Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blank iværksætter

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Hørsholm
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino'er. Det her er mit aller første indlæg på amino, derfor syntes jeg at der er en god grund til lige at fortælle lidt om mig selv først så i ved hvem i svarer.

Jeg heder Kongshøj, og er 18 år. Bor stadig hjemme, da jeg studerer international økonomi på Handelsgymnasiet i Hillerød. Hele livet er gået med gokart sporten indtil jeg indså at det nok ikke lige var mig der kom til at køre formel 1 eller leve af motorsporten. Det har været rigtig svært at indrømme over for en selv, når passionen har ligget i at køre ræs al den tid man kunne. 

Jeg er over i en længere periode begyndt at intressere mig for iværksætteri, jeg syntes det lyder super cool at starte noget selv og så få det til at vokse sig større og større. 

Jeg har blandt andet stiftet bekendskab med iværksætteri igennem Martin thorborgs ufattelige underholdende videoer på youtube, og læst en del om andre succesrige danskere. 

Nu til det jeg ville spørge om:

hvordan griber jeg det an, altså er der en eller anden måde man kan komme igang med det uden at det koster spidsen af en jet jæger? 

sammenlignet med sport: så starter man jo heller ikke i formel 1, men i gokart hvor alle er startet, så lidt det samme her, hvor begynder man stille og roligt og hvad er der af muligheder? :-)

Jeg har selv kigget en del på app programmering, og igennem http://www.danielbahl.dk ville jeg prøve på at lære hvordan man programmerer en simpel app.

hvis det ikke er den vej man skal gå, må meget gerne fortælle mig det, men jeg føler selv at det er det der er bedst økonomisk og da det foregår på en computer så kan jeg ikke se nogen store besværligheder i det.

Med venlig hilsen

Kasper Kongshøj :)  

Tilmeldt 5. Apr 12
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper og velkommen til iværksætternes verden. :)

Jeg er selv meget ung og startede ud med at lave et affiliate site/stadig ikke færdig endnu. Ja, sådan starter mange unge. Det er nemt at gå til, og ved hjælp af wordpress kan du hurtig få skabt noget godt, og dermed tjene lidt penge. 

Kongshøj:
Hele livet er gået med gokart sporten

Mit første bud er at lave et affiliate site omkring gokart, du blander iværksætter og gokart? - Kunne det være bedre? Et affiliate site kræver ikke alverden når det først er kommet op at køre og du vil imellem tiden kunne lære at programmere apps. 

- Men som hel ny vil jeg nok også råde dig til at blive ved med at se Thorborgs videoer, du kan samle godt viden der. 

Mvh Simon Andersen - Hvis du har spørgsmål er du velkommen til at skrive en privat besked

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Jul 07
Indlæg ialt: 1987
Fra  MagentoXperten.dk Winkwink.dk Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Velkommen til :-)

Hvis du vil starte helt "low budget" kunne du kigge på affiliate(der er en million artikler om det)

Hvis du synes det lyder kedelig kan du overveje app som du selv nævner eller hvad med webshop?

Ejer af Winkwink & Magentoxperten. 

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 22:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Kongshøj:
sammenlignet med sport: så starter man jo heller ikke i formel 1, men i gokart hvor alle er startet, så lidt det samme her, hvor begynder man stille og roligt og hvad er der af muligheder? :-)

For nu at blive i sammenligningen:

  1. Hvis du er bange for at crashe i din cart, kommer du ikke til at tage de chancer, der bringer dig i toppen.
  2. Hvis du synes, at benzin stinker og burde forbydes af miljøhensyn, kommer du ikke til at nyde at køre motorsport.
  3. Hvis du hader fart og hellere vil have fred og ro, bliver du ikke formel 1-kører.
  4. Hvis du elsker motorsport, men ikke gider bruge den tid, det tager at træne sig op, bliver du aldrig rigtig god.
  5. Hvis du elsker motorsport, men bruger din tid på at skrue i knalleter, scootere, plæneklippere, cykler, gamle kadetter og alt muligt andet, kan det godt være du bliver en fin mekaniker - men du bliver kun motorsportsmand ved at fokusere.
Derfor
  1. Hvis du er bange for, om du kan klare at drive virksomhed - så skal det nok mislykkes for dig, uanset hvor dygtig du er.
  2. Lav noget, du kan stå inde for.
  3. Lav noget, du brænder for.
  4. Kast al den tid, du kan afse ind i dine kommercielle projekter. Læs, lyt og lær
  5. Fokusér på din interesse og på ét eller få projekter af gangen.
Vi andre kan ikke rigtig sige, hvilke muligheder netop DU har.
Det handler om dine interesser, dine evner og din motivation.
Men du vader rundt i en sky af muligheder - nogle synlige andre usynlige - grib én og gi' den en skalle.
Venlig hilsen
Hans 
Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper,

Det er aldrig for sent at starte med noget godt - så velkommen til!

