Efter en glimrende salgsdag og ca. 15 minutters madlavning, spisning og svingdørskysning med konen tog jeg i aften til stiftende generalforsamling i Lokal Aktions Gruppe for Struer Kommune - et organ, hvis bestyrelse gennem de næste år skal fordele landdistriktmidler fra EU og staten ud til projekter her i kommunen. Jeg har længe haft bestemt mig for at udvide min peer-group med erhvervsfolk, som er lidt "tungere" end jeg selv og med andre fundraisingkyndige, som kan bruges som sparringspartnere. Jeg kom i bestyrelsen, hvis formand er en lokal tagdækker, der startede med sig selv og sin bil og nu har 45 ansatte. Han er desuden en dybt engageret lokal ildsjæl, så mon ikke der kan smitte lidt energi af. Desuden består bestyrelsen bl.a. af et par lokale akademikere, der på hver sit felt arbejder med fundraising og forvaltning. Arbejdet er frivilligt, men jeg forventer, at det kommer til at give mig en indsigt, som jeg kan bruge til at hjælpe folk i andre landdistrikter end vores eget med at finde penge til at realisere deres projekter. Jeg glæder mig til arbejdet, som selvfølgelig ikke kun skal give mig personlig udvikling, men også gerne skal gøre konkret gavn i vores nærområde. mvh Hans PS - og så skader det jo ikke selvtilliden, at der var kampvalg. :-) |
Tillykke med dit bestyrelse erhverv.
Mvh
Mikkel K.