Hmm at være motiveret? Hvad vil det sige at være motiveret i sig selv? Hvordan bliver du motiveret? Hvordan bliver jeg Motiveret? Hvordan bliver alle rundt om os motiveret? Alle de spørgsmål, og flere ting har jeg spurgt mig selv om det sidste stykke tid! Jeg ved det bare simpelthen ikke? Hvordan kan man blive motiveret når du ikke ved hvad det vil sige? Jeg havde besluttet jeg ville til at løbe og skrue ned for mit cola-forbrug, men skete der noget, nej egentlig ikke… Det kan godt være en smule stressende når der er så mange ting man gerne vil motiveres til? Jeg vil f.eks. også gerne være god til engelsk , så der skal jeg jo kæmpe for det! Men hvordan bliver jeg motiveret til det! Det er et spørgsmål som bare går igen og igen og igen igennem mit hoved! Den følelse af man egentlig bliver træt efter en lang dag, som man egentlig ikke blev før, fordi du var motiveret til det du gjorde? Efter en lang dag nu, så føler du dig udmattet og vælger bare at sætte dig hen foran tv’et med en cola i hånden?! Hvorfor gør jeg det? Tror også store grunde til jeg ikke tør sætte nogle af de ideer jeg har til livs, er bare fordi jeg ikke er motiveret nok! Det er træls, det er rigtig rigtig træls! Det køre på ens psyke syntes jeg! Men hvad kan man gøre? Hvad ville i gøre? Jeg har flere gode projekter i ærmet som jeg egentlig bare gerne ville starte op, og det er bare noget man gør siger de fleste. Det syntes jeg nemlig ikke! Jeg gider da ikke lave det, hvis jeg ikke er motiveret til at lave det jeg gør! Jeg føler bare en mangel på motivation til det hele i øjeblikket! Ved ikke hvad det her kaldes, men det er da møj træls? Kender i noget til det?
De bedste solrige hilsner Mads Grønning |
Hej Mads
Der er en positiv intention bag alt hvad du gør. Du kan være sikker på, at den del af dig, der ønsker at sætte sig med en cola foran tv'et, et eller andet sted har en positiv intention, og vil dig noget godt. Den del vil helt sikkert blive glad for at blive hørt og anerkendt som "også en del af dig".
Når det er sagt kommer motivation af at følge dine kerneværdier og sætte mål, der lever op til disse... kort og godt. Kender du dine kerneværdier? Hvis ikke, kan det være tid til et service-eftersyn hos en god Coach eller terapeut. Jeg ville foreslå mig, men det ville også være så påtrængende ;)
Mange hilsener, Jens