Fortsæt endelig med at læse økonomi, det er en god ting at kunne selv, og om ikke andet kunne bygge noget videre på - eller kunne anvende det senere hen.

Jeg ville nok også gøre som Simon siger, med at kombinere dine interesser. En webshop (eller affiliate site hvis du vil starte for mindre midler) med geil, stickers, dæk og måske andre reservedele til gokarts. Det kan eventuelt kombineres med din egne gode råd til nye og erfarne indenfor ræs - det er dit website, og kun fantasien sætter grænser.

Prøv når du har fået skrevet nogle spændende, gode artikler om emnet, og du har arbejdet lidt på at få besøgende til dit site, så sælg reklamespots til måske bilforhandlere, mediebutikker, THansen eller sådan noget - det rammer vel meget godt målgruppen.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kongshøj:

Jeg har blandt andet stiftet bekendskab med iværksætteri igennem Martin thorborgs ufattelige underholdende videoer på youtube, og læst en del om andre succesrige danskere. 

Nu til det jeg ville spørge om:

hvordan griber jeg det an, altså er der en eller anden måde man kan komme igang med det uden at det koster spidsen af en jet jæger? 

sammenlignet med sport: så starter man jo heller ikke i formel 1, men i gokart hvor alle er startet, så lidt det samme her, hvor begynder man stille og roligt og hvad er der af muligheder? :-)

Jeg har selv kigget en del på app programmering, og igennem http://www.danielbahl.dk ville jeg prøve på at lære hvordan man programmerer en simpel app.

Hej, nu er der jo andet du kan gå igang med som iværksætter end at lave noget online, det virker lidt nogengange som om at det at være ung iværksætter så skal det være på internettet. Ved godt det er nemt at gå igang med kontra at drive en produktionsvirksomhed indenfor et fysisk produkt og det er væsentligt billigere, men at være iværksætter er altså andet end at lave et online projekt.

Hvorfor kigger du ikke på din erfaring som racerkøer, overvej at åbne en gokarthal måske, begynd at importere og sælge dele til gokart haller som har udlejnings gokart, start et tøjbrand indenfor racelook eller hvad ved jeg, eller endnu bedre tag en uddannelse og få noget erfaring som du kan bygge ovenpå - langt de fleste iværksættere har mange år opg viden med i bagagen inden de får succes.

Men håber du ikke mister modet, for vil du være iværksætter så skal du nok også ende med det hvis du har det i dig :) Hvis ikke så er det altså også dejligt at arbejde med et fedt område for et andet firma og nyde de fordele der er der :)

pøj pøj med det vh Thomas

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Hørsholm
Tilmeldt 10. Aug 12
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen. Tusind tak for jeres svar, jeg har taget dem alle til mig. Det der med at starte en butik eller gokart hal, det kan jeg ikke overkomme fysisk, jeg er igang med 2. år af gymnasiet. Det lyder som om at jeg ikke kan tage handskerne på, men det er ikke derfor, lektie nievuet er bare sindsygt højt der hvor jeg går, og tiden bliver den aller mest begrænset resurse. Jeg tror at det er smartest at gå videre i app verden, da der er en stigning i salget af tablet og smart phones. Ideén med at lave en hjemmeside der blander iværksætteri og gokart lyder bestemt heller ikke dårligt, her er udfordringen bare at gokartsporten er i kæmpe vanskeligheder og specielt i danmark, og jeg ser ikke nogen bedring før om nogle år. 

så hvis man lige laver en hurtig SWOT analyse om mig og iværksætteri, så vuderer jeg at app verden ville være den verden med færrest trusler.

Det skal også lige siges at jeg befinder mig mindre og mindre på gokartbanerne fordi det blivere dyere og dyere og sponsorene er rigtig svære at holde på og finde, men sådan er livet jo.  

Mvh Kasper :) 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)