Jeg har fået en god idé (en opfindelse) - og har efter længere tids søgen konstateret at den dims jeg har fundet på ikke findes i forvejen (ihvertfald ikke sådan som jeg har tænkt den). Jeg er novice inden for opfinder området, og skal prøve at komme ud over kanten med denne opfindelse.
Der er tale om et stykke industrielt design. En af mine venner er arkitekt og vil sandsynligvis kunne være med til at løfte idéen til et højere niveau. Jeg overvejer at kontakte ham mhp. at diskutere idéen, men har brug for lidt gode råd forinden. Jeg føler lidt jeg sidder med en lottokupon med gevinst på, og tør ikke vise den til andre, men da jeg har brug for at komme videre, er jeg nødt til at inddrage andre. Spørgsmålet er, hvordan jeg skal håndtere idéen fra og med det øjeblik hvor jeg videregiver oplysninger til andre (selvom det er venner).
Kan og bør jeg beskytte mig på en eller anden måde inden jeg videregiver oplysninger om min opfindelse?
I givet fald, hvordan skal jeg gøre det?
Kom med nogle gode råd! De belønnes med stor tak, men indtil videre også kun pæne ord...
|
Hej Trewop,
Jeg har ikke erfaring med patanter, men her er en beskrivelse der fortæller om hvordan og hvorledes http://www.patrade.dk/patent.php