Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må man give gratis markedsføring til spisesteder, oplevelser, ophold, transportmidler og rejsebureauer i DK?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Oct 11
Indlæg ialt: 228
Fra  Tjek Danmark Skrevet kl. 11:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit spørgsmål går på om det er ok at fremvise virksomheders navn, adresse og telefon nr. uden at man skal have samtykke fra virksomheder inden?

F.eks. lidt som andre adresse oplysningsbureauer, hvor det i denne situation skal bruges til www.tjekdanmark.dk - Jeg vil gerne vise oplysninger om spisesteder, oplevelser, ophold, transportmidler og rejsebureauer i Danmark.

Er det lovligt eller skal man have en form for godkendelse fra virksomhederne selv?

På forhånd tak for hjælpen Aminoer.

Mvh. Lasse

Find oplevelser, spisesteder, ferieophold og rejsebureauer i Danmark. Tjek alle oplevelserne her Oplevelser

Tilmeldt 2. Oct 11
Fra  Tjek Danmark Skrevet kl. 15:04

Find oplevelser, spisesteder, ferieophold og rejsebureauer i Danmark. Tjek alle oplevelserne her Oplevelser

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 15:08

Det er ok - ingen tilladelse nødvendig.

Fra København
Tilmeldt 20. Oct 11
Indlæg ialt: 99
Fra  Hickman Pages / www.campingoversigten.dk Skrevet kl. 15:27

Jeg har selv været i lignende situation, og hvad jeg er kommet frem til er at hvad der er på nettet må godt gengives. 

Dvs. Oplysninger fundet forskellige steder fra, og så samlet et nyt sted. (Selvfølgelig ikke kopieret) :)

Sammenlign priser på campingpladser i Danmark til din campingferie på campingoversigten.dk

Tilmeldt 2. Oct 11
Fra  Tjek Danmark Skrevet kl. 16:40

Tak skal i have. For at være helt sikker og på den rette side af love, behøver man heller ikke skrive hvor man har fundet virksomhedernes oplysninger? Tage højde for reklamebeskyttet virksomheder? eller være nødsaget til at informere virksomheder om at de vises på hjemmesiden?

Tilmeldt 2. Oct 11
Fra  Tjek Danmark Skrevet kl. 17:34

Bump?!

Tilmeldt 2. Oct 11
Fra  Tjek Danmark Skrevet kl. 09:32

Er der nogen af jer der kender til disse regler og retningslinier?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)