Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gratisavis til studerende - Hvordan får jeg annoncer?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle amino''er. Jeg håber I kan hjælpe mig lidt her...

I forbindelse med at, min virksomhed til september lancerer en ny netværksportal for studerende har vi tænkt os at lave en gratisavis som vi vil dele ud til studerende på videregående uddannelser i København, Aalborg, Århus, Roskilde osv.. Avisen bliver selvsagt lavet for at markedsføre vores nye hjemmeside, men vil derudover komme til at handle om netværk, karriere, iværksætteri.
Avisen bliver på 16 sider, hvoraf de 8 er tiltænkt annoncer, vi regner med et oplag på 20.000 aviser og et læsertal på omkring det dobbelte, det vil medføre et rimeligt budget iforhold til det antal brugere vi forventer at få i forbindelse med udgivelsen af avisen. Vi regner med et oplag på 20.000 stk. og et læsertal på omkring det dobbelte.
Vi opererer indtil videre med følgende annoncepriser:
19.750 kr. for en  1-sides annonce
10.750 kr. for en ½-sides annonce

Har I nogle ideer til mulige annoncører i vores avis og hvordan ville I sælge de 8 annoncer?
I må også meget gerne skrive hvad I synes om ideen om at udgive en gratisavis til studerend for at promovere en hjemmeside og eventuelle forslag til andre markedsføringskampagner vi kunne lave...

På forhånd tak....med venlig hilsen Anders

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 11:23
Hej,

Vi har i Young Inc. selv taget kontakt til alle virksomhederne. Jeg skal lige hilse og sige det er hårdt at tiltrække annoncører, men det går!

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 11:34
prøv at se det magasin/avis/blad, som Moment laver og tjek ud hvilke firmaer der annoncere i deres blad, det kan give jer begge nogle ideer om mulige annoncører:

Tilmeldt 8. May 07
Skrevet kl. 14:31
Vi har faktisk siddet med Moment bladet og luret lidt på deres annoncører og vi har taget kontakt til de fleste af dem, indtil videre uden held.
Udgivelsestidspunktet har også en del at sige, de fleste virksomheder er nok mere interesserede i at annoncere mod studerende omkring eksamen når folk bliver færdiguddannede. Ved studiestart havde jeg forestillet mig at det eks. var studenterorganisationer der var interesserede i at annoncere for at hverve nye medlemmer...men de har vist deres sædvanlige annoncekanaler...
Men der er vist ingen vej udenom, den sure tjans at ringe til 1000 virksomheder må gøres og så må vi håbe at vi kan skaffe 8 :-)

Fra København
Tilmeldt 25. Mar 07
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 16:26
Godt initiativ, men jeg kan ikke undgå at tænke - "Er du gal der er mange sådanne tilbud på markedet i forvejen"..

Er nysgerrig mht til  jeres "differencierings strategi"... why, where and how are you different from the others?

Jeg læser selv på IT universitet og selvom jeg ikke kan navnene på alle bladene så er der i hvertfald 6 forskellige gratis blade, udover aviserne hver uge. Endvidere er facebook ved at gennemsyre mange universiteter. Hos os er stortset ALLE online der.

Blot en tanke og som sagt - godt initiaitv og "at least you are doing something" - men umiddelbart ville jeg mene at det ville være meget svært at komme ind på dette marked og få en bid af kagen. I hvertfald resourcekrævene...

Håber det kunne bruges..

Mvh

Lars Ettrup

Fra Århus
Tilmeldt 29. Oct 06
Indlæg ialt: 381
Fra  BiipBiip.dk Skrevet kl. 16:41
Jeg ved fra erfaring at lave et blad ren KANVAS <--- vil sige nye kunder.

Er hårdt, og tager tid, mange tlf samtaler og mails der ikke bliver læst....

Men når du har foden indenfor, er dem nemt at ringe og sælge igen.

Men hvis der er noget jeg ved annoncørerne gerne vil høre er at du virkelig har læsere og ikke blot et stort oplag. ellers kunne de jo selv trykke annoncen og smide den i skraldespanden.

Måske dit første blad skulle du sælge annoncerne så du lige og knap fik dækket dine udgifter.
Lav nogle sms feed back evt "nyhedsbrev" "konkurrencer" på den måde kan du få nogle tal som du kan bruge når du nu skal til at sælge annoncerne til næste udgave??

Eks. Jeg er jo igang med at sælge kiosk pakker til just-kiosk.dk derfor hjælper det mig at der er 2000 brugere oprettet i Århus Det gør det 10 gange nemmere at sælge pakkerne i Århus.

Tilmeldt 8. May 07
Skrevet kl. 00:33
Tak for de gode input og råd omkring salget af annoncer og selve konceptet om en gratisavis.

Jeg skal nok lige slå fast, at vi IKKE har tænkt os at udgive en månedlig gratisavis til studerende, vi laver udelukkende denne avis for at markedsføre vors studieportal og for at komme i kontakt med så mange studerende som muligt. Og så vil vi selvfølgelig også gerne skabe nogle kontakter til erhvervslivet.

Angående hvor vi adskiller os fra en side som Facebook:
Det var egentlig ikke min plan at begynde at tale om selve portalen herinde endnu, da den ikke er færdig på nuværende tidspunkt. Men der hvor vi kommer til at være anderledes fra Facebook og andre lignende netværkssider er vores ide om at få erhvervslivet ind på vores site og få skabt en dialog og netværksmulighed mellem de studerende og erhvervslivet.
Ideen om at lave portalen kom i forbindelse med at jeg sammen med en kammerat skrev bachelorprojekt sidste år og det ville jo være lyv at sige at vi ikke var inspirerede af Facebook og Myspace. Men jeg tror ikke at markedet for netværksportaler og studieportaler er mættet endnu, langt fra. Og jeg tror ikke at folk enten vil vælge Facebook eller vores site. Jeg tror mere at vi vil se markedet blive ligesom markedet for datingportaler, hvor der jo i dag nærmest findes 100 forskellige.
Men når vores site, indenfor en måned, er færdigt vil jeg meget gerne høre jeres mening omkring selve portalen, funktionerne osv..Men som sagt ønsker jeg ikke at "promovere" et halvt produkt på nuværende tidspunkt...

Igen, tak for de gode inputs...og som de fleste af jer siger, så er der nok kun 1 vej og det er at fatte telefonen og ringe til 1000 virksomheder :-)

Fra Grenaa
Tilmeldt 20. Sep 06
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 08:21
Jeg har erfaring med annoncesalg fra tidligere arbejdsplads.

Det er ok i sætter prisen som i gør, men vær forberedt på, at de første mange udgivelser, at rabatten skal være på 50 - 75 %

I dag sidder jeg på den anden side af bordet og booker annoncer ind for vores kunder.

Vel etableret blade som enter har jeg fået tilbudt ned til 2500,- for en 1/1 side annonce.

Det er også vigtigt at selvom i ikke har fået så mange annoncer, at i så udkommer alligevel.

Det er vigtigt, at i viser i er til at stole på.

Mvh

Mikkel K.

Kommunikationsbureauet M4M - www.Billigtryksag.dk

Tilmeldt 7. Jan 06
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 11:45
Hej,

Kan man få en 1/1 sides annonce for kr. 2.500,- i uddannelseskataloget? Og hvor stort er oplaget, og hvor udkommer den?

Venligst

Hans

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)