Hvis du allerede nu bruger et CMS system på din hjemmeside - var det måske en mulighed at se om det ikke også indeholder et forum?
Mit firma forhandler Kentico CMS systemer og der er ihvertfald både forum, integration til sociale medier m.v. - så jeg tænkte at du måske allerede har det?
Alternativt fandt jeg lige dette ved en Google Søgning - uden at kende det, ser det da meget cool ud?
Jeg ville kikke lidt på nogle af de store open source forum systemer, som f.eks phpBB. Det er den billigste måde at få forum på din side og du kan finde en masse færdige templates at bruge som udgangspunkt. Vær dog opmærksom på at dit webhotel skal have PHP + database (f.eks MySQL) for at kunne køre disse systemer.
Kan også varmt anbefale phpBB boardet, som jeg selv har drevet spillemaskine forum på i 7 år nu.
Det virker bare og er nemt at gå til, der er også masser af mods så forummet kan få de tilføjelser som man ønsker, og templates kan redigeres rimeligt simpelt til, så man opnår det design men gerne vil have.