Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Starte logo firma

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 04:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer Tornbjerg:

Smag og behag vel.. 

Bad du mig om et logo i X str X str, lavede jeg det..

Bad du så om 4 mere i 4 forskellige str, lavede jeg det.. i ønsket str :)?

Kan ikke se ideen bag det andet, har skam prøvet det, men det ødelægger i min verden indtjeningen fra min og andre logo "makers" side indtjenings muligheden, hvis du bare selv kan gå hen og lave det større og mindre og sætte det hvor du nu vil?

Nok bare mig?

Syntes bare det ville være unfair at udelukke den indtjening for opretter...

Fordi hvis jeg nu fik en hjemmeside lavet, så ville personen der lavede den, jo heller ikke være glad for jeg lavede 10 hjemmesider i det..? eller? 

En af grundene til at prisen på logoer kan sættes så højt er jo at folk får et logo, der kan bruges til alt. 

Ja, det ville da være dejligt hvis man kunne modtage betaling hver gang folk skulle have logoet i en ny størrelse, men så skulle prisen pr. afleveret logo jo også være tilsvarende lavere - og det giver mere arbejde for både designer og køber i sidste ende.

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 04:44

Super indlæg!

Det du skriver giver mig mulighed for at skrive: Hvis en bad eller ønskede et logo/banner eller noget i den stil af mig, kunne jeg aldrig nogen sinde finde på at gå over 300kr.
Har ingen ide om det lyder højt i jeres øre, men det ku jeg ikke, jeg vil hellere have et banner somer pisse flot lavet i photoS og kunden vender tilbage og siger HEY jeg vil satme have 4 forskellige logoer i X -X på 4 forskellige steder bla bla, også ku man lave dem..

Kunden tænker mere over kvalien, ikke over at han kan sidde selv og bøvle med at gøre større og mindre, det vel pointen fra start AT KØBE DET, = gøre det nemmere for kunden...

Giver du ham X-X logo så vil han skisme også have X-X banner tre dage efter hvis han og folk omkring kan li det..

Ku lave det i paint, kunden ville da være ligeglad, så længe resultatet var pisse flot!

eller er det bare mig? 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Tilmeldt 11. May 10
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 10:45

Der er selvfølgelig forskel på til hvad, og hvordan logoer skal bruges.

Har man en (Privat/Simpel) hjemmeside og man få et logo i stor nok opløsning og det ikke skal bruges til andet er det jo fint nok - Men enhver fornuftig virksomhed bør absolut altid forlange at få en vektorbaseret fil, af flere årsager:
Går skaberen af logoet (Virksomhed/Person) konkurs/dør/problemer med betaling eller andet i samme stil - Så står du med en firmaprofil du potentielt ikke uden videre kan videreføre. (Sat på spidsen)
Yderligere, har du (Logoskaberen) ikke en backup, dør din harddisk eller andet - Så som ovenstående.
Skal det bruges til tryk, så skal det sq også bare være i orden.
Hvis vi forestiller os at du i Photoshop har lavet visse detaljer i ikke vektoriseret format så vil du være begrænset til den størrelse det er lavet i - Så når jeg vil have et 25x8m banner? Så skal logoet laves om fra bunden af.
Og var det lavet i paint - Ja så ville det da helt sikkert blive problematisk at få ud på stort format :)

Tilmeldt 28. Sep 07
Indlæg ialt: 1312
Skrevet kl. 10:59
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Christoffer Tornbjerg:
eller er det bare mig? 

Ja det er bare dig. Hvad gør du hvis jeg gerne vil have logoet i 5x3 meter til tryk på et billboard? Sender mig en GB bitmap?

Edit: Mandeblad kom mig i forekøbet, beklager jeg ikke havde læst hans indlæg til ende.

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 12
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 11:00

Hej Thezez.

Du kan jo sagtens lave logoer til firmaer. Men som andre også har pointeret, så kommer det helt an på dine evner.

Spørger du mig så er det ikke noget man bare lige gør. Et logo kan tage rigtig lang tid at lave, hvis det skal laves ordenligt. En historie fra det virkelige liv; Da Pepsi skulle have redesignet deres logo for et par år siden, betalte de en designer flere millioner dollars for bare at redesigne det. Det tog også rigtig lang tid.

