Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

At være motiveret

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Struer
Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 1118
Fra  MG CONSULTING Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm at være motiveret?

Hvad vil det sige at være motiveret i sig selv? Hvordan bliver du motiveret? Hvordan bliver jeg Motiveret? Hvordan bliver alle rundt om os motiveret? Alle de spørgsmål, og flere ting har jeg spurgt mig selv om det sidste stykke tid! Jeg ved det bare simpelthen ikke? Hvordan kan man blive motiveret når du ikke ved hvad det vil sige? Jeg havde besluttet jeg ville til at løbe og skrue ned for mit cola-forbrug, men skete der noget, nej egentlig ikke… Det kan godt være en smule stressende når der er så mange ting  man gerne vil motiveres til? Jeg vil f.eks. også gerne være god til engelsk , så der skal jeg jo kæmpe for det! Men hvordan bliver jeg motiveret til det! Det er et spørgsmål som bare går igen og igen og igen igennem mit hoved! Den følelse af man egentlig bliver træt efter en lang dag, som man egentlig ikke blev før, fordi du var motiveret til det du gjorde? Efter en lang dag nu, så føler du dig udmattet og vælger bare at sætte dig hen foran tv’et med en cola i hånden?! Hvorfor gør jeg det? Tror også store grunde til jeg ikke tør sætte nogle af de ideer jeg har til livs, er bare fordi jeg ikke er motiveret nok! Det er træls, det er rigtig rigtig træls! Det køre på ens psyke syntes jeg!

Men hvad kan man gøre? Hvad ville i gøre?

Jeg har flere gode projekter i ærmet som jeg egentlig bare gerne ville starte op, og det er bare noget man gør siger de fleste. Det syntes jeg nemlig ikke! Jeg gider da ikke lave det, hvis jeg ikke er motiveret til at lave det jeg gør! Jeg føler bare en mangel på motivation til det hele i øjeblikket!

Ved ikke hvad det her kaldes, men det er da møj træls?

Kender i noget til det?

De bedste solrige hilsner

Mads Grønning

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 39
Fra  Drømmeriet v/ Jens Bøndergaard Skrevet kl. 22:21

Hej Mads

Der er en positiv intention bag alt hvad du gør. Du kan være sikker på, at den del af dig, der ønsker at sætte sig med en cola foran tv'et, et eller andet sted har en positiv intention, og vil dig noget godt. Den del vil helt sikkert blive glad for at blive hørt og anerkendt som "også en del af dig".

Når det er sagt kommer motivation af at følge dine kerneværdier og sætte mål, der lever op til disse... kort og godt. Kender du dine kerneværdier? Hvis ikke, kan det være tid til et service-eftersyn hos en god Coach eller terapeut. Jeg ville foreslå mig, men det ville også være så påtrængende ;)

Mange hilsener, Jens

JegUdbyder.dk Her kan du gøre reklame for dig selv og det du udbyder. En søster-side til Lektiehjaelperne.dk.

Fra København
Tilmeldt 23. Oct 08
Indlæg ialt: 1165
Fra  Ildsjæl v/ Tommy Krabbe Skrevet kl. 22:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mads,

Vi har jo skrevet lidt sammen, men ikke lige præcis om motivation, selvom det selvfølgelig altid ligger og spøger i baggrunden. Du fokuserer meget på der, hvor du mister motivationen, men hvad med de tidspunkter, hvor du føler dig motiveret. Hvad sker der på de tidspunkter? Hvis du finder svaret på det, så har du måske nøglen til en løsning.

Og så husk, at en del af at være 15 år er også at være træt og umotiveret til tider :-) Men hvis du kæmper med det meget, så prøv at vælge én ting at fokusere på ad gangen. Så kæmper du for den ene ting, uanset om det er engelsk eller mindre cola eller et projekt. Så lad være med at tænke over de andre ting i en periode. Én ting ad gangen og så giv den en skalle med det.

Colaen er nok det letteste at starte med - bare sørg for, at der ikke findes colaer i nærheden af dig...

