Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Privat Import Fra Kina + Videresælge For At Teste?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Mar 12
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

Jeg skal til at starte et importfirma op, men har nogle spørgsmål som jeg håber at i kan hjælpe mig med:)

- Jeg ville lige høre om det er muligt at importere varer fra Kina som privatperson for at teste varerne, vurdere salgspotentialet, og evt. sælge nogle stykker til venner, bekendte osv for at se om det holder. Hvis man ser muligheden kan man dernæst registrere sig med et CVR og importregistrering?

- Er der en grænse for hvor meget man kan importere som privat ? Hvis ja hvor ligger grænsen?

- Hvis man bliver taget for at videresælge de importerede varer, hvad er så konsekvensen? Får man bøde, stop for import eller ????

Vil nemlig ikke havne i ulovligheder osv, så vil være helt afklaret før jeg foretager mig noget :)

Håber at i kan hjælpe, da jeg skal igang hurtigst muligt og kan ikke vente :)))

Tilmeldt 8. Mar 12
Indlæg ialt: 56
Skrevet kl. 16:51
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:10

Du må gerne selv købe som privatperson i Kina. Du må også gerne teste og tale med venner, men du må ikke videresælge kommercielt. Du kan sagtens spørge venner hvad de synes om de ting du har købt og om de synes de er dyre.
Så snart du importerer for at videresælge, til venner eller ukendte, skal du ha CVR og importørregistreres og skatte af fortjenesten. Told vil vel først og fremmest undre sig hvis du køber et større antal ens ting.
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 28. Feb 10
Indlæg ialt: 300
Skrevet kl. 17:52

Jeg har brug for hjælp i opstartsfasen , for at komme ind i tingene mht bogføring, regnskab mv.. Så alt starter rigtigt fra start af uden fejl, og efter et stykke tid vil jeg selv køre videre med det.. Og hvad ligger vi i prisniveaumæssigt til denne lille oplæring?

Er det evt du kan hjælpe med eller anbefale en ?

Jeg vil anvende Prestashop + E-conomic.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:06

Lav du en selvstændig tråd med overskrift, hjælp til p shopmog e conomic var det vist, så vil der sikkert være nogen der til små penge kan hjælpe
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 19:57

Formoder du fik svar nok via pm? :-) 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)