Jeg går med en iværksætter i blodet, og er uddannet multimedie designer med en overbyggende bachelor i kodning.
Jeg vil på sigt rigtig gerne, opstarte egen virksomhed indenfor branchen. - jeg er p.t. bosat i Aarhus, og er bekendt med at der mildest talt, er en overflod af webbureauer.
For at skille mig ud, og gøre min målgruppe væsentligt mere sigtbar har jeg derfor overvejet at fokusere specifikt på en branche.
Lad os sige (rent hypotetisk selvfølgelig): Jeg udvikler et system til eks. tømrere. Dette system skulle være det ultimative system. - et system der giver kunden adgang til en masse nyttige ting omkring byggeriet, omkring fakturering osv. osv. Derudover skulle CMS delen være skræddersyet til branchen. - hvad det lige kunne være, er ikke overvejet, da dette er "et hypotetisk valg af branche".
Nu kommer mit reelle spørgsmål så... Hvis jeg primært beskæftiger mig med tømrere (formentlig i Østjylland området), kan jeg så tillade mig at tilbyde søgeoptimering af deres hjemmesider, eller vil der i så fald opstå en interessekonflikt?
For når jeg har (lidt arrogant måske) fået kunde nr. 1 på placering 1 på Google. - så kommer kunde nr. 2 dagen efter, som måske har samme målgruppe og samme placering. - så ved jeg præcis hvordan jeg skal overgå kunde nr. 1, og har dermed kunde nr. 2 højere placeret tre uger efter.
Jeg ved ikke om det er dårligt beskrevet, men jeg håber at du kan gennemskue meningen bag galskaben.