Jeg kom til at tænke på en ting, som bl.a. er relevant for mig i fremtiden, og sikkert også for andre. Hvis man har en hjemmeside, fx en blog eller en portal, som allerede har fået en god portion SEO, en masse likes på de mange artikler osv. Findes der så nogle regler for, hvad man skal sørge for, hvis man skal have sitet udskiftet. Jeg har selv et musiksite, som i fremtiden skal have en ny hjemmeside med flere muligheder, for at gøre fremtidige projekter mulige. Men jeg vil selvfølgelig stadig gerne bevare min SEO, Facebook-likes, RSS-feeds osv. Jeg vil gætte mig til, at det er vigtigt at alle links forbliver de samme, men er der andre ting, som man bør være opmærksom på? Jeg nægter simpelthen at launche et nyt site, uden det hele fungerer :) |
Husk at viderestille de gamler urler til det nye sites url via 301 redirects.
Det kan gøres via htaccess hvis det er en php baseret side ellers har de fleste CMS systemer disse muligheder indbygget.
Derudover skal du sørge for at sidernes meta titler og meta description er de samme, derudover ville jeg sørge for at selve indholdet på de enkelte sider er ens. Dvs. kører du med h1 tags til hovedoverskrifterne så skal de også overføres til den nye side.