Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

indkøbere...procedure??

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle

Jeg er ved at hente noget kosmetik fra udlandet..

Jeg vil gerne præsentere det for nogen "indkøbere" fra f.eks. Dansksupermarked og netto måske...

Men hvordan er almindelig procedure? Hvordan foregår sådan en præsentation for mulige indkøbere,,,???

Nogen der har erfaring indenfor området...?? 

Mvh

Dennis Jensen

Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:47
Hej,

Du ringer 89303030 og beder om at komme til at tale med den indkøbsansvarlige for kosmetik  - så præsenterer du dig selv og beder om et møde.

En anden mulighed er at sende en pakke med en indbydende og frem for alt kort og præcis præsentation af dit firma og evt. vareprøver -  og beder om et møde.

Sidste metode er sikkert den bedste, da de sikkert har meget travlt og det måske kan virke forstyrrende med et telefonopkald og du dermed hurtigt kan blive "fejet af vejen" før du når at præsentere dig.

Held & Lykke!

Tilmeldt 21. Jun 07
Skrevet kl. 10:42
Tak for svaret, hvad med kontrakten imellem mig og mr.Bilka, hvad gør man der??

Hvor finder man sådan en og hvad skal der stå??

Mvh

Dennis Jensen

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:01
Har du tjek på om dine varer er godkendt til salg i Danmark?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 21. Jun 07
Skrevet kl. 11:10
hva mener du..... Jeg har det kemiske iorden.. Har talt med miljøstyrelsen og der er 26 parfume stoffer som SKAL deklareres og en Laang liste over forbudte stoffer.... så det er OK.

Var det hvad du mente?

Håber ikke der er mere der skal være styr på??

Mvh

Dennis Jensen

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:15
Det var det jeg tænkte på

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 21. Jun 07
Skrevet kl. 11:19
Hvad med den kontrakt?

Mellem mig og mr. bilka ---han skal jo ha hans koli??

hvordan gør jeg?

Mvh

Dennis Jensen

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 09:44
Hej Hello,

Det er godt nok noget af en stor mundfuld, som du har taget der. Bilka og Netto er ikke nogen, som de små leger med. Jeg har været beskæftiget i en årrække i Bilka, og jeg skal fortælle dig nogenlunde, hvordan det foregår.

Deres indkøb foregår centralt og i ekstremt store kvantiteter. Så store, at jeg er nærmest overbevist om, at du som nystartet ikke har en chance for at komme ind. Deres kosmetik afdeling (som jeg har været leder af i Næstved) er ikke voldsomt stor og der er kun få, men enten kendte eller egne mærker. Gosh Cosmetics, som jo er dansk, var heldige at komme ind der - men de producerer selv. Dansk Supermarked Indkøb har ikke fordyrende mellemled som agenter eller distributører. De sætter dagsordenen og that''s it. Desuden vil du blive meget bekymret for deres betalingsbetingelser og deres returkommissioner.

Så er der leverancerne. Leverer du ikke til tiden (ikke dagen før og heller ikke dagen efter) eller i forkerte kvanta (både for lidt og for meget), ja så ryger du hurtigt ud igen.

Du er ved at begå den største fejl som en iværksætter kan begå. Jeg har set leverandører til Bilka dø, da de mistede Bilka som kunde. Sagen er den, at du skal aldrig have een kunde, der aftager mere end 10% af dit samlede salg. Bilka suger dit blod og de gør det med et smil på læben! Jeg har selv været en af de hjerteløse, som pressede leverandøren til sidste dråbe, men han kan jo ikke miste Dansk Supermarked, så han gjorde naturligvis som vi bad om.

Mit bedste råd: Find andre kanaler og vent med Dansk Supermarked til du har din virksomhed toptunet og erfaringen på plads. Så kan du begynde at tænke stort. Med DS ville du også komme i betalingsproblemer, fordi de betaler langt senere end du er glad for og din producent i udlandet accepterer ikke så lange termer.

Med venlig hilsen

Flemming

Tilmeldt 21. Jun 07
Skrevet kl. 11:24
Tak for dit svar Flemming!

Jeg har faktisk for 2-3 dage siden fået det samme at vide fra en anden forretningsmand, som også har haft noget at gøre med DS. Han var heller ikke positiv over for dem.  hmmm..

Hvem vil du synes at jeg skulle tage kontakt til. Min egentlige plan var at go for en stor kæde, så jeg - kun- skulle handle med et sted, også stort.... Og det var fordi jeg er sikker på mit produkt...

(men det her import er lidt i -hobby-stil- for mig)

Hvad vil du råde mig til,,, Eller har du informationer omkring de andre, coop, dagrofa, edeka, aldi, Lidl osv....

Igen tak for dit svar..

Med venlig hilsen

Dennis

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 11:59
Hej Dennis,

Sagen er den, at i Danmark er der ganske få udsalgssteder med kosmetik - forstået på den måde, at Matas og supermarkederne og endelig duty-free sidder på markedet. Det du skal gøre er at rette blikket væk fra dem og tænke i nye baner. Du kan selvfølgelig være heldig at komme ind et af stederne, men så er du 100% afhængig af een kunde og en skønne dag, så er der en ny spiller, der vapper dig ud. (Hvis nogen er uenige med mig, så kom endelig på banen med råd til Dennis her)

Kosmetik er jo et skønt produkt. Det koster minus at lave en god læbestift og den sælges i dyre domme. Du skal nok tænke som mange af dine kolleger herinde - internethandel. Så beholder du alle de sjove avancer selv og du spreder dine kunder ud på mange små. Selvfølgelig er dette et kæmpe arbejde, men du fremtidssikrer så at sige dig selv i det lange løb.

Der er også andre mere håndgribelige salgskanaler. Du kan f.eks. leje stadepladser i storcentre eller føromtalte Bilka osv. Det sikrer dig en massiv kundestrøm og du betaler enten en procentdel af omsætningen eller en fast pris for en uge. Min erfaring har været blandede med stadepladser. En gang solgte jeg for 500.000 kroner porcelæn på een uge og en anden gang solgte jeg for 100 kr reproduktioner.

Jeg vil næsten vædde på, at hvis du har et flot produkt med gode deklarationer og fornuftige priser, så kan en stadepladsleje i en uge uden problemer tjene sig hjem. Husk samtidig det gentagne salg. Dine kunder skal kunne få fat i dig for at købe mere, så tryk en hjemmesideadresse på emballagen eller noget andet.

Hvad med home-parties? Der findes masser af lingeri- og sexudstyrs-homeparty sælgere. Måske nogen vil have din kosmetik med ud og sælge? Hvis de kan købe det af dig til grossistpriser, så kan de da lave en fornuftig handel på det også. Kosmetik er jo ikke konkurrerende men supplerende til lingeri.

Med andre ord - tænk ud af boksen! Du skal finde måden at sælge dit produkt på uden for de almindelige kanaler. Du kan endda vælge postordrekataloget, men det er hamrende dyrt.

God vind med projektet! Det er hammer spændende.

Mange hilsner fra

Flemming

PS: Jeg kan muligvis sætte dig i forbindelse med en ven, som ved alt om dette. Han har tætte forbindelser med både producenter og detailhandlere på netop dette område.

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)