Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import fra Aliexpress - Fragt , Told , Moms

Side 4 ud af 6 (59 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

måske - måske ikke - det er ikke sådan, at bare der ikke er mærke/brand på, så kan man importere kopier - du vil kunne finde mange tråde om det herinde. Ingen tvivl om, at et logo på en kopi gør tingene oplagt, men der stoppes absolut mange kopier uden logo også, så måske, måske ikke, bære vær opmærksom på risikoen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 76
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må jeg indrømme, at jeg ikke helt forstår. Der er vel ikke patent på formen af et cover? Og hvad skulle et masseproduceret cover være en kopi af? 

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..Hurtigt spørgsmål..Gælder det her, som du skriver også hvis man er virksomhed med cvr nr og er importregistreret ???

Og i så fald er det et problem hvis pakke /pakkerne til ubnder 80 kr kommer fra samme afsender???

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

Har som privat person købt en del pakker til under de 80 kr.. hvor det kun er en enkelt som har været åbnet og tapet sammen igen af post dk...

Men hvis jeg, som virksomhed med cvr nr og er import registreret... Skal mine pakker så stadig åbnes og fortoldes  (og jeg betale 160 kr import gebyr) selv om værdien for pakken er under de 80 kr alt i alt???

På forhånd tak for svar..

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Christi-an:
Og i så fald er det et problem hvis pakke /pakkerne til ubnder 80 kr kommer fra samme afsender???
Ja præcis - så vil toldvæsnet anse det for omgåelse og lægger pakkerne sammen - de vil så i princippet også, hvis de kan påvise det - ex via dine regnskaber, at der har været mange andre inden de blev opmærksom på det - omfatte dem - OM de så gør det, ved man jo aldrig

Og ja - de 160 kr som er behandlingsgebyr for post dk gælder også for firmaer

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil3:
Der er vel ikke patent på formen af et cover? Og hvad skulle et masseproduceret cover være en kopi af?
det ved jeg jo ikke uden at se det, men det kunne jo være en kopi af et iphone cover f.eks bare uden æble - og jo så vil det være designbeskyttet af apple i aller højeste grad og de bruger masser af kræfter på at stoppe kopier

Hvis det IKKE er en kopi af et kendt cover men adskiller sig klart fra det, så må man naturligvis lave alle de ting man vil til at putte telefoner i osv. Hitter du en anden udformning og eller et andet materiale, så kan de ikke stoppe det

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :

1. Ja hvis jeg for sent mange små pakker til under 80 kr så er der vel stor sandsynlighed/risiko for told myndighederne vil se dette som forsøg på omgåelse og vil ligge pakkerne sammen- og sende mig en regning.. Men det er vel kun hvis pakkerne kommer igennem tolden i samme periode/dag, eller??

Spørgsmål 2: Hvis min virksomhed med cvr nr og som er import registreret. importer sådan en lille pakke der alt i alt koster under 80 kr med henblik på videresalg.. Skal jeg så betalle import gebyr af denne pakke plus told osv ???

Jeg har har fundet dette på post Danmarks hjemme side og vil sikre mig at jeg ikke tolker det forkert, derfor stiller jeg spørgsmål nr 2..

FAQ - Told, Erhve

Hvornår og hvordan opkræves importgebyr (tidligere fortoldningsgebyr)?

Som hovedregel skal der betales moms, told og eventuelle andre afgifter ved indførsel af varer uden for EU.

Ved indførsel i postforsendelser har Post Danmark angivelsespligten over for SKAT, når en forsendelse har en værdi over 80 kr.

Til dækning af omkostningerne ved dette arbejde opkræver Post Danmark pr. 1. januar 2010 et grundgebyr inkl. første varelinje på 160 kr. inkl. moms og 36 kr. inkl. moms pr. efterfølgende varelinje.

Post Danmark sender en samlet faktura med opkrævning af importgebyrerne på alle de forsendelser, du har modtaget i den foregående måned. På fakturaen vil du kunne se referencenumrene på de varer, som det drejer sig om.

Håber at der er nogen her inde, som har prøvet dette og har noget info/ svar om hvor hvordan det egentligt hænger sammen?????

Tilmeldt 27. May 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Når man køber ting fra kina og Post Danmark står for at fortolde varerne er det tit at de stopper pakken, hvis værdien er sat til under 80.- Så kræver de udskrift fra din bank samt et skærmprint af varen du har købt. De er meget "nazi" på det punkt. Benyt i stedet en leverandør som sender til fornuftige priser med Dhl, Fedex eller Ups. Hvis leverendøren får sendt din vare med en værdi under 80.- bliver den ikke checket i Danmark (Hvis varerne bliver checket er det af selvsamme firma bare i Kina, hvorimod China Airpost ikke har base i Danmark og ansvaret tilfalder Post Danmark). Du kan dog risikere at den lokale Dhl filial i Kina ikke tor på varens værdi og den bliver sendt som dyrere. Hvis det er tilfældet, er kurer-firmaerne faktisk dyrere end Post Danmark i fortoldnings-gebyr. Uanset hvad, synes jeg at alle burde benytte sig af kurerfirmaerne, jeg har personligt haft mange dårlige oplevelser med Post Danmark.   

Tilmeldt 27. May 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk også at det kan være dyrt at sende til en lavere værdi, hvis din pakke bliver væk. Så dækker fx Dhl kun den værdi pakken er sendt med, og tror ikke du får meget hjælp fra leverandøren (det er jo kinesere du handler med).

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Staals: ja man skal som sagt være obs på værdien af de varer man importerer og angive det korrekt, selvom kineseren kan finde på at angive et mindre værdi på pakken...

Side 4 ud af 6 (59 indlæg)