerne vil have en kop kaffe.
og det tager altså sin tid så at få brygget den kaffe.
htaccess til jens:
Kim er det ikke bare og lade flok søge på nette efter seo og htaccess
alle de mennesker og webmaster kan vel ikke tage fejl vel kim
jo da, det skal folk da også have lov til, men nu starter du jo en diskussion om emnet, og det emne ved jeg tilfældigvis ret så meget om. Jeg er ikke en af dem som bare følger flokken fordi de siger, det er en god og nem måde at gøre det på, jeg vil gøre det der er bedst.
Når man lave en ny hjemmeside skal man tænke over hvad man laver før man laver det
det vil sige eks ens url struktur så slipper man for en masse bøvl og workarounds
Kim du snakker og snakker - - det passer jo ikke hvad du siger mand
#######################################
Kim er det ikke bare og lade flok søge på nette efter seo og htaccess
alle de mennesker og webmaster kan vel ikke tage fejl vel kim
PS du glemmer vist at en hosting udbyder har mange webserver på en fysisk server fordi en server som regel har over kapacitet nok til 50 -100 hjemmeside på en lille server som alle kan køre med htaccess og 301 redirect på samme tid :-)
Nu har jeg lige brugt lidt under en time på at skrive lidt kode til jens, testet den på testsite, og sendt den til ham. Og her bruger jeg ingen htaccess, udelukkende PHP.
og minsandten, det virker jo også :) case closed ;)