Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Første gang import fra Kina - hvordan og hvorledes?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 00:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino.

Vil gerne importerer nogle varer fra Kina, fundet på f.eks. Alibaba. Har fået en FOB pris - som så vidt jeg ved menes at producent/leverandør sørger for at få mine varer hen til nærmeste havn i Kina.

Hvordan kommer de så videre derfra? Jeg har fået Google mig frem til at jeg hér skal gøre brug af en speditør, gerne en dansk een af slagsen.
Er det korrekt forstået? Vil en dansk speditør så kunne sørge for at varene kommer ombord på et skib, kommer til nærmeste havn i DK, bliver fortoldet etc. og evt. bliver leveret ved mit lager?

Hvad skal speditør typisk bruge fra den kinesiske leverandør for at kunne stå for fragten?

På forhånd mange tak for de - sikkert - meget dumme spørgsmål :) 

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Den nemmeste og hurtigste måde er som du selv er inde på, at tage kontakt til en speditør/transportør. Han vil hurtigt kunne svare på præcis dine spørgsmål og ikke mindst give dig en pris på transport og fortoldning.

Tag gerne kontakt til 2-3 forskellige da prisen kan variere ;-)

Tilmeldt 24. Jul 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 06:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Tom har helt ret - det er måden at gøre det på.

Mangler du ellers hjælp, så bare PM mig - bor i Kina på sjette år, så kender lidt til forholdene her.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Jun 06
Indlæg ialt: 953
Fra  Veronté Skrevet kl. 07:49
Hvor mange stjerner giver du? :

1) Bliv importørregistreret på dit CVR-nummer med toldkredit
2) Få en FOB pris fra din leverandør
3) Find toldsats i eVita eller forespørg bindende sats af SKAT
4) Find en speditør (jeg har god erfaring med Leman) og få en all in pris til dør fra den havn din FOB angiver
5) Få speditørs info på deres agent i området og giv til din leverandør. Så aftaler de det hele
6) Få speditør til at stå for at sende fortoldning ind
7) Vent på at din levering ankommer på din adresse

Importerer du på denne måde undgår du pludselig tårnhøje gebyrer som bl.a. kan komme med de "billige" speditører man kan finde på Alibaba. Der er diverse gebyrer for at læsse af etc. Med en god dansk speditør og en all in pris er du godt sikret. Og så kan de også sende fortoldningen ind for dig.

Held og lykke :)

Mvh., Elias Sørensen

Ved siden af mit arbejde som udvikler, sælger jeg også sokker på nettet :o)

Fra Mesinge
Tilmeldt 7. May 07
Indlæg ialt: 75
Skrevet kl. 08:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har gennem mange år brugt Seatainers og det kører rigtig fint og de har også overkommelige priser

Du skal snakke med helle i skanderborg.

 

Lars

Salg Af Ingeniørtimer til Mindre og mellemstore Produktionsvirksomheder

www.schantz-engineering.com

Tilmeldt 1. May 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SLKDK

Vi har consolideringer hjem fra Kina, så vi kan være behjælpsomme med hjemtagelsen. Dog for at kunne assistere dig på bedst mulige måde, vil det kræve at du oplyser, hvor meget du får hjem og om hvordan det er pakket.

Er der tale om en fuld container og eller stykgods. Hvilken fob havn er der tale om?

Men du er velkommen til at kontakte mig på 88 13 54 43 og eller skrive på bg@bendixtransport.dk

Mvh

Benjamin / Bendix Transport

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)