Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Joomla multi site

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :-)
Jeg vil gerne høre om nogen har erfaring med at køre Joomla som et multi site, altså hvor flere Joomla installationer deler indhold og brugere. 

Jeg ejer fire hjemmesider hvor der cirka er 200 brugere på hver hjemmeside og jeg overvejer at slå dem sammen sådan at der i alt vil være 800 brugere der kan kommunikere sammen og dele indhold og et fælles login til alle sider.
Alle sider er indenfor det samme emne og vil derfor kunne passe godt sammen.

Hvad vil der kunne være af positive og negative ting ved at gøre det?

Jeg har kigget på Mighty Sites og jeg tror det kunne være løsningen. Nogen der har erfaring med det?

Fra Aarhus
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 14:49

En negativ ting når man laver så "dramatiske" ændringer, er at der vil være en del brugere som falder fra, fordi de ikke gider et nyt system.

Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 14:54

Systemet skulle gerne forblive det samme, alle sider kører med JomSocial og forhåbentligt vil den eneste ændring for brugeren være at der er flere brugere og mere indhold at finde. :-)

Fra Kgs. Lyngby
Tilmeldt 19. Aug 12
Indlæg ialt: 111
Fra  2nd Level Skrevet kl. 11:35

Hejsa,

Jeg kender desværre ikke til Mighty Sites, men har et site kørende baseret på én master og 25 såkaldte slaver, som alle deler den samme base af Joomlakode men med hver sin database. Dén løsning er baseret på JMS Multisites (http://www.jms2win.com/) som jeg er ret glad for :)

Produktet er lidt svært at gå til, og kræver at man har lidt tid til at sætte sig ind i det - og forstå hvordan det virker. Men når først man har "set lyset" så er det let nok at håndtere, og en stor hjælp når der fx. udkommer nye sikkerhedsopdateringer til Joomla og man kun skal opdatere ét site :)

Du kan med dette produkt, dele både brugere og komponenter/moduler/plugins mellem de enkelte sites, ligesom dine "slavesites" kan køre på både forskellige domæner eller samme domæne, men i separate underfoldere a'la www.domæne.dk/side1 og www.domæne.dk/side2 etc.

Uanset produktet du vælger til at hjælpe dig med opgaven, så skal du på forhånd gøre dig nogle ting klart, og det er bl.a. at det koster nogle kræfter at håndtere og opsætte, og at det derudover kræver noget af din hostingudbyder som skal leve op tilet par tekniske krav. Så hvis du går ind i det "bare" for at spare passwordskift på et par brugere på et par sites, så skal man måske genoverveje om det er er værd. Men føler man at det er det værd - så er det bare at komme i gang :)

Mange hilsener,
Henrik Holm Nielsen

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)