Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Linkbuilding basics!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 08:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle SEO eksperter (og alle jer andre med viden om emnet)

Jeg har fået gang i at lave et par små affiliate sider og har da også fået mit første salg igennem på en af dem(hurra...eller...). MEN så går det også så småt i stå. Jeg ligger halvdårligt i google på de fleste søgeord og ved ikke helt hvordan jeg kommer videre.

Jeg har læst en del rundt omkring om linkbuilding og jeg er med på hvordan man kan gribe det an med nogle af de lidt vanskeligere links(gæsteindlæg osv), men for nogle affiliate sider er det jo enormt vanskeligt. Se f.eks. Casper Schneidereits side om kattebakker(kattebakker.dk). Hvordan f... får man lavet links til sådan en side. Bruger folks stadig splogs osv eller skal man holde sig 100% fra det? Og hvis ikke, hvordan starter man så med det? 

Er der nogle der har en række gode råd, blogindlægs etc. der virkelig får det ned på jorden og siger start med at gøre sådan her...og når du så har styr på det kan du gå igang med det svære? Eller er det kun de vanskelige links der tæller idag? Når man læser sådan en som dennisdrejer.dk, så skriver han jo en del om at han har stor success med splogs. Virker det virkelig stadigvæk idag?

Ja, mest af alt er jeg godt og grundigt forvrirret i forhold til hvordan jeg kaster mig ud i det for alvor - så håber at nogen bare kan give mig et lille skub i en fornuftig retning.

MVH Mikkel

Fra København
Tilmeldt 20. Oct 11
Indlæg ialt: 99
Fra  Hickman Pages / www.campingoversigten.dk Skrevet kl. 08:06

Jeg har brug for at vide det samme, så kigger lige med her

Sammenlign priser på campingpladser i Danmark til din campingferie på campingoversigten.dk

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 08:09

Mikkel Kongsfelt:
Jeg har læst en del rundt omkring om linkbuilding og jeg er med på hvordan man kan gribe det an med nogle af de lidt vanskeligere links(gæsteindlæg osv), men for nogle affiliate sider er det jo enormt vanskeligt.

Hej Mikkel

I den hér monstertråd (inkl kommentarerne!) finder du links til alle de linkbuildingmetoder du kan drømme om - både de lette og de svære :-)

http://www.amino.dk/forums/t/137716.aspx

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Nyborg
Tilmeldt 5. Dec 08
Indlæg ialt: 156
Fra  Aktiv Fundraising ApS Skrevet kl. 08:16

Venlig hilsen, Steffen Gregersen
Fundraiser og ejer i Aktiv Fundraising ApS

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 09:09

Mange tak for jeres bud! Så er der lidt mere info at bygge ovenpå mit allerede forvirrede hoved! Men der er nok ikke andet at sige end at det er en forvirrende branche. 

Anders: Bruger du overhovedet ikke linkkataloger, splogs osv. ? 

\Mikkel

Fra København Ø
Tilmeldt 5. May 11
Indlæg ialt: 116
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 09:40

Steffen Gregersen:

Et godt sted at starte sin linkbuilding (kan ikke stå alene) er at tilføje artikler til artikeldatabaser. Se f.eks. denne liste over artikeldatabaser: http://cloudlife.dk/oversigt-danske-artikeldatabaser/.

Pas dog på at det ikke kommer til at udgøre en for stor del af din sides link-profil!

Mvh Daniel Nielsen
- marketingmedarbejder hos online marketing bureau Atak Advertising & Marketing

Fra Nyborg
Tilmeldt 5. Dec 08
Fra  Aktiv Fundraising ApS Skrevet kl. 09:47

Daniel Nielsen:
Pas dog på at det ikke kommer til at udgøre en for stor del af din sides link-profil!

Det er klart. Men det er en forholdsvis nem måde at komme igang med. En måde at komme "på tavlen". Men hvis man skal vinde, så skal der andre ting til ja... 

Fra København Ø
Tilmeldt 5. May 11
Indlæg ialt: 116
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 09:56

Hej Mikkel

Du skal have links fra websites, som har en relevans for dit site's content. Dvs. at hvis en ven med denne interesse kunne finde på at placere et link på et website, så er det en god idé at placere et link der.

Det der er tricky er dog at holde styr på hvor man placerer links og timingen af det.

Held og lykke med det hele.

Mvh Daniel Nielsen
- marketingmedarbejder hos online marketing bureau Atak Advertising & Marketing

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 14:38

Hvad med at lave egne blogs på f.eks. blogspot og wordpress.com med en lille stak indlæg og et par links. Er det spild af tid eller har det en effekt?

Fra Nyborg
Tilmeldt 5. Dec 08
Fra  Aktiv Fundraising ApS Skrevet kl. 14:46

Det kan også have en effekt. Men igen er den lille og må ikke stå alene, men kan også være lidt med til at hjælpe. 

Man kan selvfølgelig vælge at gå kun efter super links, og så er sådan et link her næsten ubetydeligt. Men det kan jo godt være svært at skaffe disse super links. Så kan den type links her jo være gode at starte ud på, synes jeg. 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)