Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Webshop savner kunder

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Glostrup
Tilmeldt 7. Aug 08
Indlæg ialt: 14
Fra  Ikke oplyst Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Find 10 fejl, kunne vi kalde det, håber dog ikke der er så mange :-)

Vi har en webshop på femte år; www.solfilmgruppen.dk, hvor vi savner nogle flere ordrer.

Når vi kører adwords har vi typisk en ordre pr. dag i snit, det er ok, men selvfølgelig alt for lidt. Kører vi mere hårdt på adwords, er det svært at få det hele til at hænge sammen.

Men måske der er fejl/mangler på shoppen som gør, at man hurtigt lukker ned og surfer videre...?

Vi er stort set den eneste webshop med solfilm på markedet, har argenturet på verdens tredie største brand, professionel kvalitet til fair priser, billig forsendelse - og sender samme dag.

En er det nok, er vi for naive, gør vi noget forkert..?

www.solfilmgruppen.dk - Brian Henriksen.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 15:57

Problemet kan vel være, at folk ikke tænker på det eller tror, at tonede ruder er noget, som et vindue fødes med.

Jeg havde en gang et kontor i København, som blev ekstremt varmt om sommeren, og tonede ruder eller solfilm var slet ikke noget, som jeg havde fantasi til at overveje. Så det blev blot til persienner og vindblæsere.

Det samme skete i Thailand, da jeg kom til at lease en sort bil uden tonede ruder. Selvom der var aircon, så blev det en dårlig løsning. Der gik lang tid, før jeg fandt ud af, at solfilm ikke er en dårlig løsning.

For 25 år siden havde jeg dog lidt solfilm i en bil i Danmark, som jeg selv havde sat på, men det ligenede l...

Så mit gæt er, at du skal finde ud af, hvordan du kan reklamere for dit produkt og skabe en efterspørgelse. Måske skal du have fat i de mennesker, som søger på persienner, aircon og/eller vindblæsere?

Hilsen, Robert

Fra Aarhus
Tilmeldt 15. May 06
Indlæg ialt: 228
Skrevet kl. 16:14

Hej Brian,

Din webshop ligner en business template til et stort firma - måske indenfor software. Faktisk så var min første tanke at linket var forkert, og jeg var endt på en forkert side. Brugen af de ultra-klassiske stock-billeder i har giver et helt forkert udtryk.

Jeg ville lave hele sitet om. hvordan, afhænger lidt af om du sælger til private eller erhverv.

Du sælger et produkt som løser nogle problemer. Så få det på forsiden, f.eks. ½ delen af siden hedder "Slut med sauna på kontoret", måske et billede af nogle ansatte i et kontor som har det alt for varmt, måske en kontorplante som er blevet til en tropisk plante....  På den anden ½ del af siden (lodret) ville jeg have jeres løsning på problemet - jeres produkt. Måske som en rulle og en pris.

Under disse to elementer kunne du have en "sæt selv folie op" med nogle videoer, guides eller lign, med budskabet - det nemt nok!

Man kunne også hvis i går mere efter erhverv have en video på forsiden, som siger "Se hvordan xy firma fik styr på solen" - og så en 60 sek om hvordan i løste et konkret problem for en real-life kunde.

Så fokus på at det er en webshop, fokus på hvad jeres produkter kan løse af problemer.

Fang mig hvis du vil have god smag i munden - alt i spiritus og barudstyr hos MixMeister.dk

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 16:20

Hvis jeg skal være lidt hård i min kritik, så vil jeg sige, at det på ingen måde ligner en webshop - man får simplethen ikke indtryk af der kan købes noget direkte derinde. Det er ellers et pænt site, hvis det var Maersk el. lign - den visuelle kommunikation rammer ikke dine kunder, for at sige det mildt.

Jeg ville nok satse på en egentlig shop, der er synlig for dine kunder.

Har du Analytics på siden? Nu brugte jeg ikke lang tid på at se på din kildekode, men jeg kunne umiddelbart ikke finde nogen Analytics-kode.

Med venlig hilsen

Thomas
www.WUUZUU.com

Fra Odense
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 17:06

Synes også din hjemmeside mangler en del. Ville få lavet en side der er mere shop agtig, så man kan se lidt produkter på forsiden. 

Robert Kronberg:
Jeg havde en gang et kontor i København, som blev ekstremt varmt om sommeren, og tonede ruder eller solfilm var slet ikke noget, som jeg havde fantasi til at overveje. Så det blev blot til persienner og vindblæsere.

Sådan noget kunne du begynde at skrive nyhedsbreve om, så folk får en ide til hvad solfilm kan bruges til. Ikke for at gøre reklame eller noget Angel

Tilmeldt 28. Nov 05
Indlæg ialt: 181
Fra  http://www.labagatelle.co.uk Skrevet kl. 17:18

Må nok være med i koret om at jeg lige umiddelbart ikke anede hvor jeg skulle købe noget. Det var lige indtil jeg tilfældigvis fik øje på webshop knappen, efter at have trykket ind på en undermenu.

desuden synes jeg at selve shoppen godt kunne trænge til en ordenlig opstrammer, så det hele bliver langt mere simpelt, og overskueligt.