Skål - i vand :-)

Hej med dig :-)

Fra Harlev J
Tilmeldt 20. Mar 11
Indlæg ialt: 517
Fra  IN-MediaWeb ApS Skrevet kl. 23:01

Nu virker det selvfølgelig tåbeligt at henvise til engelske blogs når nu du skriver at du gerne vil være god til engelsk, men der findes altså en stak rigtig gode blogs om netop de ting. Jeg er selv stor fan a http://zenhabits.net/ - Leo Babauta har nogle rigtig gode veje til hvordan man kan motivere sig selv og komme videre med at ændre sine dårlige vaner.

Du er også velkommen til at kigge på min egen blog, som også handler om de ting om end den bestemt ikke er så velskrevet som zenhabits.net endnu :-)

Men i bund og grund så tror jeg det er en fase som alle på et eller andet tidspunkt skal igennem. Kig indad og se om du kan finde ud af hvad der gør at du aldrig kommer videre med de ting du gerne vil ændre. I sidste ende er det kun dig selv der sidder med svaret og løsningen - men den er sjældent nem at finde.

Håber du kunne bruge lidt af min lommefilosofi til noget - ellers bare ignorer det :-)

\Mikkel

Fra Vallensbæk
Tilmeldt 3. Aug 12
Indlæg ialt: 401
Fra  Fish 4 Rent Skrevet kl. 23:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Min motivation for at gøre de ting jeg gør og de ting jeg arbejder med, er enkelt.

Jeg har sat mig nogen delmål, som jeg skal ramme. Når alle min delmål er ramt, kan jeg gøre det jeg aller helst vil, at flytte til Spanien og tage hjem hver 14 dag og kontrollere mine firmaer.

Det er min drøm og mit mål.

Udlejning af Fiske spa med Garra Rufa (doktorfisk) Fish 4 Rent

Tilmeldt 16. Apr 12
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:22

Det kaldes kort og godt dovenskab. - I stedet for at komme med dårlige undskyldninger over for dig selv, må du tage dig selv i nakken og tage én ting ad gangen.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:23
Hej Mads,

Jeg er ikke coach-ekspert på nogen måde, men deler gerne min erfaring og hvad jeg oplever videre

For mit vedkommende handler det ikke om sofa-zapperi eller et "overforbrug" af noget. Jovist vil jeg gerne - inden jeg for børn stoppe med at ryge - sker der noget indet det fælt pt. Må jeg desvære erkende, nej.

Jeg er gået ledig siden marts nu. Har været igennem hele slyngen to gange immelm to jobs jeg har haft siden jeg blev færdig som multimediedesigner i juni 2011.

Har sendt omkring 600+ ansøgninger til virksomheder landet over siden december 2007.

Hvad motivere mig så til at blive? Fordi jeg elsker mit job som er web/grafisk designer, jeg elsker at hjælpe andre der enten mener eller føler de har brug for min hjælp. Og dernæst - om jeg har gjort jobbet godt eller skidt tager jeg altid en snak med kunden eller virksomheden og høre deres vurdering når projektet er afsluttet

Derforuden motivere det mig at læse inspirationssider indenfor mit fælt hvor jeg både kan se og læse mig klogere. Er også begyndt at lede efter eks. Tidligere marteting/branding videoer der viser hvordan de lavedee en kampagne med hele molivittet, website, logo, plakater etc.

Og slutteligt elsker jeg Amino som forum som jeg bruger mest.

Derfor vil mit bedste bud være: knap skoene på, løb en tur med det musik du høre i ørene, sæt dig nogle mål for hvad du vil opnå og ikke mindst hvorfor. Brug internettet - der findes garenteret masser af gode forummer, hvor andre sidder i samme sko som dig og gerne vil lære engelsk.

En anden ide vedr. Engelsk kunne også være at tage kontakt til nogle af dem du kender - jeg ved ikke om det er på uni du vil læse engelsk eller om det bare er generelt, for ellers hvis du har nogen i dit netværk der kan hjælpe dig - benyt dig endelig af det.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)