Endnu et politisk orienteret indlæg - Men håber jeg kan dreje det lidt hen i retning af, hvad vil vi egentlig med Danmark? Når man ser polikernes retorik - så råber de blå op om at de røde vil have et kommunistisk samfund uden personlig frihed. Tilsvarende råber de røde op om at blå vil have indført et minimalsamfund, hvor alle svage ligger døende i gaderne. Der bliver råbt op om vi skal skabe 100.000 højtlønnede job. Jeg sat og læste denne her artikel på EB (http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1809713.ece), og så og tænkte, hvor er det egentligt forfærdeligt, at man godt vil arbejde, men man ikke får mulighed for det. Jeg savner den politiker der råber op om han/hun vil skabe 100.000 lavtlønnet job - for langt hen ad vejen skal de højtlønnet job nok komme - vi har trods alt nogle af verdens dygtigste medarbejdere. Jeg kan sagtens følge en arbejdsgiver, at man måske ikke vil ansætte det grå guld for en 5 årig periode indtil han går på pension, i en høj stilling i sin virksomhed - der vil man have en i mange år. Men hvor er de "simple" job, hvor alle kan arbejde, og hvor alder ikke betyder det store. Det bliver der ikke snakket om. Jeg synes Danmark er på vej ud på et skråplan, da politikerne ikke snakker om, hvad vil vi egentlig med Danmark? Og især ikke på kryds og tværs af partierne. |
Jeg kan godt følge dig i det, og udfra medierne kører det også helt vanvittigt, tror nu at der bliver gjort noget alligevel.
Men mht. de højt og lavtlønnede jobs, så tænker jeg at hvis man får skabt mange højtlønnede jobs, så vil de automatisk skabe lavtlønnede jobs. Men ja kunne jo være at det var nemmere den anden vej.