Hej med dig Start lige med at besøge www.marketingbogen.dk, inden du læser videre Så kører det løs Hvis du inden for de næste par måneder kommer til at se en bannerannonce for www.marketingbogen.dk, så skal du huske på 2 ting: 1. Det er ikke fordi, jeg forfølger/stalker dig som sådan 2. Det er ikke fordi, jeg har postet 30 millioner kroner i online annoncering, så jeg dækker alle mulige tænkelige sider. Det skyldes nemlig remarketing muligheden via Google Adwords Display Network. Det fungerer således: Jeg har placeret et lille remarketing tag på www.marketingbogen.dk, hvilket giver Google mulighed for at lave en liste over de cookies, som besøger min side. Simpelt fortalt, så kan google se, hvilke ipadresser/computere, som har set min side. Når du søger surfer på nettet, så vil du se bannerannoncen. Det er vel og mærke inden for Google Adwords Display Network partnersider, som så også strækker sig til tusinder af sider, både danske og internationale sider. Så hvis du ser annoncen på Youtube eller på bbc.co.uk, så ved du hvorfor. Overskriften på dette indlæg skal tages med et gran salt, da du meget nemt kan slippe af for at se annoncerne på evt. 2 måder 1. Du kan efter dit besøg på www.marketingbogen.dk blot slette dine cookies 2. Du kan købe bogen Tagget er nemlig kun sat til at følge de cookies, som har besøgt siden men ikke købt produktet. Siden Remarketing blev en del af Display Network, så har jeg haft det aktiveret for rigtig mange kunder. Det er et genialt værktøj og øger salget rigtig meget, så jeg anbefaler naturligvis alle at gøre brug af Remarketing God dag |
Nu kommer jeg til at forfølge dig på nettet!
- 1
- Men jeg har lige to kommentarer: Punkt 1. Remarketing har efterhånden et par år på bagen... Det var lidt "wow" i starten da det blev rullet ud, men idag har de fleste "formoder jeg" luret den... - Det fleste AdWords-annoncører med lidt respekt for sig selv, kender til remarketing i hvertfald... Punkt 2. Dette punkt er en forlængelse af punkt 1. egentlig... - Alle annoncører med lidt respekt for sig selv kender til remarketing. Og de ved også udemærket godt at det langt hen ad vejen er salgs-gas fra Googles side af. Det eneste det gør er at forfølge den stakkel der har klikket på dit banner, og af en eller anden årsag givet dig en "afvisning"... At det hæver konverteringsprocenten med et par procent har jeg efter utallige, utallige kampagner ikke oplevet endnu!! :) Det giver en masse visninger - tja. Det giver et par ekstra klik - måske. Men flere konverteringer - usandsynligt! Det eneste gode ved remarketing koderne er at en AdWordssælger måske/måske ikke kan bruge det i hans dialog, for at vinde stakkels Michael fra Herning, som intet ved om AdWords. - Jeg formoder at du husker Michael fra Herning Mohammad? hehehe :) Man fremlægger det som det nyeste-af-det-nye mirakel-produkt fra Google, som vil hæve konverteringsprocenten med 3-5% Og at de får det med gratis, hvis de køber en displaykampagne inkl. 5 bannere til xxxxx prisen... I realiteten ser jeg det som gorilla-krigsførsel... Den potentielle besøgende har klikket på din annonce een gang, set lidt på din hjemmeside, og har ikke ønsket at handle med dig! :) Så er der ingen grund til at blive ved med at følge efter staklen, og tvinge vedkommende til at se dine annoncer, når de een gang har tilkendegivet at de ikke ville handle med dig... - Min anbefaling: Hold øje med på hvilken af dine landingssider at afvisningen er for høj, og optimer i stedet denne landingpage! Dine bannere fejler ikke noget, siden at den potentielle kunde klikkede på den til at starte med...! :) Jeg anbefaler ydermere at du læser kapitel 1 af din bog, og optimerer din hjemmeside i stedet for at forfølge hr. & fru Danmark med dine bannere... :)) ps. Tillykke med bogen - You did it...! |
E-Cigaret - Prøv med en ecigaret fra eCig-Online.dk hvis du overvejer et Rygestop - Se mere her.
