Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Iværksætter netværk i udlandet!?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 10
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg arbejder til dagligt i min egen virksomhed på frederiksberg, men kunne på sigt godt tænkte mig at flytte til udlandet og arbejde.

Der er mange iværksættere som bosætter sig i udlandet, men hvordan skaber de netværk, udover brug af sider som fx. Amino?

Kunne det ikke være interessant at lave en side hvor man lavede det ligesom et verdenskort, og så man kunne markere at man boede fx i london. så ville andre iværksættere der kunne tænke sig at bo i london få noget kendskab om byen, arbejdsvilkår og andre forskelle for at starte virksomhed i storbritanien fremfor Danmark. Det ville måske være endnu mere behjælpeligt i lande hvor der er store kulturelle forskelle, fx Dubai eller Thailand?

Det kunne fungere lidt som et forum også, hvor man kunne skrive, og oprette forskellige debatter osv. og med det kort, sådan at man kunne se hvor andre iværksættere sidder ude i verden :) 

Hvad syntes i? Ville der være grundlag for at lave sådan en side? 

Hilsen Frederik 

Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frederik,

Jeg er bosiddende i London, og jeg er igang med at proeve at saette min egen web store op. At flytte til udlandet og lige tror man kan begge dele paa en gang er ikke altid lige den bedste og mest ydmyg situation. Scandinavien er paa mange maader en del anderledes, og market er noget andet. Men det er i den grad meget store muligheder for forbedring som scandinavier generelt er ret gode til at faa gennemfoert.

Da jeg flyttede her over troede jeg at jeg skulle vaere agent for nogle danske maerker, naivt i min tro paa hvor nemt det ville vaere at kunne faa den rigtig kontakt med indkoebere osv hos ex. selfridges og harrods. Det lykkedes mig at faa foden ind af doeren, men den oekonomiske opbakning havde jeg ikke med, jeg har ikke det rette overblik over det market og de krav det stillede til mig. Og jeg havde slet ikke beregnede nok paa hvad det ville sige at man ikke har den samme fysiske tid og oekonomiske forkaelse og sikekrheds net som amn har i Danmark. Efter nogle maaneder anerkendte jeg at market, tiden og min opbakning var noed til at vaere anerledes. Hvis jeg ville det her maatte jeg taenke anerledes. Det jeg mener med denne lille historie er, vaer gennemfoert, ha' ydmygheden med dig, og soeg raad naar du er naaet dertil i stedet for at braende nogle gode broer.

Det er nogle forskellige hjemmesider der byder paa det du foreslaar, men det er jo ikke altid ens betydende med det ikke ville kunne lade sig goere at saette op.

Jeg er interesseret i at hjaelpe og spare med dig, men det er op til dig.

Med venlig Hilsen

Liv

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)