Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan man skifter site uden at miste alt!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Indlæg ialt: 514
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kom til at tænke på en ting, som bl.a. er relevant for mig i fremtiden, og sikkert også for andre. 

Hvis man har en hjemmeside, fx en blog eller en portal, som allerede har fået en god portion SEO, en masse likes på de mange artikler osv. Findes der så nogle regler for, hvad man skal sørge for, hvis man skal have sitet udskiftet. 

Jeg har selv et musiksite, som i fremtiden skal have en ny hjemmeside med flere muligheder, for at gøre fremtidige projekter mulige. Men jeg vil selvfølgelig stadig gerne bevare min SEO, Facebook-likes, RSS-feeds osv. 

Jeg vil gætte mig til, at det er vigtigt at alle links forbliver de samme, men er der andre ting, som man bør være opmærksom på?

Jeg nægter simpelthen at launche et nyt site, uden det hele fungerer :)

Stifter af musikbloggen Lytter.dk og bureauet Copenhagen Publicity.

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 18:28

Husk at viderestille de gamler urler til det nye sites url via 301 redirects.

Det kan gøres via htaccess hvis det er en php baseret side ellers har de fleste CMS systemer disse muligheder indbygget. 

Derudover skal du sørge for at sidernes meta titler og meta description er de samme, derudover ville jeg sørge for at selve indholdet på de enkelte sider er ens. Dvs. kører du med h1 tags til hovedoverskrifterne så skal de også overføres til den nye side.

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 18:42

Okay, så man skal simpelthen viderestille URL'erne? Jeg troede faktisk det var nok, at selve URL'en var den samme, så linket stadig fungerer der hvor det findes på nettet.

Det bliver et PHP-baseret site bygget fra bunden, så jeg skal lige have kigget lidt på htaccess. 

Mht. meta-titler og meta-description, er det så med henblik på SEO? Der er selvfølgelig en <title> på hver side, som passer til indholdet - de fleste er styret af indholdets/artiklens titel/overskrift. Men faktisk har jeg ikke en meta titel eller description, så det skal da med også.

Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 18:53

Jamen hvis du kan sørge for at URLerne er de samme på den gamle og nye side så er 301 viderestillingen ligegyldig.

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 19:14

Okay. Det bliver nemlig sådan, at URL'erne forbliver de samme. Det hele skal helst køre fuldstændig uforstyrret, så sitet er nyt, men alle artikler osv stadig findes via de samme links.

Så vidt jeg ved, foregår Facebook-likes også via links, og dem vil jeg selvfølgelig også meget gerne beholde. 

RSS-feeds er jeg dog lidt i tvivl om. Jeg er fx med på et site, som får alt information fra min side via RSS. Derfor skal dén del også gerne fungere præcis som den gør nu.

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Nov 09
Fra  Lytter.dk Skrevet kl. 19:50

Nu har jeg jo visse kategorier, hvori de forskellige artikler osv ligger. Dog er URL'erne til disse kategorier ikke så pæne på mit nuværende site, og derfor vil jeg gerne lave dem bedre på det nye. URL'erne til selve artiklerne vil være de samme.

Er der noget man skal passe på her, udover hvis nogle har linket til en kategori efter den gamle URL?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)