Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Direktør løn - hvor meget ? Hjælp

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 11
Indlæg ialt: 162
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Som jeg i mit tidligere indlæg skrev åbner jeg og en ven snart en bar!

Da vi begge er under 25 år og skal få en alkohol bevilling skal vi ansætte en direktør eller andet, samt en bestyrer på stedet!

Er der nogen krav til hvad en direktør minimum skal have i løn? Og er det muligt ikke at give ham nogle beføjelser?

Med hensyn til bestyreren på stedet, skal det være en person over 25 år!
Hvilke beføjelser har en bestyrer? Og kan man sætte flere på som bestyrer eller hvordan er det?

Vh :)

Stefan

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 23:37
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 2 person

Normalt vil man gøre det at den ansættelse aftale man har med ham er at han kan evt. lave indkøb for op til eks. 5000 kr. Men beløb over dette skal der minimum være en af ejerne som er med til at godkende dette. Evt. begge to men det gør det også administrativ besværligt.

Ellers er det jo at lave en skriftlig aftale med hvad hans råde rum er.

Men han kan vel også blive hængt op på noget hvis han ikke er til stede og han er en form for fiktiv person. Og i laver en fest som giver problemet med politiet eller noget andet. Så det skal jo nok være en person som i arbejder sammen med i det daglige.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:39

Direktøren har jo som registreret direktør klare forpligtelser overfor ex at sikre regnskaber, job og arbejdsmiljø og meget andet, så I kan jo ikke bare sætte en stråmand ind - hans beføjelser skal jo som minimum sikre at han kan overholde alle sine forpligtelser. Jeg går ud fra, af hensyn til en bevilling som du taler om, at han skal registreres helt officielt som direktør, og dermed påtager han sig ansvar og forpligtelser.

I kan godt kræve at han ex ikke ansætter folk eller køber aktiver for større beløb end xx kr og lignende uden jeres/bestyrelsens godkendelse.

Der er ikke noget krav om løn - andet end det han vel selv stiller som dels skal stå i forhold til det ansvar han påtager sig + ingen beskyttelse af løn ved konkurs osv. - dels vel skal stå i forhold til det arbejde han skal udfører med mindre han er helt fjollet Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Nov 11
Skrevet kl. 07:20

Mange tak!

Så dvs. Vi kan give direktøren 10kr i løn om måneden? Hvis vi ville?

Direktøren er min vens far, og han vil ikke have noget for at hjælpe os, og med hensyn til beføjelser så bliver der nok heller ikke nogle problemer, men det ville være meget rart at have sort på hvidt hvad han kan og må!

Han kommer ikke til at hjælpe med noget, og kommer heller ikke på stedet! Han skal bare have alkoholbevillingen og stå som direktør, fordi det er lovkrav.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 08:34

Stefan:
Så dvs. Vi kan give direktøren 10kr i løn om måneden? Hvis vi ville?

I kan give ham nul kroner, hvis han går med til det.

Stefan:
Han kommer ikke til at hjælpe med noget, og kommer heller ikke på stedet! Han skal bare have alkoholbevillingen og stå som direktør, fordi det er lovkrav.

Det fritager ham ikke nødvendigvis for ansvar, hvis han står som direktør har han automatisk en række områder han er ansvarlig for, overfor myndighederne m.m..
Der er jævnligt sager omkring ansvar for skyggedirektører, her er en sag hvor en skyggedirektør blev gjort ansvarlig for fejl i forbindelse med et byggeri der blev udført af det selskab han var "direktør" i.http://www.advokatavisen.dk/flx/artikler/?aid=655

Så han kan risikere at blive gjort ansvarlig, hvis I f.eks. kommer til at blokere en brandvej og der er nogle der kommer til skade ved en brand eller lignende.

Held og lykke med jeres projekt
/Brian 

Tilmeldt 10. Nov 11
Skrevet kl. 09:21

Mange tak for svaret!

Hvordan gør man det i praksis?

Er det når man opretter firmaet at direktøren ansættes, og man skriver hvor meget i løn han skal have eller hvordan det?

Er du 100 % sikker på at man må give ham 0kr i løn? Hvem kan man ringe til for at få bekræftet?

Tak :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja 100% sikker på at I må lønne lige så lavt I vil til en formel registreret direktør
Jeg vil igen bare fremhæve, at han påtager sig en masse ansvar som han kan få straf for, så uanset hvad, bør han rådes stærkt til at google en masse og læse om direktørens ansvar, lige som han absolut bør følge driften og se at alt går lovligt til, kassesystemer, alkohol udskænkning, alder, moms, afgifter, skat, arbejdsmiljø for ansatte, brandsikkerhed og meget mere

Vil han gøre det for 10 kr om året eller 0 så er det op til ham, men jeg tør ikke sige om myndighederne vil tro, at der er sort arbejde i det og mistænke at han får penge under bordet, jeg ville tro de bliver mistænkelige, men HAN har ikke nogen krav at stille som sådan
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Nov 11
Skrevet kl. 13:20

Tak for svaret!

Han kommer hverken til at modtage på papiret eller under bordet!

Det er min fars ven der skal være direktøren og han skal kun være det 1 år indtil min ven/partner bliver 25 år.

Direktørens job består i at stå på papiret intet andet :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 13:29

Stefan:
Direktørens job består i at stå på papiret intet andet :)

Jeg bliver i tvivl om du læser det Cookie og jeg skriver til dig, eller du bevidst ser bort fra det.

Problemet i jeres konstruktion er ikke om han får løn eller ej, men om han er klar over det ansvar han kan blive pålagt, uanset om han laver noget eller ej. Som administrerende direktør for virksomheden har han det overordnede ansvar overfor myndighederne, så det er hans ansvar at sikre sig at f.eks. brandregler m.m. er overholdt. Hvis en medarbejder stiller nogle kasser foran en branddør, der bryder ild løs i bygningen og nogle kommer til skade fordi branddøren var spærret. Så er det ikke umuligt at han bliver stillet til ansvar, uanset om I kun har gjort ham til direktør "på papiret" - det er den pointe der er vigtig for jer (og ham).

Umiddelbart kunne det lyde som om I skal ofre 1.200 kr. på en time hos en advokat, så I ikke kommer til at lave fælder for jer selv. Samtidig kan han sikkert hjælpe jer med at lave en direktørkontrakt der matcher det I gerne vil.

Stor hilsen
/Brian 

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 13:35

Jeg vil give Cookie ret.

Det er en kæmpe risiko han udsætter sig selv for, for 10k.

Et enkelt tænkt eksempler:
En fuld person, kommer ind og tjeneren vil smide ham ud. I den forbindelse, kommer tjeneren til skade. Der bliver ringet 112 og ambulance og politi kommer. Det første politiet gør ved ankomsten til stedet, er at sige til direktøren at han er sigtet i henhold til arbejdsmiljøloven. Alene i den lov vil direktøren kunne idømmes bøde og fængselsstraf.
Hvis arbejdstilsynet vurdere at tjeneren kunne have sluppet for den arbejdsulykke, kan Direktøren idømmes en bødestraf på op til 160.000 kroner.
Samtidig kan han få op til 5 års fængsel.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)