Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis jeg starter event bureau

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Jun 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Stefan. 

Jeg ved heller ikke selv hvor meget jeg vil putte i det, men måske ikke mere end 5.000. Hvad vil du anbefale hvis det er? Havde ikke regnet med reklamer lige når jeg er startet op, men måske komme ud med nogle flyers. :) 

Og havde helt sikkert også tænkt på det med prisen. Men kræver det ikke, at man er kommet igang først, inden man kan få rabat ved leveandører?? :) 

Mange tak for indputs. :) 

Hilsen Mathias

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror du skal fokusere ganske meget på hvad det er for events du vil igang med. Det er jo helt forskellige målgrupper.

Ex - et firma skal ha rystet administrationen sammen - du arrangerer et event hvor et film hold og en instruktør sætter dem i hold og skal lave scener fra en James Bond film - foregår måske på et stort feriecenter - ET publikum og et slags krav

eller

Fastelavn - målgruppe 18-26 årige fra hele midtjylland - Basim og nephnew på Horsens stadion

Eller - vin, øl og mad - forretningsdrivende har boder og præsenterer deres varer for et måske betalende publikum - 

eller - sport - julefrokost - osv Events skal ha målgruppe og formål og ud fra det vil der ofte være brug for enten forudbetalinger eller penge til rådighed. Tænker du rockkoncerter så er det et MEGET svært marked, som ofte ikke klarer at løbe rundt i  konkurrence med festivaller o.l., så din opgave vil være at finde et segment som har penge og behov - 

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nyborg
Tilmeldt 28. Jun 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej mathias

Angående flyers, så har jeg selv delt tons vis ud til private, uden at få så meget som 1 enkelt opkald, men der er andre gange hvor det er gået godt. så igen - kend dine kunder godt og dit produkt før du markedsføre dig. 5000 er ikke meget når der skal laves en fed hjemme side, med mindre du er en haj til til selv - og flyers kan være en hurtig måde at smide resten af budgettet væk. Men det kan helt sikkert gdt lade sig gøre.

event er jo et bredt feldt, og som Cookie skriver er der forskel på at lave firma fester eller helstegt patte gris og hoppeborg til en gadefest.

I hvilken retning havde du tænkt dig ?

Hvor i landet er du fra??

Hilsen Stefan

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Jun 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa. 

Ja, jeg kan godt se, at det er bredt marked. :) Men havde mest tænkt mig, at det skulle være firmafester, og måske også private 18 års fester og sådan noget. 

Jeg er fra Esbjerg? Det skal lige siges, at jeg slet ikke har tjekket markedet her i Esbjerg eller omegn endnu. Men er ved at samle en masse ideer osv. 

Men hvis jeg siger jeg vil specialisere mig inden for firmafester i hvert fald. Så må vi jo se, om der også skal komme lidt privat oven i? 

Eller skal man kun holde til f.eks. firmafester? :) 

Hilsen thomme92

Fra Nyborg
Tilmeldt 28. Jun 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville helt sikkert også starte med firmaer, og så tage hvad der kommer tilfældigt af private henvendelser - op til mellemstore firmaer har som regel ikke noget dicideret festudvalg, og det er derfor nemmere at købe sig til en pakkeløsning. Det gør det også nemmere for dig, hvis du så taler med nogle leverandøre og sige at du er nyopstartet men forventer at have x arrangementer af y størrelse, og derfor skal have z varer om året. Så kan du allerede på 1 arrangement høste rabatter - husk lige nu er det et meget sultent markede, og du betemmer hvem du har som leverandør, men lad være med at skyde over målet, da de fleste godt ved hvordan sådan noget fungere - vær realistisk!

En god makedsførings idé kunne være, at arrangere en gratis koncert - og den er skam også kanse gratis for dig - hvis du ikke tjener noget på det...... Har du venner som er med i en lokal musik forening, som ikke selv laver noget i den stil - så kan du tilbyde foreningen at lave et offentligt arrangement hvor foreningen for hele overskudet, af øl salg osv. Kommunen sponsere som regel en god del af udgifterne, hvis det er igennem en forening, som for alt overskudet. Du får ingen ting ud af det økonomisk - men hvis du sponsere med eks. 1000 kr. så kan det jo være at foreningen lader dig hænge et kæmpe stort banner op med dit navn ???? men husk at det er i foreningen som arrangere det, der vil derfor også være frivillige krafter og lidt presse hvor de nok skal huske at takke dig for din store indsats på om rådet - pressen vil så nok spørge lidt ind til hvem du er - og der værsgo "gratis" markedsføring og omtale.  Måske ???

Hilsen Stefan

 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Jun 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Fedt Stefan. Det er en fed ide. :) 

Det er helt sikkert noget jeg vil gå videre med, det er helt sikkert. :) 

Tusind tak alle sammen, for de mange ideer, som jeg helt sikkert vil følge op. 

Fra Nyborg
Tilmeldt 28. Jun 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Du er velkommen til at skrive til mig hvis der er mere - ellers må du hve god vind med projektet. Lad mig høre hvordan det går.

Med venlig hilsen

Stefan

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Jun 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak. :) Det kan du tro, jeg skal nok give lyd. ;)

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 12. Apr 10
Indlæg ialt: 72
Fra  Creatonaut Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mathias Thomas. Er selv ved at opstarte et bureau der lever events, underholdning m.v. Du kunne også gøre det at blive at frivillig til esbjerg festuge, esbjerg festival og derved danne et netværk og få meget erfaring (nu ved jeg jo ikke hvor meget du her). Det givet mig meget at være frivillige og møde nogle menensker som har lærer mig en mase ting om at styre en event. Ved ikke om du har hørt om uddannelse eventkoordinator for ellers synes jeg du skulle tjekke den ud på ug.dk. Er selv i gang som eventkoordinatorelev og ved siden af starter jeg roligt men sikkeret mit firma op via de kortrakter jeg har og så kan jeg jo lære af de succes og fjel man begå som elev. Når først men er igang som firma skulle er jo helt ikke ske fjel. Giv mig en PM når du klar med dit projekt, kunne jo være vi kunne samarbejde eller bruge hinanden på ander måder. Tim Jakobsen.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Jun 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 20:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tim. Det kunne være så fedt. :) 

Har godt læst lidt om uddannelsen. kan det passe den tager fire år? Med to års grundforløb, eller hvordan forløber uddannelsen, for det kunne helt sikkert være det var den vej jeg skulle gå. :) Men kan du, og vil du hurtigt fortælle om hvordan det er at tage uddannelsen?? :) 

Mange hilsner thomme92 (Mathias Thomsen)

Side 2 ud af 3 (24 indlæg)