Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor er jobbene - hvad blev der af kickstarten

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Feb 11
Indlæg ialt: 307
Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Endnu et politisk orienteret indlæg - Men håber jeg kan dreje det lidt hen i retning af, hvad vil vi egentlig med Danmark? Når man ser polikernes retorik - så råber de blå op om at de røde vil have et kommunistisk samfund uden personlig frihed. Tilsvarende råber de røde op om at blå vil have indført et minimalsamfund, hvor alle svage ligger døende i gaderne.

Der bliver råbt op om vi skal skabe 100.000 højtlønnede job.

Jeg sat og læste denne her artikel på EB (http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1809713.ece), og så og tænkte, hvor er det egentligt forfærdeligt, at man godt vil arbejde, men man ikke får mulighed for det.

Jeg savner den politiker der råber op om han/hun vil skabe 100.000 lavtlønnet job - for langt hen ad vejen skal de højtlønnet job nok komme - vi har trods alt nogle af verdens dygtigste medarbejdere.

Jeg kan sagtens følge en arbejdsgiver, at man måske ikke vil ansætte det grå guld for en 5 årig periode indtil han går på pension, i en høj stilling i sin virksomhed - der vil man have en i mange år. Men hvor er de "simple" job, hvor alle kan arbejde, og hvor alder ikke betyder det store. Det bliver der ikke snakket om.

Jeg synes Danmark er på vej ud på et skråplan, da politikerne ikke snakker om, hvad vil vi egentlig med Danmark? Og især ikke på kryds og tværs af partierne.

Fra København
Tilmeldt 20. Oct 11
Indlæg ialt: 99
Fra  Hickman Pages / www.campingoversigten.dk Skrevet kl. 09:38

Jeg kan godt følge dig i det, og udfra medierne kører det også helt vanvittigt, tror nu at der bliver gjort noget alligevel. 

Men mht. de højt og lavtlønnede jobs, så tænker jeg at hvis man får skabt mange højtlønnede jobs, så vil de automatisk skabe lavtlønnede jobs. Men ja kunne jo være at det var nemmere den anden vej.

Sammenlign priser på campingpladser i Danmark til din campingferie på campingoversigten.dk

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 09:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

De lavtlønnede kommer først i arbejde, når de får endnu lavere løn og længere er den ikke.
Så må vi sætte skatten ned, for at de kan leve af det de får.
Hvis folk der ikke kan noget særligt, skal have så høje lønninger som de får i Danmark, så bliver de erstattet af robotter, outsourcet eller jobs bliver ikke gjort.
Har lavet en video om det:

De bedste hilsner

Martin

Fra Lyngby
Tilmeldt 20. Jul 12
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 10:58

Jeg er meget enig med Martin, selvom jeg synes, at tonen er lidt for hård :)

Tyskland har et lønindex på 90, Danmark 120, Polen 70, Indien 30. Desværre er kvalifikationerne sammenlignelige. Det kan ikke betale sig for virksomheder at ekspandere i Danmark med vores arbejdsmarkedsvilkår. Vores lønninger skal ned og serviceerhvervene skal tilbage. Det skal desuden kunne betale sig at arbejde.

Vores styrke kontra USA er, at vi har flere der løfter i flok. Hvis du ryger ud af arbejdsmarkedet, så får du opkvalificeret dine kvalifikationer (man kan så diskutere relevansen af nogle af disse opkvalificeringer). I USA lever omkring 20% under fattigdomsgrænsen, hvilket betyder at der kommer social ustabilitet. De rige må låse sig inde bag høje mure og have private vagter og omkostningerne til fængslerne og andre sociale skævheder løber op i astronomiske beløb. Så selvom, at jeg tror, at visse befolkningsgrupper skal ned i løn, så er vores styrke også, at bundniveauet i arbejdsstyrken er højere end i andre lande. 

Det som jeg synes, at vi også mangler er en meget bedre kapitalstruktur. Hvis samfundet var et træskib, så ville de store virksomheder være metalbjælkerne der giver strukturen - resten er små virksomheder som dækker alle de små huller der måtte opstå. Disse små virksomheder har ikke adgang til ordenlig kapital. Den danske kapitalbranche er styret af embedsmænd og folk fra meget store virksomheder, som er dygtige administratorer, men som ikke ved en klap om innovation og iværksætteri

Fra København
Tilmeldt 6. May 07
Indlæg ialt: 648
Fra  Webbureauet ComboWeb ApS Skrevet kl. 11:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Markedsteori spår jo at lønninger falder, når arbejdsløshed stiger. En lavere løn øger vores konkurrenceevne og ville på den måde sikre, at vi kan beholde lidt flere jobs indenfor produktion og industri i Danmark. Problemet er bare, at fagforeningerne blokerer, men i sidste ende er det deres medlemmer, der taber.

Og det går ikke kun udover de ufaglærte jobs. På sigt vil alle de vidensbaserede jobs jo forsvinde derhen, hvor produktionen er. Og hvad har vi så?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)