Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO - "O" eller oer?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har fundet et rigtig godt domæne men det er med "O" istedet, er et smart trick istedet for oer?

Istedet for et benytte et Ø Domæne?

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1751
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 16:45

Mener du F.eks. www.dor.dk frem for www.doer.dk ?

I så fald - nej, det er ikke en fordel - overhovedet, da det ikke betyder noget som helst og i værste fald er et latinsk fuglenavn.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Tilmeldt 2. Jun 08
Indlæg ialt: 920
Fra  www.usb.dk Skrevet kl. 16:59

Det jeg mener er eks : rengoring.dk istedet for rengoering.dk?

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1751
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 19:07

Med eksemplet rengOring kan jeg se at google ikke ligefrem er proppet med den kombination.

Faktisk ses ikke synderligt mange top resultater med exact match i domain navnet.

Det er der så nok andre grunde til - da de store ikke hedder noget med rengoering i domainet. (+ brands rankes højere  i øjeblikket)

Ser vi på et typisk affiliate område som bredbånd - ser vi heller ikke bredband rangeret højt.

Google ser dog rengoring som noget associeret med rengøring - og vil dermed muligvis langt ude i teorierne i det tilfælde give en lille mikroskopisk 0,00001% ekstra rank for at have et tema beslægtet domain navn...men jeg tror det næppe.

Fra ganske kort tid siden kunne et exact match med god seo og super content godt outranke visa versa med et fuldstændigt volapyk domain f.eks et firmanavn, men efter 24 april og panda opdateringerne er udrullet, ser det ikke sådan ud længere i Google.

Nu er det brands der dominerer og high trust sites - exact match domains er stadigvæk med hvor det sner, men slet ikke som før i tiden.

Derfor kan jeg kun se en enkelt fordel med et O - hvis det er nemt at huske domain navnet fordi det netop har den mystiske kombination - F.eks hvis udtale minder rigtig meget om O frem for OE. Det kan bla. være websites der stiler efter internationale kunder, der har svært ved at udtale O.
Orestadsbroen.dk kunne være et fint eksempel.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)