Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ind og ud af Danmark, visa, invitationsbrev osv.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 06:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi har planlagt et seminar hvor der er tilmeldt gæster fra forskellige lande i Asien. Disse mennesker har bedt om en ”invitation de kan bruge når de skal søge om visa”, er der nogle der har en standart skrivelse herfor, noget vi skal passe på, noget der er godt at skrive (jeg forstår integrationsmyndighederne er nervøse for de hopper af i Danmark, det tror vi nu ikke, men?) Vi har fundet et par ”tråde” fra um.dk osv, men de virker lidt ”kom ikke her mand”. De skal jo blot på besøg og rejser hjem igen.
Det er jo ikke egentligt ”import/eksport” da det er om mennesker, men mon ikke dem der ved noget herom kigger i denne rubrik?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 07:37
Jeg er bestemt også int., så jeg lytter lige med.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 08:33
Du skal skrive sandheden.

F.eks: "Det er min store fornøjelse at invitere Mang Wang (ID: xxx.xxx.xxx) til Danmark i forbindelse med vores seminar om YYYYY som foregår i perioden XX. juni til. YY juni 2007.

Mang Wang vil også gerne se lidt af Købehavn når nu han kommer helt til Danmark og derfor har vi arrangeret en tur i området fra ZZ juni til FF juni 2007.

Mang Wang har betalt for deltagelse som dækker hotel og mad under opholdet".

+ måske noget om hvorfor det er relevent for Mang Wang at deltage og hvad han og i får ud af det.

+ noget om hvad arrangementet er/arrangøren etc.

Skriv gerne på engelsk da det kan være en ikke dansk ambasssade der behandler visumansøgningen alt efter hvilket land det er.

Det de normalt gerne vil vide er:
1) Der er nogen som rent faktisk invitere
2) Datoer
3) Hvem betaler ophold/mad/tranport

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Tilmeldt 21. Feb 07
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 09:16
Ja; sandheden naturligvis (lidt sjovt jeg ofte støder på udgangspunktet, at der skulle være fejet noget ind under gulvtæppet, det er der nu slet ikke).
Jeg mener blot; at hvis man eksempelvis noterer at vi betaler for flybillet og vi står for overnatning osv. Så kommer man (måske) ind på hvem der ”rummer den økonomiske forpligtigelse”, ansvaret for besøget, vore sponsorer dækker eksempelvis for denne delegation overnatningerne samt flyrejse (deltageren skal selv sørge for rejseforsikring), og så tænkte vi, hvad nu hvis én ikke rejser hjem som planlagt, hvem hænger så på det ansvar – som vi måske/måske ikke har givet i tilsagn, ved at betale for besøget? Denne delegation er primært mennesker med en længerevarende uddannelser/ingeniørbaggrund, og vel med et bagland i Asien – man vil hjem til, men ”bedre spørge nu, end senere at stå med ”mr. Wong” som vi lige vil hjem”, og vi så dermed (måske) står som økonomisk garant for ham, fordi der er noget vi har overset. Derfor denne spidsfindighed/detaljetanke/spørgsmål.

(Vi har hørt at en virksomhed i Tyskland blev pålagt at betale 50 EURO per dag ”Mr Wong” var i landet, og at de blev dømt til at dække omkostning til overnatning i sagsbehandler tiden”, og det danske system – hører vi jo – der har man en behandlingstid på flere år)! Men det kan måske være nonsens, at ”vi kan hænge på den”?

Lars Birk: Tak for din notering, ganske brugbart, er der flere der har noteringer hertil?

Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 10:39
Jeg mener at Udlændinge service (hvilket der vist ikke er meget af så man kan da grine lidt af navnet..) kan kræve ca. 55000 i garanti for et visa hvis de inviterede kommer fra bestemte lande eller der er omstændingheder som gør at de mener det er nødvendigt. De mistes så hvis visumfristen overskrides.

Jeg mener ikke at du som den der invitere kan få mere i klemme end det.

Skriv detaljerne omkring sponsoere der betaler og det med rejseforsikring så kan det ikke gå helt galt.

Se også her: http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Ophold/visum/hvornaar_gives_visum/forretningbesoeg.htm

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Tilmeldt 9. Jan 07
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 12:26

Mener at det er således at den der inviterer, også bærer ansvaret for  at den inviterede i også forlader landet igen. Hvis ikke den inviterede rejser ud igen, så hænger du altså på samtliger omkostning ind til vedkommende er lovmæssigt sendt hjem... og det kan tage laaang tid. Så dobbelttjek lige.

Henrik Jonsson Salg og Marketing konsulent - Udvid til Norge 4.8 Mil potentielle kunder Vi viser vejen. contact@hjtranslation.com
Fra Shanghai
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 167
Skrevet kl. 12:54
Jeg ved ikke om det er 100% det samme når det er forretningsrejse, men mine erfaringer er fra turist rejse.
Inden jeg blev gift, tog min kone med til Danmark og det var en større omgang. Jeg skulle stille bankgaranti, eller d.v.s. det skulle min far, da vi havde angivet ham som den vi skulle besøge. Jeg kunne ikke selv stille garantien, det skulle være den der inviterede. Man hæfter så kun for bankgarantien, men i jeres tilfælde kan det jo være slemt nok, hvis i inviterer en 5-6 stykker. Det er nemlig omkring de 55.000 pr mand.
Udlændinge styrelsen er der ikke for at hjælpe folk, tværdigmod. 3 kvarter i telefonsluse inden man endelig kommer igennem til en i receptionen. Vedkommende kan ikke svare på noget om en konkret sag og slet ikke stille om til en sagsbehandler. Altså spild af tid. De lovede os at det ville tage 6-8 uger, efter 13 uger havde vi ikke hørt noget som helst og kunne heller ikke få en deadline. Dagen før jeg skulle til Danmark, fik vi endelig visum til min kone, så fik jeg travlt med at købe ekstra flybillet o.s.v. Det lykkedes, men kun fordi folkene på den danske ambassade var meget flinke og hjælpsomme.

I skal med sikkerhed dokumentere at enten betaler i alle udgifter under opholdet, ellers skal de inviterede selv dokumentere at de kan forsørge sig selv under opholdet i DK. Det gælder hotel og forplejning, sygeforsikring og flybillet.
Jeg bor i Kina nu og kommer nok ikke hjem med de nye regler. Det gør så ikke så meget, her er dejligt at være :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)