Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Andele til ansatte

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeres revisor kan overskue det let. Jeg tror ikke at ham dermhar anparterne behøver skatte hvis overdragelsen sker til indre værdi i det nystiftede

Problemet er vel lidt, at I ser det som jeres fælles aktiver, hvor det måske formelt hele tiden har ligget i et personligt CVR og dermed været EN persons formelt hele tiden

Har det været ren hobby og I hele tiden uden selskab har ejet aktiver fælles (ex et band der har købt fælles anlæg) så burde den værdi naturligvis ikke være gået til kun den ene, men som jeg forstår dig, har det været den enes personlige selskab selv om I har hjulpet hinanden. For at det skal gå op, må de aktiver som er brugt i ApS dannelsen jo så være beskattede hos stifteren, men som skrevet, det er ikke helt klart for mig hvordan det er stiftet, men revisoren ved det og bør vel uden stor omkostning lige svare ejeren på hvordan han samlet for jer alle nemmest/billigst får jer ind, han skal så tænke skat for jer alle
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 14:05

Jeres revisor kan overskue det let

Det regner vi med

Cookie:
Har det været ren hobby og I hele tiden uden selskab har ejet aktiver fælles (ex et band der har købt fælles anlæg) så burde den værdi naturligvis ikke være gået til kun den ene,

Nej det burde det ikke - også derfor jeg skriver vi nok har dummet os.

Cookie:
. For at det skal gå op, må de aktiver som er brugt i ApS dannelsen jo så være beskattede hos stifteren

Som jeg har forstået det så er det ikke beskattet da målet hele tiden har været at vi ikke personligt skulle af med noget. Men i praksis må revisoren have sat aktiverne der figurerer i regnskabet som at være indskudt af andelshaveren personligt? For det er vel den eneste måde at aktiverne kan komme til at figurere?

Cookie:
men revisoren ved det og bør vel uden stor omkostning lige svare ejeren på hvordan han samlet for jer alle nemmest/billigst får jer ind, han skal så tænke skat for jer alle

Ja det håber vi :) Både at han kan og at det kan lade sig gøre.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:17

Jep revisor må ha kunnet tage aktiverne som indskud for ham der nu ejer ApS anparterne, han må jo ha kunnet se, at det var hans aktiver. Lad os høre hvad løsningen bliver i alle fald, god vind med det
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)