Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regler ved opstart af rådgivende ingeniørfirma

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Aug 12
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Jeg er ingeniør studerende, og tumler lidt med en idé om at starte en rådgivende inginør virksomhed.

Findes der nogle regler om hvilke (hvor lang) uddannelse man skal have for at må opstarte et ingeniør firma?

Hvad er reglerne for konsulent ansættelse? udbetales lønne som hvis det var en regning, altså uden at skulle holde skatte regneskab osv?

Tror det er nok spørgsmål for denne gang.

På forhånd tak! 

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 12:16

Man skal vel være uddannet ingeniør for at kunne rådgive folk.

Hvilken område vil du gerne rådgive om da ?

Tilmeldt 16. Aug 12
Skrevet kl. 12:23

Er det noget du ved? Jeg læser til ingeniør, men skal man f.eks. have opnået en bachelor, eller er der regler om at man skal have sin Msc tittel, for at må starte? f.eks. ligesom læger.

Tilmeldt 26. Oct 11
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 12:31

Hej Mikkel.

Well, "Rådgivende Ingeniør Virksomhed" (Konsulent virksomhed)
er jo et rimelig bredt område, jeg vil råde dig til at vælge et bestemt område og blive den bedste indenfor DET område.

Konsulent ansættelse, den linje, er det løn til dig selv du snakker om? er det løn til ansatte? det er lidt uklart for mig.
Umiddelbart er du ansat i dit firma, og aflønnes som alm. ansat, din virksomhed sender regning til kunden, og din virksomhed betaler din løn.
Ret mig hvis jeg tager fejl folkens, det er bare min opfattelse af det.

Men helt ærligt, ikke negativt ment, nærmere konstruktivt.
Hvad regner du med at rådgive folk med? Hvorfor skulle folk vælge lige netop dig?
Hvis du bare er studerende så har du jo ingen erfaring, hvilket jeg kunne forestille mig er et problem da du ikke har nogen referencer.