Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rengøringsfirma

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg kunne faktisk godt tænke mig at starte et rengøringsfirma. Jeg har intet CVR-nummer - eller erfaring med at drive virksomhed. Jeg bor centralt i Århus og er 19 år.
Er der nogen der kunne tænke sig at hjælpe med at formulere en slags "step-by-step"-guide til hvordan man kommer igang? :)

Mvh Alexander

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 23:47
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Nu har jeg arbejdet i en årrække i rengøringsbranchen og ved derfor hvordan tingene fungere.

Første spørgsmål. Har du arbejdet med rengøring? Hvis ikke, er min ærlige råd at prøve at søge et rengøringsjob, så du kan lærer hvordan man gør rent i virksomheder. Så vil du også have muligheder for at få uddannelse i de forskellige ting man laver i et rengøringsfirma.

Hvis du har arbejdet med rengøring før, så er det første du skal at opsøge kunder. Der er normalt 3 mdr. opsigelse, så man kan ligeså godt starte med at finde dem.
En af de måder man kan gøre det på, er ved at tage tebirkes med til kunden og spise dem sammen med ham på kontoret. Så kan han jo selv over de næste dage, se hvor mange birkes, som der ligger på bordpladen og på gulvet. Det er en af de bedre måder at overbevise kunden om de har det forkerte rengøringsfirma.

Så går man ind i forhandlinger om hvad kunden ønsker og udarbejder rengøringsplaner, så kunden kan se hvad han får og hvad han kan forvente. Det er også her man taler priser. Hvis kunden synes det lyder fornuftigt, så underskriver han kontrakten og opsiger det andet selvskab.

Når kontrakten er underskrevet, er det typisk at kunden betaler et måned forud og at kunden betaler en del af det udstyr du skal købe: Rengøringsvogn, maskiner, rodeler, microfiberklude, mopper etc. Dem køber du så op til kontrakt start.

Og så er det ellers i gang.

Fald grupperne er at man regner forkert tidsmæssigt. En anden ting, som også er farligt, er at man undervurdere ekstraopgaverne. Specielt, hvis man skal oliere et gulv eller skal lægge polish på. Hvad angår gulve, skal man virkelig være skarp!

Du kan altid skrive hvis du får brug for hjælp til udarbejdelse af nogen af tingene.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:28

Super fed respons. Det vil jeg lytte meget til.
Jeg skal nok vende tilbage, hvis der skulle være yderligere. Det lyder til at du har en del erfaring, men har skam også fulgt med i dine indlæg om dit firma.
Fedt med sådan en dejlig respons.

Mvh Alexander Ahle Bæk :)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 11:52

Alternativt kan du også overveje privat rengøring, så behøver du ikke tænke på at slæbe en masse udstyr med. Det firma vi selv benytter, får blot instrukser om hvor i huset alting står, så kører de ellers på med de faste rutiner.

Vi har én fast person som kommer, hvilket betyder en del for os - vi vil helst ikke have alle mulige forskellige rendende i vores private hjem. Hvis du kan love folk at det er dig personligt som altid vil komme, så er det nok et plus hos mange potentielle kunder. (Sygdomsafløser, ferieafløser osv. kan naturligvis ikke undgåes)

Jeg har dog ikke undersøgt markedet med hensyn til konkurrence på dette felt, men den kan du vel selv lige tackle. Vi udvalgte vores firma udfra en personlig anbefaling fra vores venner. Smile

Held og lykke med det!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)