Som overskriften siger ,, mangler jeg en leverandør, der gerne skulle have et bredt udvalg af børne / drenge og pige tøj, Jeg har en baggrund som sælger i it branchen, og har været der de sidste 10 år. Men er nu gået i gang med at læse til pædagog, og har derfor i samenråd med min kæreste besluttet at vi vil starte en webshop med ovennævnte vare for at suplere min su . Måden hvor på det skal fungere er at man via vores shop køber en vare, hvor efter jeg så vil kontakte min leverandør og bestille den vare som min kunde har bestilt, varen skal sendes direkte til min kunde i neutralt papir. Grunden til denne fremgangs måde er at vi ikke pt har plads til et lager. Er også godt klar over at fortjensten er lidt mindre end hvis man selv hentede varene direkte fra udlandet. Derfor ligger vi vores vægt 98 % på markedsføring / mere salg og er slet ikke et øjeblik i tvilv om at denne ide vil give resultat min stærke side er markedsføring og profilering af produkter samt mere salg. Når det så er sagt, vil jeg da ikke ligge skjul på at der er langt fra it branchen til tøj branchen, men vi er så heldig at min kæreste er uddannet inden for sidst nævnte. Så vores kvalikationer er på plads.. Navnet på shoppen er valgt og købt www.sizezero.dk Nu mangler vi så bare vores leverandør, har også haft kontakt til en del men mange af dem er slet ikke gearet til sådan en process, så hvis i skulle ligge inde med nogle ideer til leverandør valg eller andet vil vi meget gerne høre fra jer Mvh Lennart / Janni |
Hej
Måske i så burde vente indtil i har fået jer et lager. Jeg tvivler på, at i vil få ret mange henvendelser hvor leverandøren skal overtage "det besværlige". Jeg er selv leverandør og det har jeg bl.a. valgt fordi det er den måde jeg vil arbejde på.
Du bør i hvert fald starte med at udforme aftalevilkårerne mellem dig og leverandøren. Hvem tager ansvaret? Hvad når kunden ringer og påstår at der mangler noget? hvem tager skraldet?
Så skal noget returneres og byttes o.s.v..... Alt det der er noget som jeg ikke gad have med at gøre som leverandør.
Så skal noget returneres og byttes o.s.v..... Alt det der er noget som jeg ikke gad have med at gøre som leverandør.
Hvis man siger A må man også sige B.
Jeg tror nærmere at du skal lave en aftale med lagerhotel, som har det som en service. Der er vist nogle aminoer, som tilbyder den slags. Det kræver naturligvis, at du skal købe det lager ind, som du forventer at sælge.
Bemærk i øvrigt: Når det gælder tøj sælger de fleste leverandører typisk kollektionerne i halvt til helt år forud, således at de også ved hvor meget de skal sætte i produktion. Jeg tror ikke at den model du efterspørger er særlig realistisk.
Mvh
Heine
Heine