Hej Jeg har fornylig købt et par nye genopladelige AA batteri, med en kapacitet på 2700 mAh. Desværre opfylder de ikke helt de kapacitets forventninger jeg har til dem. For da jeg testede dem fornyeligt i mit digital kamera (fuldt opladt), varede brugen af dem ikke længere end en time. Dette har jeg ikke kunne forstå og derfor testede kameraet igen med et par almindelige engangs batterier fra Harald Nyborg af. Her varerede brugen af kameraet svimlende 4 timer, hvilket i mine øje virkelig er imponerende i forhold til de genopladelige. Kan det virkelig passe, at batterier fra Harald Nyborg er bedre end de genopladelige, eller er der tale om delvist defekte genopladelige batterier, hvad mener i? Batterierne er helt nye og har ikke været brugt tidligere. Dog bed jeg mærke i, at batterierne var uden strøm, da jeg modtog dem, hvilket jeg vil mene ikke er et godt tegn? Lidt ekstra info omkring batterierne: Mærke: ENCORE Kapacitet: 2700 mAh - 1,2V, Ni-MH
|
Man kan godt opleve at genopladelige batterier skal oplades nogle gange, før de har fuld kapacitet. Især når de har været helt uden strøm.
Som du skriver, har genopladelige AA batterier en spænding på 1,2v, hvor almindelige AA batterier har 1,5v.
Står der noget t brugsanvisningen om hvilken type batteri du skal bruge?