Jeg har det med blive lidt træt af de der reklamer som er de samme. i 2 måneder så jeg ikke andre reklamer end fra GoPro fordi jeg havde været inde og kigge på deres kamera, jeg købte det da også til sidst, men det havde været planen lige siden jeg første gang besøgte hjemmesiden, og havde der været andre valg havde jeg nok nappet et af dem bare fordi jeg var så irriteret over at være blevet spammet så kraftigt med gopro reklamer. Oplevede det igen for nyligt med en hjemmeside jeg havde besøgt, og pludselig pegede alle reklamer på deres produkt... så købte jeg sgu et andet, for der var jeg blevet træt af alle deres ski.. reklamer. Så det kan godt være at det kan øge din konvertering med x-procent, men du risikerer også at udhule den tillid dine gæster har til din side eller produkt. Og har du prøvet at lave en a/b test hvor du tester om det bedst kan betale sig at reklamere for folk som har besøgt din side eller kun reklamere til nye kunder? Jeg forestiller mig at det for flere produkter bedre kan betale sig at gøre flere folk opmærksomme på dit produkt, i stedet for at gøre tidligere besøgene mere opmærksomme på dit produkt. Bare lige mine tanker... |
Kære Mehmet Tak for en meget lang kommentar på mit indlæg.. Dog forstår jeg ikke helt, hvad dit reelle budskab er. Du starter med at rose mit indlæg, kritisere det, kritisere Google, kritisere min hjemmeside og til slut ønske mig tillykke med bogen!? Det er lidt svært at finde hoved og hale i, hvad du egentlig vil med det ;-) Men for at lige kommentere på nogle af de ting, du skriver: 1. En Adwords annoncør kan sagtens have respekt for sig selv, selvom man ikke kender til Remarketing. Remarketing er ikke nødvendig eller brugbar for alle annoncører, så der er visse brancher, som ikke vil have så meget gavn ud af det. 2. Hvis en bruger besøger din side, men ikke køber, så er det ikke ensbetydende med, at brugeren ikke er interesseret i dit produkt. I de fleste brancher vil der være naturligt, at man undersøger markedet først og køber måske 1 uge eller 1 måned senere. Jeg har skrevet meget specifikt om søgemønstre i min bog, for det er vigtigt at forstå, hvordan et behov opstår til hvordan du reelt set får lavet salget/købet. 3. Da du tydeligvis ikke ved dette punkt, så kan jeg lige fortælle dig det. Med Remarketing bliver du vist overfor de cookies, som har besøgt din side. Ja hvis du kører efter standardindstillinger, så vil brugeren bag dette cookie se din annonce hele tiden og måske blive træt af det, MEN faktum er, at man faktisk godt kan sætte en begrænsning på antal gange, som brugeren/cookie ser din annonce, så du netop ikke bliver trættende at se på! 4. Remarketing har intet med afvisningsprocent at gøre, så jeg forstår ikke, hvorfor du bringer det på banen? Du må gerne lige uddybe, hvorfor du mener at jeg skal læse kapitel 1 og optimere min side, hvad er der galt med den? Jeg er altid glad for at få idéer til, hvordan jeg kan optimere min hjemmeside. |
Hej Rasmus Jamen tro det eller ej, så synes jeg også selv, at det er frustrerende at se de samme annoncer igen og igen overalt på nettet. Derfor gør jeg også meget ud af at begrænse det, så det ikke bliver frustrerende for brugerne.
En af de bedste måder at benytte Remarketing bedst muligt er netop ved at supplere det med Display kampagner, hvilket jeg gør netop nu. Eks. En person surfer på en side på nettet og ser tilfældigvis min bannerannonce. Han reagerer og klikker på annoncen og hurtigt gennemser hjemmesiden. Her er der en interesse for produktet, for ellers vil han ikke klikke på annoncen, men købelysten kan være begrænset af forskellige årsager. Remarketing er sat på og begynder så småt at virke, og han bliver eksponeret for annoncen igen. Nu kan købelysten være anderledes, enten forstærket eller formindsket, men faktum er, at han er blevet opmærksom på denne mulighed nu. Når købelysten så ultimativt er forstærket, dvs. han f.eks. søger på Google efter dette produkt, så vil han pr. automatik genkende marketingbogen.dk, da jeg dækker rimelig godt både på AdWords og SEO. Der er ingen tvivl om, at chancen for at vinde auktionen/klikket og dermed salget er forøget, da siden tidligere har været eksponeret overfor ham. Naturligvis kan alternativet også være, at han overhovedet ikke klikker sig ind på siden, hvis han fra første klik på bannerannoncen har fået et forfærdeligt indtryk af siden. Der er jo selvfølgelig 2 sider af en mønt, men bottom line er, at Remarketing også er med til at forstærke Brandet, både på godt og ondt. |