Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

"Ansættelse" uden virksomhedsstiftelse?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 217
Fra  MusicUpdates.dk & LifesNetwork.dk Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Aminoer! :)

Jeg har et site, som fungerer kanont godt, og vi har nogle gode resultater.

Jeg har nu bestemt mig for, at jeg vil ansætte en provisionslønnet sælger, der udelukkende skal få en procentsats af salget. Altså ingen fast løn.

Men så støder jeg bare ind i det problem, at vores firma ikke er momsregistreret, og at jeg derfor vel ikke kan lave en ansættelse af sælgeren (eller hvad???).

Sagen er den, at jeg er under 18, så jeg skal til at ansøge Statsforvaltning om værgegodkendelse til at drive virksomhed. Men ville høre jer, om der var noget andet jeg kunne gøre, uden at stifte virksomhed? 

Besøg Danmarks største musik-nyhedsportal for unge: www.MusicUpdates.dk

Fra Karlslunde
Tilmeldt 2. Jan 08
Indlæg ialt: 467
Fra  Little Green Orange Aps (LGO) Skrevet kl. 19:10
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Sune,

Ansættelse har ikke noget at gøre med din momsregistrering. Hvis du omsætter over 50.000,- kr. årligt, eller forventer at omsætte mere end 50.000,- kr. årligt, skal du momsregistreres.

Hvis du har ansatte skal du registreres for A-Skat - og der vil jeg også tro at det gælder at du skal være 18+.

Eftersom din sælger der er rent provisionslønnet sælger - kan han, hvis han er momsregistreret fakturere dig for sit arbejde. Du skal dog være opmærksom på at han skal have indtægter fra flere steder for at dette er "lovligt" da det ellers er et lønmodtagerlignende arbejde.

Mon ikke du bare skal se at få søgt om værgegodkendelse? Du er garanteret en super entreprenør allerede, så mon ikke du får brug for dispensation under alle omstændigheder?

God fornøjelse og held og lykke - dejligt at det går godt for nogen..

Morten

“Man opdager ikke nyt land, uden at være villig til at miste kysten af syne i meget lang tid”, André Gide

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Apr 09
Indlæg ialt: 217
Fra  MusicUpdates.dk & LifesNetwork.dk Skrevet kl. 13:39

Hej Morten.

Tusinde tak for dit svar - det var brugbart!

Jeg tror det ender med, at sælgeren, jeg vil tilknytte, afskriver jeg en faktura til hvert måned, med hendes provision udregnet, og laver "lønningen" på den måde. Hun har nemlig eget firma.

Jeg har indsendt værgegodkendelse til Statsforvaltningen, så nu må jeg bare håbe på, at de godkender den, så jeg kan få oprettet firma.  

Tak for hjælpen..!

God dag :-)

Besøg Danmarks største musik-nyhedsportal for unge: www.MusicUpdates.dk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)