Hej, Mads! Dejligt du vil begynde at blogge - det kan være rigtigt sjovt, hvis der kommer nogle og besøger din blog!
Jeg vil klart anbefale dig at bruge et par hundrede kroner på et godt domæne, og et Webhotel. På den måde har du de fulde rettigheder til din blog, du kan lave mange flere ting på den - og du kan meget nemmere søgemaskineoptimere den, så du får flere besøgende (hvilket vel er vigtigt?).
Hej Casper tusind tak for det gode svar, jeg bruger gerne et par hundred på en hjemmeside men jeg er nød til at spørger hvad et domæne og et webhotel er, da jeg ikke har en eneste forstand på det :-) og hvordan gør det at man får flere besøgende? :-)
Der er mange måder at gribe det an på rent teknisk. Alle muligheder har jo som bekendt både fordele og ulemper. Hvis du gerne selv vil have kontrollen, så vil jeg klart anbefale WordPress, som blog system på dit eget domæne. UnoEuro har f.eks. en 1click installer af WordPress, så det behøver ikke være raketvidenskab at komme i gang.
Jeg har tidligere blogget lidt om det at opstarte en blog. Indlægget indeholder en række tips til tanker du kan gøre dig inden du går i gang.