Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket batteri er bedst?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 02:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fornylig købt et par nye genopladelige AA batteri, med en kapacitet på 2700 mAh. Desværre opfylder de ikke helt de kapacitets forventninger jeg har til dem. For da jeg testede dem fornyeligt i mit digital kamera (fuldt opladt), varede brugen af dem ikke længere end en time. Dette har jeg ikke kunne forstå og derfor testede kameraet igen med et par almindelige engangs batterier fra Harald Nyborg af. Her varerede brugen af kameraet svimlende 4 timer, hvilket i mine øje virkelig er imponerende i forhold til de genopladelige. Kan det virkelig passe, at batterier fra Harald Nyborg er bedre end de genopladelige, eller er der tale om delvist defekte genopladelige batterier, hvad mener i?Smile

Batterierne er helt nye og har ikke været brugt tidligere. Dog bed jeg mærke i, at batterierne var uden strøm, da jeg modtog dem, hvilket jeg vil mene ikke er et godt tegn?Tongue Tied

Lidt ekstra info omkring batterierne:

Mærke: ENCORE 

Kapacitet: 2700 mAh - 1,2V, Ni-MH

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 08:01

Man kan godt opleve at genopladelige batterier skal oplades nogle gange, før de har fuld kapacitet. Især når de har været helt uden strøm.
Som du skriver, har genopladelige AA batterier en spænding på 1,2v, hvor almindelige AA batterier har 1,5v.
Står der noget t brugsanvisningen om hvilken type batteri du skal bruge?

Tilmeldt 9. Sep 11
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 19:53

Henrik Bryld:
Man kan godt opleve at genopladelige batterier skal oplades nogle gange, før de har fuld kapacitet. Især når de har været helt uden strøm.
Som du skriver, har genopladelige AA batterier en spænding på 1,2v, hvor almindelige AA batterier har 1,5v.
Står der noget t brugsanvisningen om hvilken type batteri du skal bruge?

Hej henrik

På kameraet står der 3V, og ligesom du siger så passer det jo egentlig med 2x 1.5V = 3V, hvor jeg derimod køre med 2x 1,2V = 2,4V. Men af en eller anden grund virker kameraet stadig fint, bort set fra at strømen forsvinder forholdsvis hurtig?

Mund ikke det har noget at gøre med, at kameraet kun lige virker, der hvor de genopladelige batterier har fuld spændingen, som f.eks. lige efter en genopladning?

Men burde kameraet ikke blot trække nogle flere ampere i stedet. I følge min gamle fysik bog er effekten P = U*I, hvilket vil sige, at hvis ikke spændingen er høj nok vil, der blot blive trækket det flere antal ampere, der nu en gang skal bruges til at opnår den nødvendige effekt?

Mvh. Anders 

Fra Randers
Tilmeldt 15. Aug 07
Indlæg ialt: 4
Fra  Bodyteket Skrevet kl. 21:32

Du skal købe dig nogle af de nye genopladelige batterier kaldet hybrio batterier, de virker ligeså godt som almindelige alkaline batterier, selv efter flere år i skuffen kan de stadig klar til brug. Jeg købte mine hos www.batterilageret.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)