Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af I/S

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Min partner og jeg prøvede at stifte et I/S selskab, men blev afvist eftersom man skulle momsregistreres, hvis man havde planer om at importere uden fra EU, selvom man ikke omsatte for 50.000 kr. om året.
Jeg vil derfor høre om det er muligt at slippe for at blive momsregistreres hvis man importerer fra EU, for det kunne han ikke svare på? 

Derudover vil jeg gerne høre hvordan hæftelsen for I/S er skruet sammen, HVIS det produkt man sælger uheldigvis gøre skade på kunden , og de vil sagsøge for erstatning.
Skal vi som I/S virksomhed sørge for at have lavet en kutyme for vores leverandør, hvor vi frafalder os alt ansvar osv. hvis produktet på den ene eller anden måde skader vores kunder? 

Ellers noget vi skal være opmærksom på?

På forhånd tak.

Mads og Nico 

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 12:49

At I vil lave et I/S er vel for at dele ejerskabet men husk også at I et I/S hæfter i solidarisk overfor hinanden. Opstår der gæld og den ene ikke kan betale skal den anden træde til!

I skal nu ikke være momsregistreret for at importerer men for at oprette et I/S. I kan til enhver tid købe i udlandet.

Generelt vil jeg nu få en snak med en advokat omkring Jeres situation, specielt hvis produktet i vil sælger kan (har en mulighed) for at gøre skade - så vil det være rigtig noget l... hvis I ikke er vejledt korrekt og situationen opstår.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:55

Hej Tom, 

Manden i røret fra SKAT sagde, at hvis vi skulle importere vare uden for EU, så skal man momsregistreres.  Men det er underordnet, hvis man SKAL være momsregistreres som I/S virksomhed.

Jeg tænkte på om hvorhenne man kan få juridisk hjælp til netop vores problemstilling? Gerne graits.

Mads og Nico 

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 12:59

Mon ikke der kommer en "Amino advokat" forbi der kan guide Jer den rette vej :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:17

Det håber jeg, ellers hvis du kender en, må du meget gerne pege personen herind :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:45

Tom Jensen:
I skal nu ikke være momsregistreret for at importerer men for at oprette et I/S. I kan til enhver tid købe i udlandet.

Et I/S skal ikke nødvendigvis momsregistreres. Hvor vidt det skal registreres afhænger af bla. omsætningens størrelse. Det at det er et I/S gør ikke i sigselv at det skal momsregistreres.

Hvis du handler i udlandet og vil undgå at afsenderen af varen lægger moms på skal man momsregistreres uanset omfanget af omsætningen. Det skyldes blandt andet at Danmark har valgt at bruge momsafregningen til at føre statistik om landets handel med udlandet.

/Henrik

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:19

Hej Henrik, 

Så giver det mening. Tak for det.

Med hensyn til den juridiske del af mine spørgsmål, var det noget du kunne kommentere på? 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:29

Jeg giver lige min post et gratis bump ved at ønske alle en rigtig god dag. 

Derudover vil jeg gerne høre hvordan hæftelsen for I/S er skruet sammen, HVIS det produkt man sælger uheldigvis gøre skade på kunden , og de vil sagsøge for erstatning. 
Skal vi som I/S virksomhed sørge for at have lavet en kutyme for vores leverandør, hvor vi frafalder os alt ansvar osv. hvis produktet på den ene eller anden måde skader vores kunder? 

Ellers noget vi skal være opmærksom på?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:21

Mads:
Med hensyn til den juridiske del af mine spørgsmål, var det noget du kunne kommentere på? 

Erstatningsret er desværre ikke et område, som jeg ved ret meget om. Umiddelbart tror jeg ikke du kan skyde ansvaret fra dig, men kan forsikre dig fra det.

/Henrik

Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 645
Skrevet kl. 08:25

Der må være en amino advokat herinde der kan hjælpe Mads med det juridiske omkring erstatningsret?

Danmarks fedeste herre ure finder du på www.eyki.dk

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)