Jeg skal sende en del dvd film her i fremtiden, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af hvad det vil koste mig. Jeg har set Post Danmarks prisliste, men er dog stadig i tvivl - jeg tænker ikke på emballage, men udelukkende fragtprisen med frimærker.
Hvad vil det koste mig at sende 6-8 dvd film i en pakke? De kan ikke været i et brev, da de er med cover - så de skal være i en papkasse.
Du skal veje filmene (er det forskelligt hvor mange du skal sende skal du veje begge stakke) også kan du se på postdanmarks hjemmeside hvad du skal af med.
Sendt som maxibrev uden forsikring er det billigste.
Ellers er det som pakke som koster 65,- kr uden ombringning og 80,- kr med udbringning (det gjorde de ihvertfald for et halvt år siden)
Du bør være opmærksom på forskellen mellem pakker og breve.
Sender du et brev modtageren nægter at have modtaget - også selv om han har - har du ikke leveret i henhold til lovgivningen om internethandel. Så det du sender som brev skal ære så billigt at du har råd til at midste første forsendelse og sende en ny. Breve er ikke forsikret.
Sender du en pakke, bliver den skannet flere gange undervejs i et track and trace system, der giver dig beviset for en levering, hvis kunden nægter at have modtaget varen. Pakker er forsikret - men ikke for et ubegrænset beløb - mener at kunne huske at det er en total grænse- og en kr. pr. kg. grænse for erstatningen.
Det vil sige at hvis de varer du sender er solgt i en netbutik er du ikke ens stillet med brev og pakke.