Ja, du kan sagtens køre flere virksomheder under samme cvr-nr. - også selvom de ikke er naturligt beslægtet. Du skal blot registrere en bibranche for f.eks. dit inkassofirma.
Jeg MENER - nu må folk rette mig, hvis jeg tager fejl - ikke at man som enkelsmandsvirksomhed kan gøre brug af binavne.
Du kan godt skrive forskellige firmanavne (logoer) på dine fakturaer, men det kræver at der et sted på fakturaen står Inkassofirma v/mit firmanavn (f.eks. gemt væk nede i sidefoden).
Hvis du f.eks. registrerede dit firma under navnet Carl Lorberg, så ville der stå Inkassofirma v/Carl Lorberg. Der ser måske bedre ud end Inkassofirma v/Fish4rent.
Virksomhed registreret som enkeltmands firma kan ikke have flere navne. Ihvertfald ikke officielt.
Du kan altid skrive noget andet på dine fakturaer, men hvis du vil have 2 firmaer/afdelinger kan du fx kalde firmaet på cvr nummeret "Larsen Group" og så hvad du vil med de andre. Dog vil det alle officielle steder fremgå at firmaets navn er Larsen group v./dit navn.
Og du kan ikke have 2 cvr numre til enkeltmands firmaer. Så skal du ud i selskabsformer. Husk også at du personligt hæfter for alt i dit enkeltmands firma....
Et Apsselskab kan have flere binavne og der kan man så køre flere firmaer på samme cvr nr. Dog vil din revisor nok, hvis der kommer stor omsætning, foreslå at du opretter særskilte selskaber til firmaerne.