Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af virksomhed med salg af studierelaterede brugtbøger

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra odense
Tilmeldt 27. Oct 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 02:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Min kammerat og jeg har fået en idé, som vi gerne vil have lidt respons/tilbagemelding fra jer af.

Idéen går kort ud på, at vi vil opkøbe en masse brugte studierelateret bøger, som vi derefter vil videresælge eller sælge på afbetaling via en webshop.
Her tænker i nok, at det har i hørt før, men da vi selv er studerende, ved vi hvor besværligt det er, at købe brugte bøger over nettet som på f.eks. pensum.dk, bookcase.dk osv.
Vores koncept er heller ikke præcist det samme. På de eksisterende hjemmesider som sælger brugte studierelateret bøger, er det en privatperson, som opretter en bruger og sælger deres bøger gennem hjemmesiden. Vi vil gøre det nemmere og mere sikkert for forbrugeren at købe brugte studierelateret bøger. Vi kan nemlig garantere bøgens tilstand og udleveringen.  

Eksempel:

En HA studerende har med vores hjemmeside, mulighed for enten at købe kontant eller på afbetaling, på en sikker og overskuelig måde. Den studerende går ind på vores webshop og klikker ind på hans studieretning og finder det pågældende semester, hvor vi så har opdateret studieretningens bogliste. På den måde, kan den studerende hurtigt og overskueligt se, hvilke bøger han skal købe, hvor vi så sælger dem ud brugt. Den studerende skal derfor ikke ind på de eksisterende brugtbogs hjemmesider og finde hver enkelt bog hos hver enkelt sælger, men kan køber hele boglisten hos os eller bøger i enkeltvis.

Vi synes denne ide vil gøre det meget nemmere for den studerende at købe studierelevante brugte bøger over nettet.

Ideen omkring afbetaling af bøger går ud på at en person afdrager på deres produkt, som i hvilken som helst anden afdragsordning, dog er prisen for afbetaling 10-20% dyrere end kontantprisen.

Vi har også nogle spørgsmål, som vi håber i kan svare på:

-          Er det lovligt at opkøbe brugte bøger med henblik på videresalg. Her tænker vi om vi skal have en kvittering, fra personen som vi har opkøbt en brugt bog af.   

-          Hvordan er skattereglerne for køb af privatpersoner?

Tilmeldt 14. Aug 12
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 11:00

.

Fra Aalborg
Tilmeldt 26. Jul 12
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 11:16

Jeg kan rigtig godt lide ideen om at opkøbe og sælge skolebøger, da det altid er en meget dyr post for de studierne og tit er det for besværligt at finde frem til de rigtige udgaver, brugt.

Dog tror jeg det kan være svært at have en ret stor fortjeneste på at købe brugt og sælger videre som brugt, da priserne på brugte bøger ligger tæt op af hinanden (mig bekendt).

Måske en kombi af i selv opkøber bøger og folk selv kan sætte dem til salg på jeres side. Når folk skal oprette deres salgsannonce skal de så vælge meget specifikt hvad det er for nogle bøger, så de kommer ind under de rigtige fag.

Ved at opkøbe tjener i måske ikke så meget, men så sikre i jer et bredt sortiment og så er der ingen grund til folk skal lede andre steder.

Pøj pøj med projektet!

(jeg kender ikke til hvad der er af lignende sider i dag, men hører som sagt om problemet igen og igen.) 

Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 11:40

Jeg giver ham ret.

Bøgerne er dyre selvom de er brugte, samtidig skal i også tænke på at bøgerne kan blive outdated, da der sker mange ting på et år (jurabøger særligt) Derfor kan det blive en dyr tur for jer at købe bøger der er brugt, og prøve at sælge dem - ikke mindst pga. den lille avance, men også tage den risiko for at bogen ikke kan bruges længere.

Fra odense
Tilmeldt 27. Oct 11
Skrevet kl. 12:40

Jeg kan godt se hvad i mener med en lille avance, men vi mener selv der er et kæmpe marked inde for denne branche, fordi der idag findes utallige forskellige uddannelser. Derfor regner vi heller ikke med at skulle tjene det store penge i starten, men hvis man kunne få det op at køre med mange forskellige uddannelser, kan profitten måske blive stor. 

Angående vores spørgsmål, om det er lovligt at købe brugte bøger hos en privat (uden vi får kvitteringen) og sælge dem videre over nettet, vil vi meget gerne vide om nogen af jer har svaret på :-). 

Tak for svaret, Anders og Adrs 

Fra Aalborg
Tilmeldt 25. Dec 09
Indlæg ialt: 655
Fra  Dropshipbase.dk Skrevet kl. 12:47

Victor Lykke Methmann :
købe brugte bøger hos en privat (uden vi får kvitteringen) og sælge dem videre over nettet

Søg for at få en kvit. så er alt på det rene. I kan dokumenterer købet i regnskabet og I sikre Jer at I har navn på sælger hvis der opstår nogle problemer (eks. med stjålne bøger).

Det er jo ikke et stort problem, at lave en standard salgskvit. som I har med, eller får sælger til at udfylde online inden handlen går igennem.

Fra odense
Tilmeldt 27. Oct 11
Skrevet kl. 13:38

Tak for svaret Tom Jensen. 

Det bliver nok et problem at få en kvit. fra sælgeren, da man typisk ikke har den. Men jeg var ikke klar over at sælger kunne udfylde en online kvit. men det vil vi helt sikkert undersøge nærmere 

Fra København S
Tilmeldt 6. Nov 09
Indlæg ialt: 1364
Skrevet kl. 13:46

Hej Victor,

Jeg har selv købt få brugte bøger gennem pensum.dk, men de fleste har jeg købt som nye af én enkelt årsag og det er, at man bliver netop bedt om at købe den nyeste udgave af en bog. Det skyldes som det også nævnes, at flere bøger bliver opdateret under et semester og I vil derfor ende med at ligge inde med mange bøger som ikke kan sælges.

Jeg tror desværre ikke på konceptet, hvor I selv opkøber brugte studiebøger!

Get your customers to be fans! Collect, display and engage. Go to DUCKSUITE and sign up for early access.

Tilmeldt 14. Sep 08
Indlæg ialt: 166
Skrevet kl. 14:44

Jeg mener ikke der er behov for kvittering - da dette også vil være svært at fremskaffe for de fleste.

Jeg kan godt se hvad i mener med at der er et stort marked.

Jeg har nogle ideer til jer som i bør overveje - I for dem ganske gratis  :) - men vil ikke skrive dem her - men i er velkommen til at skrive mig en PM.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)