Håber du kan bruge kritikken konstruktivt

Michael 

labagatelle.co.uk Erotiske luksus produkter i højeste kvalitet.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 39
Fra  Drømmeriet v/ Jens Bøndergaard Skrevet kl. 17:20

Mit umidelbare indtryk var "Pænt, men hvad har solfilm med denne side at gøre?" ... efter lidt visuel scanning over forsiden var der dog nogle tegn, der tydede på, at den nok var god nok. Så fra min side samme kommentarer, som ovenfor.

Lagde også lige mærke til, at det ikke ser ud til i har keywords meta-tagget på forsiden? Er det med vilje? ...ved nu ikke, om det har den store betydning.

JegUdbyder.dk Her kan du gøre reklame for dig selv og det du udbyder. En søster-side til Lektiehjaelperne.dk.

Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 17:51
Hvor køber jeg noget på siden.

Det ligner ikke en webshop.

Prøv at få din mor/far eller en anden som ik kender siden til at købe noget på dem, og se så hvordan de gør, uden at kommentere på hvad de gør.

Men den skal helt sikkert laves om.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. May 09
Indlæg ialt: 742
Fra  Bureau Kronberg Slagelse.News Skrevet kl. 17:54

Igen, så handler det om, at mange mennesker ikke ved, at der findes et produkt, som kan løse deres problem.

Lad os sige, at en person både har en firmaemail og en privat gmail (eller google apps med reklamer). Han skriver så en email over googlemail-netværket, hvor der står, at der er hammer varmt på kontoret i dag.

Der kører så en solfilm-reklame på goodgle adwords, som bla har søgeordet "varmt på kontoret" (har ikke tjekket konkurrencen), og pludseligt dukker denne reklame op i gmail, hvor der står noget i retning af: Varmt på kontoret, så klik her (det er vist for langt til en sætning, men noget i den retning i henholdsvis overskrift og de to linier).

Det kan også være, jeg får solen i øjnene, solen skinner på min skærm, genboerne glor på mig (se længere nede).

Bingo, ham med det varme kontor klikker nu og farer bagefter ind til chefen, hvis han ikke selv er chef. De kigger og snakker om, hvorvidt de selv vil sætte det op, eller andre skal sætte det op. Derpå kommer ordren.

Okay, det lyder lidt for nemt, men det er hele humlen med reklamer i gmail og google apps, at den læser, hvad man skriver om. Ofte skriver folk nemlig ikke om løsningen i deres emails, men om problemet.

Samtidig løser solfilm også et andet problem på en kontor og i en bil, nemlig at folk uden for ikke kan se, at man sidder og piller næse. Det giver lidt privatliv hele året rundt, og selv om vinteren kan solen være irriterende på et kontor.

Hilsen, Robert

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 473
Skrevet kl. 18:21

Jeg synes personligt, at det er for "svært" at købe hos jer.

Først skal jeg klikke på privat, hvor jeg allerede har kigget på logo. Efter dette har jeg prøvet at finde uf af jeres menu, hvor der intet står om produkter. Så kigger jeg under på jeres grå/hvide/sorte billeder, og bum så fandt jeg det jeg ledte efter -men skal jeg gøre det selv eller skal jeg vælge privat?(Evt. prøv at brug farverne anderledes og gør brugeren opmærksom på det "vigtige"). Mine øjne blev hver fald ikke fanget.

Så trykker jeg. Så kommer jeg over til en masse tekst - jeg er forvirret over denne information? Det var ikke den oplysning jeg ledete efter. Leder efter produkter nu.

Ser noget med en prisberegner(den henleder mine øjne med det orange). Og ser til indkøbskassen (der henleder med det grønne). Men har endnu ikke valgt noget produkt. Aha endelig, så ser jeg det forstørret "Gå til webshop" med bold, og det underlige webshop logo i ovremenuen. Så kom jeg der til, men nu er der endnu flere oplysninger. Ser brug for hjælp-bjælken. Ja, jeg har da lidt brug for hjælp til det her. Jeg trykker på linket og kommer til en "hjælp og FAQ". Nu orker jeg ikke kigge mere.

Nu kan man sige, at jeg ikke ledte efter noget specifikt, og er ikke inden i sagerne, så er nok ikke den typiske kunde, men sådan var min oplevelse.

Jeg ville nok prøve at gøre det mere til en "webshop". Hvorfor så mange klik for at komme til jeres produkter?

Desuden så skal i være bedre til at bruges jeres farver, så brugeren bliver hjulpet på vej til købet, og ikke forvirret.

Evt. så kig på andres webshops. Hvad gør de godt - hvad gør de dårligt?

bodylab.dk

bodyman.dk

http://www.technogym.com

osv.

Desuden skulle i undersøge, hvor hurtigt folk klikker væk for jeres side? Har i på nogle måder statistik over siden? Evt. hvad kan i udlede af statistikken? Er der overhovedet efterspørgsel efter jeres produkt, og er det overhovedet på nettet man vil se efter dette? Har i opbygget et netværk? osv.

Evt. kender i jeres segment? Hvordan kan i komme ud til erhvervet.

Bare lige en masse tanker. Måske det kan bruges :)

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)