Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SMBA firma

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 104
Fra  NEANEOS Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey alle iværksætter!

Jeg sad lige og skulle til at vælge hvilket firma type jeg skal vælge, og faldte tilfældigt over SMBA
Det jeg læste mig frem til var kun positive ting og derfor undrer jeg mig over hvorfor folk vælger Enkeltmands firma fremfor SMBA?

Er der noget dårligt ved SMBA, udover det gebyr man skal betale en advokat for at starte det op?

Hilsen
Mahyar 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:03
Fra København
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 104
Fra  NEANEOS Skrevet kl. 22:23

Det er lige præcis fordi jeg ikke har råd til ApS eller A/S at jeg har overvejet SMBA.

Men de artikler er rettet mod folk der svindler meget med SMBA osv., betyder det så at der er dårligt syn på SMBA firmaer eller at man bare skal passe ekstra godt på? 

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:45

Hvorfor ikke bare starte med et enkeltmandsejet og vækste det til et ApS eller A/S?

Fra Lystrup
Tilmeldt 22. Jul 06
Indlæg ialt: 142
Fra  Hennetec Skrevet kl. 22:46

Det kan få betydning hvis du (især som nystartet) skal have kredit hos leverandører. De kigger netop på risikoen for at komme til at stå "med håret i postkassen" hvis et firma pludselig lukker. Et SMBA kan relativt let lukkes og et andet startes op, hvorved leverandørerne så står magtesløse i fht. tilgodehavender. Det ved leverandørerne godt, så derfor kan du få problemer med at få de nødvendige kreditter (hvis du altså har brug for det).

I personligt ejede selskaber hæfter ejeren for firmaets dispositioner, så der er ofte noget større mulighed for at hente skyldige beløb hjem.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:48

Mahyar:
derfor undrer jeg mig over hvorfor folk vælger Enkeltmands firma fremfor SMBA?

ØØHhhh...... måske fordi man i et enkeltfirma er en person, mens der skal to eller flere til lave et SMBA.....Wink

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:51

Du skal ikke være bange for at synge dig en sang, du kan stifte SMBA, du skal bar gøre alting korrekt.

Overvejer du at starte virksomhed, kan du aktivt styrke din virksomhed ved at vælge den rette virksomhedsform og struktur fra begyndelsen. Dit valg af virksomhedsform og struktur har stor indflydelse på eksempelvis finansiering, risiko, skatteforhold og fremtidigt salg.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:55
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:01

Zinar:
Du skal ikke være bange for at synge dig en sang, du kan stifte SMBA, du skal bar gøre alting korrekt.

Argumenterer du for at en mand kan stifte et SMBA alene?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:18

Jeg kender ikke dem!
Men du har fåret et svar. 

"Mangler du en medstifter til dit SMBA" 

http://www.mitsmba.dk/

Side 1 ud af 3 (30 indlæg)