Jeg laver personligt selv logoer, og diverse andre grafiske opgaver for firmaer. Og det er ikke altid en dans på roser. Hvad du synes ser pænt ud, synes kunden måske ikke ser pænt ud. Jeg tager ikke en fast pris for logoer, det kommer helt an på opgavens omfang, og hvad de stiller af krav. Jo mere tidskrævende, og omfattende det er, jo mere tager jeg for det.

Ydermere er jeg af den overbevisning om, at man skal være uddannet grafikker for at skulle give sig i kast med sådan noget. Men det synes mange andre fagfolk sikkert også om folk der vil gøre kur på deres levebrød.

Fra Århus N
Tilmeldt 13. Aug 12
Indlæg ialt: 932
Fra  TORNBJERG Skrevet kl. 12:00

true.. kan godt se hvad du mener :-)

Sorry til (dig den anden :-) )  edit: Kasper :)

I får ret og jeg må hente det program nu! 

http://tornbjerg-cute-cut.dk/ - Hundefrisør i Århus, hundeklip, soignering mm.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:09

Mads Obel:
Ydermere er jeg af den overbevisning om, at man skal være uddannet grafikker for at skulle give sig i kast med sådan noget. Men det synes mange andre fagfolk sikkert også om folk der vil gøre kur på deres levebrød.

Dette er jeg meget uenig i. Det svarer til at kun handelsuddannede må drive forretning. Jeg er én blandt mange mange illustratorer/grafikere, der har lært faget på egen hånd - og vi kan sagtens levere kvalitetsprodukter.

Der er selvfølgelig helt basiske ting som f.eks. farveindstillinger til print og skærm, vector vs. pixels og alt det dér som selvlærte folk ikke får med (før de allerede har begået fejlen - taler af erfaring >.<). 

At gå udenom skolesystemet er en længere, mere problemfyldt vej, men det kan sagtens lade sig gøre at være professionel, selvom man aldrig har modtaget undervisning.

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 12
Skrevet kl. 14:33

Hej Christina,

Jeg siger ikke, at man SKAL have en uddannelse for at give sig i kast med sådan noget. Det giver blot nogle fordele, som du selv er inde på.

Der findes også mange, som har fået en udgave af Photoshop af sin onkel, og læser et par tutorials på nettet. 1-2-3, så er han grafisk designer. Ikke at det færdige produkt ikke kan være godt efter længere tids øvelse, men jeg har meget svært ved at tro, at det bliver godt de første 50-100 gange.

Det er der problematikken ligger, som jeg ser det. At nogle tror de kan klare hele verden fordi de har photoshop.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:51

Mads Obel:

Hej Christina,

Jeg siger ikke, at man SKAL have en uddannelse for at give sig i kast med sådan noget. Det giver blot nogle fordele, som du selv er inde på.

Der findes også mange, som har fået en udgave af Photoshop af sin onkel, og læser et par tutorials på nettet. 1-2-3, så er han grafisk designer. Ikke at det færdige produkt ikke kan være godt efter længere tids øvelse, men jeg har meget svært ved at tro, at det bliver godt de første 50-100 gange.

Det er der problematikken ligger, som jeg ser det. At nogle tror de kan klare hele verden fordi de har photoshop.

Hmm... de typer findes altså også i skolesystemet. Jeg kender en del uddannende mulitmediededesignere, der ikke kan en skid. De kan kun lige akkurat dét de skulle bruge til opgaverne i skolen og så ikke mere.

At blive en ordentlig grafiker har intet at gøre med uddannelse. At blive god kræver engagement og at man påtager sig opgaver, der gør at man udvikler sig. Sådan som de grafiske uddannelser er opbygget med tonsvis af gruppearbejde gør at man egentlig kan bestå uden at kunne halvdelen af uddannelsens pensum, fordi andre i grupperne har taget sig af det.

Fra København
Tilmeldt 15. Aug 12
Skrevet kl. 15:07

Hej Christina,

Ja, syltere vil der altid være. Det er ligemeget hvilket fag vi snakker.
Men i bund og grund tror jeg vi har samme mening og indstilling til tingene. Jeg sætter blot en ære i at kunne sit kram. Uddannet, selvlært eller hvordan dælen man nu har lært det.

Side 2 ud af 4 (36 indlæg)