Hej Aminoer. :D |
White away sælger til cirka 70.000,-
Hej Aminoer. :D |
White away sælger til cirka 70.000,- |
Er det 70 K med opsætningen ? |
Ja, men jeg kan se at de 70 er ikke for 6KW, men for et mindre, et 6KW sælger de for 90K |
Du kan roligt regne med der er forskel på panelerne :-) Nå men det jeg egentlig vil sige er, at jeg har en rigtig god bekendt der er ved, at starte et dansk datterselskab op for en af de helt store producenter. Send mig en pm, så kan du få kontakten, han vil med sikkerhed godt give dig noget feedback, da de bl.a. også sælger til forhandler. |
Tak for tippet, kan godt se at de sælger et 6 Kw, til 90 K med montering. |
Smider en besked engang i morgen, har lige fået tippet om at de sælger dem relativt ligeså billig hos whiteaway, så tingene skal lige gennemregnes :) |
Kære Jess Vinsteen Jeg så allerede dit indlæg i går aftes, og ville egentlig have skrevet til dig med det samme, men blev alligevel enig med mig selv om at lade være, og så se på det i dag. Jeg sidder dog med samme fornemmelse stadigvæk, så for at bruge din vending:
Jeg syntes simpelthen at det er så plat, at se disse indlæg, hvor man lige har fået en ide, og så alligevel undersøgt så lidt som du har. Du vil gå ind i solceller ! (det er jo altså ikke Iphone covers) og så har du ikke fundet ud af at, detailhandlen med bla. WhiteAway fører sig hårdt frem på prisen…
Måske skulle du have brugt lidt mere tid på dette projekt… Grunden til at jeg reflekterer over dette indlæg er, at det er altså en del mere involveret i at sælge solceller, end hvis det var førnævnte Iphone covers. Jeg skal selv til at have installeret et anlæg, og da det er en stor udskrivning, så har jeg brugt en del tid på at sætte mig ind i hvad der er på markedet, og selv om jeg har en mangeårig baggrund med import fra bla. Kina, så er det bestemt ikke noget jeg selv vil indlade mig på, det får de professionelle lov til… Desværre kan jeg se, at der er mange amatører på dette marked lige nu, fordi de tror der er nemme penge at score, og det bliver jo nok desværre de forbrugere der køber nogle af disse lidt tvivlsomme anlæg, der sidder med sorteper om 10-15 år, når anlægget ikke virker, og det selskab som lige blev oprette for at sælge solceller forlængst er lukket... Først og fremmeste så er der stor forskel på paneler, og det drejer sig ikke kun om forskellene på mono og poly. Det er også med hensyn til panelernes ydelse, effektivitet, garantier og materialer de er konstrueret af, samt evt. montagesystem og inverter. Kvaliteten af panelerne hænger ofte sammen med prisen – ” Du får hvad du betaler for”. Du kan godt finde billige paneler (F.eks.fra Kina), men kvaliteten og garanti vil ofte være ringere sammenlignet med dyrere paneler. Det betyder at din el produktion vil være lavere og afkastet af din investering vil også være lavere sammenlignet med et dyrere højkvalitets panel. Som du selv nævner, skal du også være opmærksom på garantierne. Undersøg din leverandør af panelerne grundigt – er der tale om en leverandør, som vil være her på markedet de næste mange år eller kun nu hvor solceller er ’in’? Hvis leverandøren forsvinder, mister du dine garantier. Jeg har været til flere ”foredrag” afholdt af forskellige leverandører, og valget faldt på et europæisk produceret panel, som en solid dansk virksomhed har forhandlingen på. Det er ikke den billigste løsning, men jeg er meget sikker på at det er den bedste investering, henover hele perioden anlægget skal producerer til mig. Jeg fik en rigtig god rådgivning, og skal nu have et solcelleanlæg af høj kvalitet, og glæde mig over den gode investering J Hvis der er nogen der står i samme situation, og skal til at investerer i et anlæg, så er i velkommen til at skrive til mig, eller I kan også tage fat i den leverandør som jeg valgte: Eurowind Energy Solutions i Hobro: Mvh. Allan Ahm Sørensen |
Hej Allan. |
Jess Arbejd endelig videre med ideen, og brug god tid til at sætte dig grundigt ind i solcelleviden... Mht. garantier, så er det endnu en fejl fra din side at begynde at sammenligne husbehovsforsikringer, med producentforsikringer. Det er jo producenterne der stiller disse garantier, ligesom det er BMW der stlller garanti på deres produkt, som for visse dele af bilen rækkker langt udover de lovpligtige to års garanti som købeloven foreskriver. Lige præcis på biler, sker det jo af og til, at der trækkes mange tusinde biler ind, pga. en opdaget fejl, og det er jo altså ikke dine privatforsikringer der bringes i spil der. Du siger at:
Igen en fejl Jess... Jeg skrev:"Kvaliteten af panelerne hænger ofte sammen med prisen – ” Du får hvad du betaler for”. Jeg har ikke valgt den dyreste løsning, men bestemt heller ikke den billigste. Jeg har valgt den, som jeg har tillid til er den bedste investering henover den periode som solcelleanlægget er solgt på at kunne producerer ! Det er et spørgsmål og viden, og tillid til den udbyder som man vælger at købe af. Den tillid kom i hus ved mig, ved at udbyderen havde meget stor viden om solceller, kunne tilbyde både kinesiske og europæiske anlæg, kunne redegøre for forskellene og argumenterer for den dyrere pris på de europæiske anlæg. Producentforsikring kunne tilbydes i begge tilfælde, men hvordan er det lige man får fat i et kinesisk firma om ti år, der har solgt dårlige paneler, contra en stor Europæisk spiller... Desværre er det ikke alle forbrugere der har brugt ligeså meget tid til at sætte sig ind i disse problematikker, og der er allerede mange der har købt deres anlæg i nogen uvidenhed, fra pludselig opstået forhandlere, der køber hjem fra Kina, uden at have synderlig viden om solcelleanlæg, og det er syntes jeg er brandærgeligt for disse forbrugere. Det er det, der har irriteret mig. Mvh. Allan Ahm Sørensen
|