Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start et diskotek for sjov

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 18. Aug 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Nu tror du garanteret jeg er en troll, men jeg har på det seneste leget lidt med tanken om at starte et diskotek for sjov. Jeg har 100.000 som jeg kan sætte af til formålet og kunne godt tænke mig at holde det kørende i 10 måneder, for derefter bare lukke og slukke og vende tilbage til det liv jeg har nu.

Vil gerne lave diskoteket i Hellerup og det skal bare kunne køre rundt så jeg ikke overskrider de 100.000.

Det kan sikkert ikke lade sig gøre og der er nok tusinde ting der er bedre investeringer. Men hvis du ligger inde med noget viden på det her område (jeg ved intet om den her slags, kun hvordan man tjener relativt mange penge på kort tid, hvorfor jeg er villig til at ofre en stor sum penge på sjov og ballade), så vil jeg meget gerne høre fra dig! Det kunne f.eks. være en oversigt over udgifter og regler i forbindelse med drift af diskotek. Alle inputs er velkomne.

Forresten, jeg har i min egen virksomhed en stor sum penge. Dem skal jeg på et tidspunkt betale skat af. Virksomheden har intet med drift af diskotek at gøre overhovedet, men kan den "investere" i et diskotek så jeg på den måde kan trække pengene fra i skat?

Tilmeldt 29. Jul 12
Indlæg ialt: 257
Fra  FixApple Skrevet kl. 23:13

Hvis jeg skal være helt ærlig tror jeg ikke det kan lade sig gøre for 10.000 om måneden. Du skal mindst have en bartender, samt enten købe eller lehje lyd og lys (hvilket er dyrt). Herudover skal du også have nogen dørmænd til at holde ballademagere ude. 

Jeg ville foreslå du kunne starte en bar i stedet. Her har du ikke så store omkostninger som et diskotek.

Tilmeldt 18. Aug 12
Skrevet kl. 23:19

Men kan man lave nogle fornuftige startudgifter på 30-40.000 og så lave en plan der sikrer en indtægt de efterfølgende måneder, så det i sidste ende ikke løber op i mere end 100.000? Det handler jo ikke om at give sprut osv. væk - forestiller mig også at tage en 50'er i indgang eller noget i den stil.

Er der fordele ved at køre det som nonprofit f.eks.? Kunne man få penge af kommunen, da jeg jo rent faktisk skaber jobs? Det er måske igen langt ude, men altså... Vær lidt kreative med mig her :D

Tilmeldt 29. Jul 12
Fra  FixApple Skrevet kl. 23:36

Kan da hurtigt prøve at smide et budget sammen for et diskotek der har åbent ca. 8 gange om måneden:

Leje af lokale: mindst 6000 per måned

Bartender: 8 vagter af 6 timer med en løn på 140 i timen = ca. 6700

Rengøring: 8 vagter af 2 timer med en løn på 110 i timen = ca. 2000

Lys og lyd: 1500 per dag altså 12000 per måned.

DJ: Ca. 300-400 i timen af 4-5 timer = ca. 1750 per dag. 14000 per måned (8 vagter)

Dørmænd: Her aner jeg ikke hvad de tager, men lad os bare sige 200 i timen, hvor de skal være der i 3 timer: 200*3*8=4800 per måned.

Så kommer der leje af inventar osv.

Alt i alt ca. = 32000 per måned. Hertil kan du selvfølgelig opkøbe lys osv. eller lave aftaler med de forskellige djs eller dørmænd.

Fra København Ø
Tilmeldt 18. Feb 09
Indlæg ialt: 786
Fra  Cubix IsTilFest.dk Skrevet kl. 23:50

Det er meget sejt at du kan lave et budget uden at kende størrelsen på lokaler, samt det antal personer og målgruppe diskoteket er tiltænkt :)

Ovenstående faktorer spiller udtrolig stor rolle i forhold til et budget. Skriv evt. en besked til mig, så kan det være at jeg kan hjælpe dig lidt på vej.

Dbh Lars

Tilmeldt 29. Jul 12
Fra  FixApple Skrevet kl. 23:57

Det er ikke voldsomt meget information han giver os. Så jeg prøver mig bare frem.

Tilmeldt 18. Aug 12
Skrevet kl. 23:58

Jeg vil primært fokusere på 16+ fester, da jeg selv var godt træt af ikke at kunne komme ind særlig mange steder i den alder. Selv er jeg også meget ung, så det er ikke længe siden jeg irriterede mig over netop det problem. Derfor tænker jeg også at tage et beskedent beløb i indgangen. Ikke 200 som jeg ofte oplever til andre 16+ fester, men noget der bare kan få det til at løbe rundt. Jeg hader fri bar fordi det er lig med dårlig service og uendelige køer. Spørgsmålet er så selvfølgelig om folk er ligeglade med det og hellere betaler 200 i indgangen for derefter at kunne drikke hvad de vil.

Antal personer er et godt spørgsmål. Er 60 personer ikke nogenlunde realistisk?

Tilmeldt 18. Aug 12
Skrevet kl. 00:06

By the way så er jeres feedback rigtig god. Budgettet der er lagt på baggrund af nul information giver under alle omstændigheder et lille billede af hvad der kræves.

Tilmeldt 29. Jul 12
Fra  FixApple Skrevet kl. 00:32

Så vidt jeg ved må der ikke udskænkes alkohol til personer under 18. Så fri bar til folk under 18 kan du lige så godt glemme :)

Tilmeldt 18. Aug 12
Skrevet kl. 00:37

Det er jeg klar over, men alligevel så har jeg ofte hørt det brugt som argument for det høje indgangsbeløb til 16+ fester

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)