Ja som overskriften siger - SKAL man absolut have CVR nr for at skaffe leverandører af produkter? Hilsen Jacob. |
Ja det skal man, hvis man har en omsætning over 50.000 kr..
Ja som overskriften siger - SKAL man absolut have CVR nr for at skaffe leverandører af produkter? Hilsen Jacob. |
Ja men hvis man vil starte en webshop eller noget, og skal skaffe leverandører af produkter. Er det så bestemt at man absolut skal have CVR nr for at blive forhandler af deres produkter? Dvs. omsætningen er = 0 og det er i opstartsfasen. |
Det giver bedst mening, for ellers kommer du til at betale momsen to gange. Du kan ikke trække momsen fra de varer som du køber, hvis ikke du er moms registeret. Og så vil du allerede der være 25 % dyret ned dine konkurrenter. |
// Daniel Poulsen
Typisk er leverandører kun int at sælge hvis du har et cvr nummer. Hvis de sælger til dig uden du har et, vil det fungere som et salg til en privat. Ihvertfald hvis man går efter bogen. Derfor er det ofte nødvendigt med et cvr nr. |
Hvis du skal importere, så skal du være importregistreret.. Og for at være importregistreret så skal du være cvr registreret.. Så det bider lidt sig selv i halen :-) |
Hej Jacob Jeg tror ikke at der er regler for at man SKAL. Men jeg ved det selvfølgelig ikke med sikkerhed. Men prøv at sætte dig i din evt. kommende leverandørs sted. Hvad ville du selv have det bedst med hvis du sad i hans/hendes sted? Jeg ville til hver en tid vælge et registreret firma, for sikkerhedens skyld. De bedste hilsner Daniel |
Man kan godt oprette virksomhed med bagudvirkende virking, men det kan godt være lidt bøvlet. Men hvis man sørger for at få udstedt fakturaen til det firmanavn man kommer til at benytte, hvis man kunen få momsen tilabge efterfølgende. |
Vil nemlig gerne starte en webshop. Men de distributører jeg har kontaktet vil have en lang forretningsplan og man skal have CVR nr før de gider. Hvordan er processen med at få CVR nr, mht. omkostninger og regler. ? |
Ved b2b salg er det min erfaring, at leverandører kræver et CVR-nummer. Det giver dem sikkerhed for at de handler med en virksomhed, og den almindelige lov om forbrugerkøb ikke gælder, og dermed er der andre regler for garanti osv. MVH |
Kirsten www.kirstensquiltshop.dk