Hej :) Jeg har nu fået oprettet min egen virksomhed, og er snart færdig med min webshop. Nu er det eneste, jeg mangler at være helt sikker på, er mht. til skat, moms og bogføring. Det skal lige siges, at virksomheden er enkeltmandsvirksomhed og er momsregistreret. - Hvor tit skal skal der opgøres til skat? - hvordan skal jeg holde orden på mit regnskab sådan rent praktisk? Skal jeg ved hver faktura pr. automatik sætte oplysningerne ind i regnskabet osv? - evt. er der noget jeg mangler, som man kunne glemme?- så man undgår fejl? Er der evt. nogle gode programmer, som kan hjælpe med overblikket for regnskabet? På forhånd tak for hjælpen |
Hej Jakie
Der findes mange gode regnskabs systemer der er nemme at bruge og som hjælper dig med at holde overblik over indtægter og udgifter, hvor du kan lave dine faktura så de bliver bogført med det samme.
med hensyns til moms så skal det afregnes 1 gang i kvartalet.
du har jo også mulighed for at lade andre stå for dit regnskab, i et online program så du kan følge med, det er ikke så dyrt, men det giver dig en tryghed i at det bliver gjort rigtigt fra start.
mvh
Jakob
Din lokale Regnskabspartner