Mon nogen kan svare på et enkelt spørgsmål: Kan det anbefales at bruge samme søgeudtryk på flere undersider på et website - eller skal man have unikke udtryk på hver underside? |
Det sidste.
Mon nogen kan svare på et enkelt spørgsmål: Kan det anbefales at bruge samme søgeudtryk på flere undersider på et website - eller skal man have unikke udtryk på hver underside? |
Aner det ikke, men flere søgeord er godt :) |
Seneste personlige projekt er siden om datingsiderne: http://finddating.dk/. Søger Googles top. Kan vi hjælpe hinanden? PM mig!
Prøv at spørge en ''Rigtig'' SEO ekspert, jeg ved at der findes et hav af dem her på Amino blandtandet. Kan anbefale at du spørger ham her: Patrick Olsen Best regards / Bedste hilsner Frederik - Stokholm Jewelry |
Hej Mariannes, Tak for henvendelsen Frederik! At prøve at komme op på et givent keyword på flere sider, kan lede til det som vi kalder "keyword-cannibalization". Læs eventuelt lidt om definitionen her: http://www.seo-hongkong.com/blog/keyword-cannibalization-definition-and-solution-387.html Når det så er sagt, så er det kun godt at have flere sider med super godt indhold omkring samme emne, på ens hjemmeside. At kunne leverer kvalitativt og brugbart indhold på flere keywords under samme emne, kan lede til udvidet søgeresultater - og en overall-forøgelse af din relevans inden for det givne emne i søgeresultaterne. Sørg dog for at dine sider er optimeret til en unik sammensætning af ord, således at du undgår kannibalisme-problemer :-) |
Tak for svar - tja, det er jo lidt svært at undgå at nævne sit produkt på både forside, om-side og produktside! |
Jeg mener, jeg forstår og bruger princippet om underkategorier - men hvis jeg nu fx var bager, ville jeg måske have brug fr både en side om franskbrød, rugbrød og wienerbrød. Burde jeg så prioritere en af de sider, fordi ordet brød indgår i alle ordene - eller betyder det ikke noget, når bare ordet som helhed ikke er det samme? |
Du kan sagtens optimere to forskellige sider efter henholdsvis "brød" og "franskbrød". |
Kan du skam godt bruge alle ord. Men hvis bager er dit ord på forsiden, jamen så burde du sørge for intern linkbuilding netop fra bager til forsiden. Så Google kan finde ud af hvad du mener. |
Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.
Hej igen Maeriannes, Der er skam forskel på at benytte et ord i en tekst - og så at direkte optimere til det :-) Du skal da give det dine kunder forventer at finde. |