Hej alle. Jeg pønser på at starte en webshop op (Enkeltmandsvirksomhed), købe bestemte varer hjem fra det store ikke-EU univers og sælge det herhjemme via internettet. Jeg har ikke prøvet at bogføre før men har Googlet mig til en masse brugbare sider. Jeg har installeret den gratis version af Summa Summarum for lige at prøve. Er der en venlig sjæl der vil kommentere om jeg har grebet det korrekt an? (Se venligst vedhæftede fil) Start af virksomhed, - Er det blevet gjort korrekt? På forhånd rigtig mange tak :) ![]() |
ja - jeg ser det godt nok lidt småt på en iphone lige nu - men det ser fint ud.
Du har nok også i summa under vareforbrug et par konto med EU erhvervelser varer og tilsvarende ydelser og vist nok også en uden for EU køb som viser hvordan momsen der skal bogføres
Det kan du også læse her: http://www.startvaekst.dk/internationaltsalgsmoms
Jep - en gang i kvartalet - efter afslutning af hvert kvatal kører du en momsangivelse og kan se hvad du skal taste i tast selv skat. Du bør så nulstille dine momskonti - det har summa også automatik til - når du har betalt eller fået din moms retur - mon ikke summa har en hjælpe tekst til det - prøv lige i summa hjælp F1 at taste søge ord som momsafregning eller nulstilling - så dukker forklaring op
Jeg kan efterfølgende se Martins kommentarer kom samtidig med min og som alle er helt korrekte - jeg kiggede mere efter debet/kredit og kun som eksempel - så godt Martin var vågen også
god vind med projektet vh