Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Påstået konkurs - overdragelse af aktiver?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 09:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en faktura ude hos en kunde der efter vedkommende er blevet rykket har udmeldt at de er gået konkurs og at han har en aftale i Sø- og handelsretten i morgen.

Ydermere har han sendt mig en skrivelse der kortlægger virksomhedens situation hvori han beskriver at en anden virksomhed med hvem de har haft et tæt samarbejde igennem en årrække nu overtager (det er ordvalget) både medarbejdere, kunder og aktiver.

Jeg kan ikke se noget på cvr.dk - ej heller på virksomhedens egen hjemmeside eller på hjemmesiden for den virksomhed der "overtager" min kunde.

Min kunde fortæller at den anden virksomhed ikke vil have noget at gøre med de krav der måtte være mod min kunde, men kan de fraskrive sig de forpligtelser når de "overtager" virksomheden?

... og er der andet at gøre end at hive fat i en advokat prompte?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:07

steinway:
Min kunde fortæller at den anden virksomhed ikke vil have noget at gøre med de krav der måtte være mod min kunde, men kan de fraskrive sig de forpligtelser når de "overtager" virksomheden?

Hvis der med "overtager" menes at de har købt de sunde aktiver - ja så efterlades gælden i det gamle firma.

/Henrik

Fra Hvidovre
Tilmeldt 27. Dec 07
Indlæg ialt: 543
Fra  Steinaa Skrevet kl. 10:10

Det var sgu da meget smart.... suk....

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12889
Skrevet kl. 10:19

steinway:

Det var sgu da meget smart.... suk....

Du skal henvende dig med dit krav til konkursboets kurator.   Hvem kurator er i boet kan du finde ud af i statstidende under konkurser.

Mvh

Ravn

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 10:36

Hvis man er på røven og ved at gå konkurs kan man ikke bare lige overdrage alle værdier til nogle andre. Disse transaktioner vil kunne omstødes af konkursboet. Især hvis den virksomhed eller person som har modtaget værdierne ikke har betalt markedspris. Er de solgt til en god pris vil det naturligvis være dumt at få transaktionen omstødt.

Første trin er at få undersøgt om de virkelig er gået konkurs. Det kræver en garantistillelse at få en virksomhed erklæret konkurs og jeg kan da ikke lade være med at spekulere på om de forsøger at afskrække kreditorerne fra at begære dem konkurs eller vinde tid. Det de siger er at der ikke er noget at komme efter.

Hvis de reelt bliver erklæret konkurs så kontakt kurator, og ellers få fat i en advokat. Det er lige før jeg tror at I kan politianmelde dem for forsøg på skyldnersvig

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47191
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:31
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Har de solgt de sunde aktiver inden en konkurs, så vil kurator bestemt se på om alt er gået rigtigt til prismæssigt og alt, ellers var det jo nemt at sælge alt til konens aps og så den anden vej tilbage næste gang. Kræv navn på kurator omg så du ved de faktisk er konkursanmeldte, og gør jeres krav gældende og stil ? til salget af aktiver. Får du ikke kurator og Virk ikke viser noget, så omg advokat på dem. Skriv til dem at hvis du ikke omg får kurators navn går du til advokat

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)