Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vil os lave en (DBA)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Aug 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er ny herinde. jeg har gået med tanken om at lave et site der minder lidt om DBA.dk.

Dog vil jeg ændre og udvide nogle ting.

Er der nogen der ved hvad det vil koste at få sådan en side op og stå? og er der andre udover mig,

der også vil mene at man skulle kunne leve af "annonce indtægter" fra erhvervsdrivende?

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Du skal nok regne med 2-3 millioner i ren udvikling for et site af dba's kaliber.

Derudover kommer nok det samme, i hosting og markedsføring, dertil skal så lægges administration, support, lokaler, udstyr osv ... men det har man som regel styr på når man går igang med sådan et projekt :-)

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:26

DBM.dk er til salg hele tiden.. Men i samme liga som DBA, nej.

Men du har grundstammen så skal der bare vikles udenom

Tilmeldt 8. Jan 09
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 17:38

Mikkel Mikjær Christensen:

Du skal nok regne med 2-3 millioner i ren udvikling for et site af dba's kaliber.

Derudover kommer nok det samme, i hosting og markedsføring, dertil skal så lægges administration, support, lokaler, udstyr osv ... men det har man som regel styr på når man går igang med sådan et projekt :-)

Enig. Skal du have noget som DBA som er programmeret ordentligt, så løber det hurtigt op i 1-2-3 millioner. Man kan sikkert finde nogle studenterprogrammører eller lign. som gør det til det kvarte(eller mindre), men så bliver resultatet også tit derefter.

Mange små firmaer tænker f.eks. ikke på at lave tests af systemet, det forhøjer prisen og kan skræmme de små kunder væk. Det bliver dog et problem senere hen hvor man så vil bruge alt tiden på at debugge i stedet for rent faktisk at programmere.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:42
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg syntes det er din pris på alt !
Nu kan man altså godt skabe noget med de samme funktioner til LANGT mindre penge, og man behøver ikke lokaler, udstyr eller store marketing budgetter. Jo hvis du vil starte der hvor dba er NU, men det er jo ikke det man starter. Man starter fra bunden, og så bygger man det op til at være stort.
Man kunne jo starte med at bruge 50k på at få udviklet et solidt fundament på portalen, og så bruge sit sociale netværk til at skabe noget indhold. Bruger du 2-3 år på dette, så vil du enten finde ud af du ikke har hvad der kræves, eller også vil du være vokset til noget mere seriøst som kan udvides og viderudvikles.
Tilmeldt 23. Jul 12
Indlæg ialt: 191
Fra  Eye4Web Skrevet kl. 17:52

c.k.f:

Jeg syntes det er din pris på alt !
Nu kan man altså godt skabe noget med de samme funktioner til LANGT mindre penge, og man behøver ikke lokaler, udstyr eller store marketing budgetter. Jo hvis du vil starte der hvor dba er NU, men det er jo ikke det man starter. Man starter fra bunden, og så bygger man det op til at være stort.
Man kunne jo starte med at bruge 50k på at få udviklet et solidt fundament på portalen, og så bruge sit sociale netværk til at skabe noget indhold. Bruger du 2-3 år på dette, så vil du enten finde ud af du ikke har hvad der kræves, eller også vil du være vokset til noget mere seriøst som kan udvides og viderudvikles.

trådstarter spørger jo ikke hvad det vil koste at lave en mini-version af DBA. Han spørger hvad det vil koste at lave en side som DBA. Det må jo indebære det som DBA kan. Det er altid svært at give en pris på sådan noget, da man ikke har den præcise krav-specifikation.

Man må gå ud fra at han vil have:

Brugersystem, betalingssystem, kommentarsystem, køb/salg/byt system og self. KÆMPE admin-system hvor ALT kan ændres. Det er altså ikke lige til at lave. Man kommer ikke langt for 50.000 her.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:53

c.k.f:
Nu kan man altså godt skabe noget med de samme funktioner til LANGT mindre penge

c.k.f:
Man starter fra bunden, og så bygger man det op til at være stort.

Modsigelse?

Desuden bad trådstarter ikke om prisen på at starte op i det små ... hvilket du selvfølgelig sagtens kan, så tager det bare rigtigt lang tid at komme op og bide skeer med de store :-)

c.k.f:
Bruger du 2-3 år på dette

2-3 år af min tid får du ikke for 3 millioner, og jeg tror desuden heller ikke på at 1 person på kun 3 år kan nå særlig langt uden bare et minimum af markedsføringsbudget, der er mange fede former for fattig-røvs-markedsføring, men langt det meste koster altså stadigvæk lidt :-)

Jeg bifalder din entusiasme men savner lidt realitetssans :=)

Fra Randers
Tilmeldt 3. Sep 08
Indlæg ialt: 367
Skrevet kl. 09:43

Mr.Schmidt:

Hej

Jeg er ny herinde. jeg har gået med tanken om at lave et site der minder lidt om DBA.dk.

Dog vil jeg ændre og udvide nogle ting.

Er der nogen der ved hvad det vil koste at få sådan en side op og stå? og er der andre udover mig,

der også vil mene at man skulle kunne leve af "annonce indtægter" fra erhvervsdrivende?

Synes jeg har set en del sider efterhånden hvor man kan annoncere gratis ala guloggratis.dk samt DBA 

Men der er lang vej igen hvis du skulle kunne leve af det

Held og lykke med projektet

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)