Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab og bogføring ?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :)

Jeg har nu fået oprettet min egen virksomhed, og er snart færdig med min webshop.

Nu er det eneste, jeg mangler at være helt sikker på, er mht. til skat, moms og bogføring.

Det skal lige siges, at virksomheden er enkeltmandsvirksomhed og er momsregistreret.

- Hvor tit skal skal der opgøres til skat?

- hvordan skal jeg holde orden på mit regnskab sådan rent praktisk? Skal jeg ved hver faktura pr. automatik sætte oplysningerne ind i regnskabet osv?

- evt. er der noget jeg mangler, som man kunne glemme?- så man undgår fejl?

Er der evt. nogle gode programmer, som kan hjælpe med overblikket for regnskabet?

På forhånd tak for hjælpen

Fra Vallensbæk Str
Tilmeldt 23. Oct 06
Indlæg ialt: 36
Fra  Din Lokale Regnskabspartner Skrevet kl. 12:18

Hej Jakie

Der findes mange gode regnskabs systemer der er nemme at bruge og som hjælper dig med at holde overblik over indtægter og udgifter, hvor du kan lave dine faktura så de bliver bogført med det samme.

med hensyns til moms så skal det afregnes 1 gang i kvartalet.

du har jo også mulighed for at lade andre stå for dit regnskab, i et online program så du kan følge med, det er ikke så dyrt, men det giver dig en tryghed i at det bliver gjort rigtigt fra start.

mvh

Jakob 

Din lokale Regnskabspartner

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Jan 08
Indlæg ialt: 68
Fra  itn|vision aps Skrevet kl. 13:41
Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 14:01

En god ting vil være at bruge et online regnskabsprogram som f.eks. e-conomic. De har ofte en API, og så slipper du for selv at skulle bogføre alle fakturaer, have styr på den regnskabsmæssige opgørelse af lageret og momsen beregnes automatisk.

Ved at automatisere så meget af bogføringen som muligt sparer du rigtig meget tid.

Det lyder som om du ellers er lidt på bar bund mht. at bogføre - ret mig hvis jeg tager fejl. I så fald vil jeg anbefale dig at få tilknyttet en bogholder. Det behøver slet ikke at være så dyrt endda, og sikrer at alt bogføres korrekt og indberettes til tiden.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 16:35

Tak for jeres svar! :)

Jeg vil helt sikkert undersøge markedet nærmere omkring de online regnskabsprogrammer.

Bar og bar bund. På en eller anden måde har du ret. Jeg er rimelig usikker på området. Da jeg havde erhvervsøkonomi havde vi meget om selvrefleksion omkring personlige egenskaber osv. Derfor ser jeg meget kritisk på de områder, der ikke er mine hovedkompetencer. Jeg husker desuden en selvstændig fra undervisningsmaterialet - jeg tror endda også det er vist på dr1 - noget med selvstændige i Danmark og så kunne de vinde 1 mio. Den selvstændige var en designer, der havde glemt at der skulle 25 % moms på hendes regnskab. Så lige pludselig havde hun 250.000 kr i underskud. Det er selvfølgelig en ret banal fejl, og selvom at jeg har læst diverse bøger, har jeg bare ikke så meget erfaring på området, og vil derfor gerne have gjort det rigtigt, uden at der skal bruges så store midler igen :)

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 16:54

Puha - den gør ondt, sådan en overraskelse fra SKAT.

Du kan evt. tage kontakt til Regnskabsmanden som har skrevet i denne tråd. Han er dygtig.

Alternativt kan du få 3 gratis og uforpligtende tilbud på bogføring gennem Agera.dk.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)